quote:
Op vrijdag 1 februari 2013 18:39 schreef Push. het volgende:Hoe belangrijk het is om bij een studentenvereniging te zitten. Hoe veel er te doen is zonder vereniging. Of er veel sportverenigingen zijn. Hoe de algehele sfeer is. Veel of weinig studenten. Veel op kamers of veel thuiswoners, enzovoort. Ik weet er weinig van, dus alle ervaringen zijn welkom.
Ik overweeg technische wiskunde en technische bedrijfskunde eventueel.
Ik ben nu eerstejaars wiskunde, even de antwoorden (zoals ik ze zie) op een rijtje:
Studentenvereniging kan, maar hoeft niet. Wiskunde en Informatica heeft een erg leuke studievereniging, en ik vind het voldoende om daar actief te zijn, en niet ook nog bij een studentenvereniging.
De algehele sfeer is gewoon goed, gezellig, Brabants.
Qua sport: zie de post van FedExpress.
Aantal studenten is bij wiskunde (en op de TU in het algemeen) niet zo heel groot, aantal eerstejaars bij wiskunde is meestal 50 à 60 op het begin van het jaar, 25 tot 35 aan het eind van het jaar. Dit heeft als voordeel dat colleges in lekker kleine groepen zijn, en dat je iedereen al snel goed kent.
Van de mensen die ik ken, zit ongeveer de helft op kamers, en de helft niet.
Zoals FedExpress al zegt, zijn TW en Tbdk wel twee verschillende richtingen, dus ik wil je graag aanraden om nog wat research te doen, en bij beide een meeloopdag te volgen. Ik heb het zelf erg naar mijn zin bij wiskunde