abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116074738
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:24 schreef -Peach het volgende:

[..]

:D wat had het slachtoffer misdaan?
Dat is de voorzitter van het afgelopen jaar die traditiegetrouw wordt bedankt voor zijn diensten.
gr gr
pi_116076201
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:20 schreef Quyxz_ het volgende:
Ja ik heb wel een aantal biertjes gedronken afgelopen week. :+ Na duur bier in de vakantie, eindelijk weer bier voor 1 euro! :D

[..]

Whehe, dat is mijn vereniging. :+
1 euro pfoe... 60 cent hier.
pi_116085295
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
20k? Ik ben bedragen van 6k tegengekomen voor dat soort opleidingen? Al zou het me niet verbazen als natuurkunde nog wat duurder is dan de andere technische opleidingen gezien de speeltjes die daar op de faculteit staan. Het is maar net wat je wel en niet meetelt als kostenpost voor de student.
Voor wiskunde zou ik een veel lager bedrag verwachten aangezien die juist niets van speeltjes nodig hebben buiten een eigen laptop.

[..]

Wat ik begrijp, maar mijn kennis op dat vlak is nog zeer beperkt, is dat elke faculteit een eigen budget voor het onderwijs krijgt volgens de formule die de overheid hanteert en dat daarnaast nog secundaire geldstromen naar de faculteiten stromen die afhangen van welk onderzoek men wil sponsoren. Bepaalde domeinen zijn blijkbaar een grotere prioriteit voor de universiteit dan anderen dus daar gaat dan zeker weer extra geld naar toe?
Volgens mij is de directe subsidie van de overheid de primaire geldstroom. De secundaire geldstroom is het geld dat binnenkomt uit aparte fondsen en via het bedrijfsleven. Vooral de faculteit ST profiteert volgens mij van die secundaire geldstroom.
pi_116086579
quote:
Vooral de faculteit ST profiteert volgens mij van die secundaire geldstroom.
Waar haal jij die informatie vandaan?
Ik heb begrepen dat ook ET veel geld krijgt via de secundaire geldstroom en BK juist weinig. Afgaande op wat voor speelgoed ze bij TN hebben zou het me niet verbazen als die ook aardig wat geld krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_116087746
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waar haal jij die informatie vandaan?
Ik heb begrepen dat ook ET veel geld krijgt via de secundaire geldstroom en BK juist weinig. Afgaande op wat voor speelgoed ze bij TN hebben zou het me niet verbazen als die ook aardig wat geld krijgen.
Ik meen het ooit in de Cursor te hebben gelezen. En daarin stond ook dat BK inderdaad weinig geld binnenharkt en met jaloerse blikken naar Helix loert. Overigens moet je de kosten van chemisch onderzoek niet onderschatten. Daarvoor zijn ook dure "speeltjes" nodig. Ook de chemicaliën en zuurkasten zijn verre van gratis.

Het is wel weer jammer als men dure apparatuur aanschaft die vervolgens vooral stof staat te vangen. Bij WTB stond/staat nog een hyperdeluxe spuitgietmachine niks te doen, maar het ding heeft ooit wel bakken met geld gekost.
pi_116093108
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:00 schreef Dale. het volgende:

[..]

1 euro pfoe... 60 cent hier.
Ja op de uni wel ja, maar op Stratum is 1 euro wel goed hoor. :P
gr gr
pi_116112829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:43 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ja op de uni wel ja, maar op Stratum is 1 euro wel goed hoor. :P
Ah ja ach heb 5 pasjes van cafe's waar ik regematig kom dus voor mij is het vaak al 1 euro :P

ST wordt inderdaad flink gesponserd. Ook de studievereniging bulkt van het geld. Deze week organiseren ze weer VWO werkweek, 1 week waarin VWO leerlingen, van leerjaar 5 & 6 gratis kunnen komen en proefjes kunnen doen, met daarnaast ook nog veel leuke activiteiten.
pi_116127074
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:36 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik meen het ooit in de Cursor te hebben gelezen. En daarin stond ook dat BK inderdaad weinig geld binnenharkt en met jaloerse blikken naar Helix loert. Overigens moet je de kosten van chemisch onderzoek niet onderschatten. Daarvoor zijn ook dure "speeltjes" nodig. Ook de chemicaliën en zuurkasten zijn verre van gratis.

Het is wel weer jammer als men dure apparatuur aanschaft die vervolgens vooral stof staat te vangen. Bij WTB stond/staat nog een hyperdeluxe spuitgietmachine niks te doen, maar het ding heeft ooit wel bakken met geld gekost.
Dat is niet zo gek, onderzoek op bouwkundig gebied is schaars en veel bouwbedrijven/architecten/etc. zijn niet groot genoeg om een TU in te schakelen. Dit itt bijvoorbeeld een shell.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_116129018
Ik heb gehoord dat de studenten van TB zelfs het practicummateriaal moeten betalen (of een deel van het practicummateriaal). Nu is dat misschien niet zo extreem, zeker wanneer je veel materiaal gebruikt, maar ik ben toch blij dat dat voor mijn faculteit niet hoeft.
#NoDAPL
pi_116132689
Dat spul dat zij gebruiken kost natuurlijk ook niet zo veel. In geval van chemisch onderzoek is het gewoon niet op te brengen voor een student als hij dat zou moeten betalen. Voor de prijs van een van mijn syntheses kan een bouwkundestudent waarschijnlijk al een leuke maquette in elkaar zetten. :P

Overigens vraag ik me ook wel af wat we met zoveel architecten aan moeten. :X
pi_116180198
Mijn Bachelorperiode zit er gelukkig op! Volgende week starten met Master
~Si vis amari, ama~
pi_116192233
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
Dat spul dat zij gebruiken kost natuurlijk ook niet zo veel. In geval van chemisch onderzoek is het gewoon niet op te brengen voor een student als hij dat zou moeten betalen. Voor de prijs van een van mijn syntheses kan een bouwkundestudent waarschijnlijk al een leuke maquette in elkaar zetten. :P
Ik ben benieuwd wat voor duurdere apparaten de universiteit al dan niet heeft. Ik denk aan zaken als gaschomatografie, spectrografie, PCR, deeltjesversneller, ...
quote:
Overigens vraag ik me ook wel af wat we met zoveel architecten aan moeten. :X
Is er niet sowieso veel minder interessant werk voor hen in Nederland dan in andere landen aangezien bij ons zoveel huizen en zoveel wijken zo sterk op elkaar lijken?
#NoDAPL
pi_116270748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor duurdere apparaten de universiteit al dan niet heeft. Ik denk aan zaken als gaschomatografie, spectrografie, PCR, deeltjesversneller, ...
Ook nog CryoTEM, NMR, en meerdere typen chromatografische apparatuur.
quote:
Is er niet sowieso veel minder interessant werk voor hen in Nederland dan in andere landen aangezien bij ons zoveel huizen en zoveel wijken zo sterk op elkaar lijken?
Er is natuurlijk ook werk buiten Nederland te vinden, maar dan moet je wel naar het buitenland willen. Ik heb al meerdere verhalen gehoord van architecten die werkloos zijn of noodgedwongen werk doen waarvoor een minder hoge opleiding voldoende is.
pi_116346310
Nieuwe gebouw is mooi! _O_
gr gr
pi_116351690
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:28 schreef Quyxz_ het volgende:
Nieuwe gebouw is mooi! _O_
Zeker 8-) echt wel flex. Alleen internet is zo gaar als wat.
pi_116352500
Welk gebouw hebben jullie het over?

SInds mijn afstuderen ben ik niet meer in de buurt van de campus geweest. :P
pi_116352520
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:09 schreef lyolyrc het volgende:
Welk gebouw hebben jullie het over?

SInds mijn afstuderen ben ik niet meer in de buurt van de campus geweest. :P
MetaForum.
pi_116352941
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 18:10 schreef Dale. het volgende:

[..]

MetaForum.
En dat is de oude W-hal?
  woensdag 5 september 2012 @ 22:03:11 #294
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_116438974
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 17:46 schreef Dale. het volgende:

[..]

Zeker 8-) echt wel flex. Alleen internet is zo gaar als wat.
? 4 mb/s draadloos downloadsnelheid :)
MF is inderdaad mooi.
26"
Fading slowly.
pi_116440823
quote:
5s.gif Op maandag 3 september 2012 18:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En dat is de oude W-hal?
Dat gebouw staat inderdaad op de plek van de oude W-hal.
gr gr
pi_117946883
Het Metaforum ziet er leuk uit maar er zijn grote ontwerpfouten gemaakt. Met name de gaten tussen de 'stilte'ruimte op -2 en -1 en de veel te lage hoogte van de boekenkasten (minder opslagruimte maar ook minder demping van geluid). Ik heb dan toch liever een functioneel gebouw wat er iets minder mooi uitziet. De plas water vind ik wel een aardig idee.
#NoDAPL
pi_122348713
Ik kom binnenkort een dagje meelopen. Hoe bevalt het studentenleven in Eindhoven?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_122349618
Het is maar net wat je wil en waar je voor kiest. Genoeg mogelijkheden (maar ook een paar beperkingen omdat de studentenpopulatie relatief klein is), dat zal het probleem niet zijn. Als je wat concreter maakt wat jij verstaat onder studentenleven dan kunnen we wat beter antwoorden. ;)
Een mogelijk nadeel van Eindhoven is dat relatief veel studenten relatief lang op en neer reizen. Ergens in het eerste jaar blijven de meeste studenten doordeweeks in Eindhoven, de meesten blijven in het weekeinde naar huis gaan voor zo ver ik het kan overzien.

Welke opleiding overweeg je?
#NoDAPL
pi_122351197
Hoe belangrijk het is om bij een studentenvereniging te zitten. Hoe veel er te doen is zonder vereniging. Of er veel sportverenigingen zijn. Hoe de algehele sfeer is. Veel of weinig studenten. Veel op kamers of veel thuiswoners, enzovoort. Ik weet er weinig van, dus alle ervaringen zijn welkom.

Ik overweeg technische wiskunde en technische bedrijfskunde eventueel.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_122355637
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:39 schreef Push. het volgende:
Hoe belangrijk het is om bij een studentenvereniging te zitten. Hoe veel er te doen is zonder vereniging. Of er veel sportverenigingen zijn. Hoe de algehele sfeer is. Veel of weinig studenten. Veel op kamers of veel thuiswoners, enzovoort. Ik weet er weinig van, dus alle ervaringen zijn welkom.

Ik overweeg technische wiskunde en technische bedrijfskunde eventueel.
Er is sowieso zat mogelijkheid tot sporten. De TU heeft goede faciliteiten en je kan er goedkoop sporten. Ze hebben veel sporten en er zijn dan ook veel verschillende verenigingen. Zelf heb ik nooit in een studentenvereniging gezeten en ben ook thuis blijven wonen. Ik heb mijn sociale leven dan ook hier en niet in Eindhoven, dus wat dat betreft kan ik je niet echt helpen.

Zijn wel twee verschillende richtingen waarover je twijfelt. Ik heb zelf Tbdk gedaan en is prima bevallen.
~Si vis amari, ama~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')