abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72958758
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Al meerdere malen buiten de EU geweest. Daarbij gaat het om het principe, niet om de reisafstand.
Principe hou toch op man, je bent net van de middelbare school af.
pi_72958904
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:33 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Principe hou toch op man, je bent net van de middelbare school af.
definieer "net"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 09:44:02 ]
  maandag 21 september 2009 @ 09:46:55 #78
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72958953
quote:
Op maandag 21 september 2009 06:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Een paspoort alleen was ook voldoende geweest, als je een rijbewijs hebt tenminste. Voor die idiote ID-plicht.

Daarbij; naar de US gaan == vingerafdrukken afgeven. Plus nog een hoop andere info.
Paspoort continu meenemen suckt...

En inderdaad USA entry procedures zijn belachelijk, maar ik geef nog liever de Amerikanen mijn vingerafdruk dan onze eigen overheid
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72959910
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:46 schreef eleusis het volgende:

[..]

Paspoort continu meenemen suckt...

En inderdaad USA entry procedures zijn belachelijk, maar ik geef nog liever de Amerikanen mijn vingerafdruk dan onze eigen overheid
Tis maar net welke overheid je wel/niet vertrouwd
  maandag 21 september 2009 @ 20:30:26 #80
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_72979228
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, de onze is goed te vertrouwen.. Met hun USB sticks die kwijt raken, laptops die ze verliezen.. Uiteraard zonder enige vorm van beveiliging. Dingen die in het bedrijfsleven al jaren lang gemeengoed zijn, nee, daar hebben ze bij overheden met een haast onbeperkt budget natuurlijk nog nooit van gehoord. Blijven ambtenaren he..? Voordeel van de twijfel; misschien hebben ze er wel van gehoord en is er in 1992 een project gestart met een realisatie datum van 2040. Zou ook zomaar kunnen.

Verder:
Gegevens anonieme beller tiplijn op straat
Satelliet volgt jonge automobilisten
Nederland beschermt privacy slecht
'Privacy in westerse landen steeds verder in het nauw'
Identity cards 'useless in fight against terrorism'
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 21 september 2009 @ 21:02:13 #81
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_72980679
Wat een onzin..

De mensen die hier lopen te kermen over hun privacy zouden in 1900 ook geprotesteerd hebben bij het verschijnen van het eerste telefoonboek en openbare gegevens. Kijk hoe dat losgelopen is.
pi_72981141
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:02 schreef Elkafila het volgende:
Wat een onzin..

De mensen die hier lopen te kermen over hun privacy zouden in 1900 ook geprotesteerd hebben bij het verschijnen van het eerste telefoonboek en openbare gegevens. Kijk hoe dat losgelopen is.
Als je dat werkelijk denkt dan heb je helemaal niet begrepen wat het probleem is.
  maandag 21 september 2009 @ 22:25:46 #83
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_72984483
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De VS is in bepaalde opzichten vrijer dan West-Europa, ook al willen de meesten dat liever niet zien. Het verschil is dat je in de VS weinig te vrezen hebt als je je status en achtergrond mee hebt, en des te meer als dat niet het geval is. In Nederland worden we tenminste allemaal even hard genaaid, geheel in de traditie die ons is ingegeven door onze culturele achtergrond. En onze ambtenaren hebben in tegenstelling tot hun Amerikaanse equivalenten alle tijd van de wereld, terwijl ze nergens worden geremd door de overheid of enige kennis van zaken

[ Bericht 1% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 21-09-2009 22:32:03 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 21 september 2009 @ 22:36:41 #84
48067 neo2000
pi_72984931
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:02 schreef Elkafila het volgende:
Wat een onzin..

Ik denk dat 40-45 ons veel geleerd heeft over het overdadig vastleggen van gegevens. Altijd handig. En een gratis enkele treinrit op de koop toe! Nee dank je.

In het telefoonboek staat je naam. Met een optie dat dat niet voor iedereen zichtbaar is. In dit specifieke geval, database met vingerafdrukken, wordt het op een plek weggezet waar het niet voor iedereen zichtbaar zou moeten zijn. Maar.. De overheid regelt dit, en ervaring leert dat de overheid nog te stom is om haar reet af te vegen. En het met een boom probeert in plaats van pleepapier.
Is dat een geruststellende gedachte?

Jouw voorbeeld: Je staat in het telefoonboek. Stel, er komt iemand aan de deur met de volgende eisen:
* Men wil van je je foto. Is leuk voor in het telefoonboek.
* Men wil van je je werktijden exact weten. Weet men of je wel bereikbaar bent. Beter nog, men wil liever hebben dat je een zender bij je draagt. Kan iedereen je volgen op een kaartje. Weten ze of ze je op je thuisnummer kunnen bellen. Immers, dat laatste wordt lastig als je niet thuis bent.
* Men wil weten wat je koopt in de winkel, en hoe vaak. Is handig, dan kunnen andere aanbieders van dezelfde producten jou bellen. Als je thuis bent. Of in de supermarkt. Super-handig!
* Men wil graag weten wanneer je op je wederhelft ligt of wanneer je masturbeert. Is makkelijk, want dan weet iedereen wanneer ze je niet moeten bellen.
* Men wil graag weten of je sport, drinkt, drugs gebruikt, een goed sociaal leven hebt, wat je eet, wat je niet eet.. Is handig, voor de verzekeraars. Kunnen die hun aanbod beter op jou afstemmen!
..met de mededeling erbij dat als je niet meewerkt, men ervoor zorgt dat je niet meer bereikbaar bent voor de buitenwereld. Immers, je werkt niet mee. Oh, en niet meer verzekerd kunt worden. Men weet namelijk niet of je een risicofactor bent.

Welkom in de toekomst.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 21 september 2009 @ 23:15:03 #85
238709 Elkafila
pi_72986600
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:36 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Welkom in de toekomst.
Kijk, al die bovengenoemde voorbeelden maken mij niet zoveel uit. Fotos, werk, nieuwe aankopen, vriendjes vriendinnetjes, afspraken, feesten kan je toch allemaal van het internet afhalen; facebook, twitter, blog, hyves..

Wanneer en waar ik geboren kan iedereen al achter komen. Iedereen die hier op fok een profiel en fotoboek heeft (drie kwart van de users, klonen niet meegerekend) heeft zichzelf al in de verkoop gezet en zijn/haar privacy opgegeven. Ik kan ook zo jouw woonplaats, geboortedatum en telefoon nummer met persoonlijke foto posten.

Als de boel goed gereguleerd is zijn dit soort processen echt een stap in de goede richting. Strafzaken kunnen waarschijnlijk sneller en efficienter opgelost worden. Ik heb het idee dat alleen paranoide personen of mensen die iets op hun kerfstok hebben dit plan niet steunen...

En tja.. verzekeringen.. Ik ben pro voorkeursbehandelingen. Mensen die roken, veel gereafineerde suikers eten en niet sporten mogen van mij zo meer geld betalen hoor. Er moeten alleen goede reguleringen komen met betrekking tot ziektes en aandoeningen. Iemand die zich in zijn reet laat neuken zonder condoom op een bareback partie en aids krijgt mag van mij gewoon de hoofprijs betalen. Iemand die geboren wordt met deze ziekte of na bijvoorbeeld bloedtransfusie, verkrachting of andere oncontroleerbare factoren aids krijgt moeten we met z'n allen steunen.

Naja, ik dwaal af. Conclusie, vingerafdruk is weer een stap in een betere richting en een veilige toekomst.
pi_72987343
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:15 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Als de boel goed gereguleerd is zijn dit soort processen echt een stap in de goede richting. Strafzaken kunnen waarschijnlijk sneller en efficienter opgelost worden. Ik heb het idee dat alleen paranoide personen of mensen die iets op hun kerfstok hebben dit plan niet steunen...

Naja, ik dwaal af. Conclusie, vingerafdruk is weer een stap in een betere richting en een veilige toekomst.
Ik noem het NFI: men flikkert het dna van een verdachte weg en zet het dna van een ander in de plaats. (recent nog gebeurd). Vingerafdrukken bekend? Men flikkert de vingerafdruk van een verdachte weg en zet jouw vingerafdruk ervoor in de plaats. Kan niet dat jij dader bent? Je vingerafdruk zegt wat anders...

De overheid heeft de laatste tijd in overvloed aangetoond dat het niet kan omgaan met privacy gevoelige gegevens. Dat wekt simpelweg geen vertrouwen. Van mij zullen ze hoe dan ook geen vingerafdruk krijgen. Dan maar geen paspoort en/of id bewijs. Het zij zo.

En het argument niks te verbergen is wel zo naief. Als jij niks te verbergen hebt zullen ze waarschijnlijk ook niks aan jouw vingerafdrukken hebben. Het enige wat er dan nog met jouw vingerafdrukken kan gebeuren is dat er misbruik van gemaakt wordt als je pech hebt. Dat risico sluit ik liever volledig uit.
pi_72991052
quote:

[..]

Kijk, al die bovengenoemde voorbeelden maken mij niet zoveel uit. Fotos, werk, nieuwe aankopen, vriendjes vriendinnetjes, afspraken, feesten kan je toch allemaal van het internet afhalen; facebook, twitter, blog, hyves..

Wanneer en waar ik geboren kan iedereen al achter komen. Iedereen die hier op fok een profiel en fotoboek heeft (drie kwart van de users, klonen niet meegerekend) heeft zichzelf al in de verkoop gezet en zijn/haar privacy opgegeven. Ik kan ook zo jouw woonplaats, geboortedatum en telefoon nummer met persoonlijke foto posten.

En tja.. verzekeringen.. Ik ben pro voorkeursbehandelingen. Mensen die roken, veel gereafineerde suikers eten en niet sporten mogen van mij zo meer geld betalen hoor. Er moeten alleen goede reguleringen komen met betrekking tot ziektes en aandoeningen. Iemand die zich in zijn reet laat neuken zonder condoom op een bareback partie en aids krijgt mag van mij gewoon de hoofprijs betalen. Iemand die geboren wordt met deze ziekte of na bijvoorbeeld bloedtransfusie, verkrachting of andere oncontroleerbare factoren aids krijgt moeten we met z'n allen steunen.

Mijn vraag wordt bij dit soort anti-privacy betogen altijd "hoe ver wil je gaan?" En natuurlijk; "in hoeverre vertrouw je de overheid die al meermalen heeft aangetoond niet met data om te kunnen gaan?"

Graag antwoorden van jou
pi_72991143
quote:
...
Ik heb het idee dat alleen paranoide personen of mensen die iets op hun kerfstok hebben dit plan niet steunen...
...
Nee, ik heb bezwaar omdat ik zo een database een enorm risico vind. En dan nog niet eens zozeer vanwege het gebruik van die databank, maar vanwege de enorme consequenties van het mogelijk misbruik. Wat als die databank in verkeerde handen valt? Besef je wat voor gevolgen het kan hebben als we onder een corrupt autoritair onderdrukkend regime zouden leven dat over dit soort gegevensbestanden van alle Nederlanders beschikt? Besef je wat voor misbruik mogelijk is? Kan jij voorspellen onder wat voor regime we over 20 jaar leven? Heb je ooit geschiedenisles gehad?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2009 08:41:46 ]
pi_73008947
quote:
Er zit een groot verschil tussen informatie die je vrijwillig post en informatie je onder dwang moet afstaan.

Er zit een groot verschil tussen informatie waar je zelf controle over hebt en informatie die tegen je gebruikt kan worden zonder dat je daar zelf iets aan kunt doen.

Straks word je 's nachts uit je bed gehaald door justitie omdat jouw vingerafdruk ergens is achtergelaten. Of je wordt op Schiphol aangehouden omdat een hacker erin is geslaagd jouw gegevens te koppelen aan die van een gezochte moordenaar.

Je houdt van voorkeursbehandelingen? Je hebt in je bericht homoseksualiteit gekoppeld aan losbandige anale seks waarbij levensbedreigende ziektes worden doorgegeven. Dat is een antihomo-uitspraak. Gefeliciteerd, je bent net opgenomen in de werkgeversdatabase waardoor je nooit meer aan een baan komt. Een uitkering kan je wel krijgen omdat je de overheid zo goed gezind bent.

Wil jij leven in een maatschappij waarin je niks meer bent dan een paar cijfertjes in een computer die willekeurig op elk moment kunnen veranderen? Ik niet.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_73012963
Als dit niet zo snel mogelijk weer wordt afgeknald, is het wachten op een hoop nieuwe gerechterlijke dwalingen doordat er geknoeid is met die database. Brave burgers hebben er niets voordeligs aan als hun afdruk in die databank staat, die kunnen er alleen maar overlast van ondervinden.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:07:22 #91
238709 Elkafila
pi_73016247
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:15 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Er zit een groot verschil tussen informatie die je vrijwillig post en informatie je onder dwang moet afstaan.

Er zit een groot verschil tussen informatie waar je zelf controle over hebt en informatie die tegen je gebruikt kan worden zonder dat je daar zelf iets aan kunt doen.

Straks word je 's nachts uit je bed gehaald door justitie omdat jouw vingerafdruk ergens is achtergelaten. Of je wordt op Schiphol aangehouden omdat een hacker erin is geslaagd jouw gegevens te koppelen aan die van een gezochte moordenaar.

Je houdt van voorkeursbehandelingen? Je hebt in je bericht homoseksualiteit gekoppeld aan losbandige anale seks waarbij levensbedreigende ziektes worden doorgegeven. Dat is een antihomo-uitspraak. Gefeliciteerd, je bent net opgenomen in de werkgeversdatabase waardoor je nooit meer aan een baan komt. Een uitkering kan je wel krijgen omdat je de overheid zo goed gezind bent.

Wil jij leven in een maatschappij waarin je niks meer bent dan een paar cijfertjes in een computer die willekeurig op elk moment kunnen veranderen? Ik niet.
Ok, ik ga niet met je in discussie, want we zijn beiden volgens mij toch niet van plan om iets aan elkaar toe te geven.

Feit is dat 'jullie' de 'pineut' zijn. Of was je van plan je eigen politieke partij op te richten om de boel weer om te draaien?
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:14:13 #92
48067 neo2000
pi_73016587
quote:

[..]

Ja, maar jij snapt het idee van vrij wil? Als ik iets upload, ben Ik er zelf verantwoordelijk voor. Dat jij graag jouw hele leven op straat laat gooien (en daarbij ook dat van de mensen om je heen) dan moet je dat zelf weten.
Slaap gerust verder.
pi_73019518
quote:
Ok, ik ga niet met je in discussie, want we zijn beiden volgens mij toch niet van plan om iets aan elkaar toe te geven.

Feit is dat 'jullie' de 'pineut' zijn. Of was je van plan je eigen politieke partij op te richten om de boel weer om te draaien?
Slappeling. Je weet gewoon dat je geen argumenten hebt.

Ja, we zijn de pineut. Met dank aan gasten zoals jij. Kennelijk leren mensen niks van het verleden.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_73019548
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:07 schreef Elkafila het volgende:

[..]

...
Nou nou, dat vind ik wel een ontzettend zwaktebod. Het is wachten op de dag dat jij van je bed wordt gelicht omdat iemand zijn buurman de hersens heeft ingeslagen met de voorhamer die jij in de bouwmarkt in je handen hebt gehad.

Het probleem zit 'm niet in het reguliere gebruik, maar in dwalingen en mogelijk misbruik. De consequenties daarvan zijn enorm, terwijl er nauwelijks voordelen tegenover staan.
pi_73024552
quote:

[..]

Dat jij er voor kiest je hele hebben het houwen op hyves te knallen maakt dit nog geen gegeven voor een ander.
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:48:20 #96
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73025606
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:36 schreef Sjowhan het volgende:
Per vandaag moet 't. Ben ik blij dat ik 2 weken geleden een paspoort heb aangevraagd _
Ik had de mijne afgelopen donderdag aangevraagd.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:31:17 #97
238709 Elkafila
pi_73031500
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou nou, dat vind ik wel een ontzettend zwaktebod. Het is wachten op de dag dat jij van je bed wordt gelicht omdat iemand zijn buurman de hersens heeft ingeslagen met de voorhamer die jij in de bouwmarkt in je handen hebt gehad.

Het probleem zit 'm niet in het reguliere gebruik, maar in dwalingen en mogelijk misbruik. De consequenties daarvan zijn enorm, terwijl er nauwelijks voordelen tegenover staan.

Nee, dit is een lekker argument. Die vingerafruk zit toch sowieso op die voorhamer!? Het enige verschil is dat de overheid/politie nu binnen 10 minuten kan checken wie -mogelijk- de kamer in handen heeft gehad in plaats van dagen, zo niet weken of totaal niet kunnen achterhalen wie de hamer heeft aangeraakt.

Dat is toch alleen maar positief? Criminelen kunnen ALTIJD al je vingerprint namaken, ALTIJD al je vingerprints droppen op een crimescene of wat dan ook.

Het nieuwe paspoort met vingerprints zorgt er alleen voor dat er minder fraude kan worden gepleegd met paspoorten en misdaden mogelijk sneller opgelost worden. Dat je daar een klein beetje vrijheid voor moet opgeven ben ik meer dan bereid, net zoals het meerendeel van de Nederlanders.

Wedden dat binnen 10 jaar heel de wereld dit heeft? Waar vooruitgang wordt geboekt zijn er nou eenmaal zure tegenstanders die klaarblijkelijk de behoeft hebben om tegen al deze ontwikkelingen te protesteren. Net zoals toen de stoomtrein voor het eerst door het land reden en mensen protesteerden. Net zoals men bang was om geld naar een bank te brengen en thuis alles in een ouwe sok bewaarden.

Kom op, niet zo paranoid.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:32:15 #98
238709 Elkafila
pi_73031528
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:20 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Slappeling. Je weet gewoon dat je geen argumenten hebt.

Ja, we zijn de pineut. Met dank aan gasten zoals jij. Kennelijk leren mensen niks van het verleden.
Cry me a river..
pi_73033670
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:31 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Nee, dit is een lekker argument. Die vingerafruk zit toch sowieso op die voorhamer!? Het enige verschil is dat de overheid/politie nu binnen 10 minuten kan checken wie -mogelijk- de kamer in handen heeft gehad in plaats van dagen, zo niet weken of totaal niet kunnen achterhalen wie de hamer heeft aangeraakt.

Dat is toch alleen maar positief? Criminelen kunnen ALTIJD al je vingerprint namaken, ALTIJD al je vingerprints droppen op een crimescene of wat dan ook.

Het nieuwe paspoort met vingerprints zorgt er alleen voor dat er minder fraude kan worden gepleegd met paspoorten en misdaden mogelijk sneller opgelost worden. Dat je daar een klein beetje vrijheid voor moet opgeven ben ik meer dan bereid, net zoals het meerendeel van de Nederlanders.

Wedden dat binnen 10 jaar heel de wereld dit heeft? Waar vooruitgang wordt geboekt zijn er nou eenmaal zure tegenstanders die klaarblijkelijk de behoeft hebben om tegen al deze ontwikkelingen te protesteren. Net zoals toen de stoomtrein voor het eerst door het land reden en mensen protesteerden. Net zoals men bang was om geld naar een bank te brengen en thuis alles in een ouwe sok bewaarden.

Kom op, niet zo paranoid.
Het is niet alleen de vingerafdruk, of alleen de ov-chipkaart. het is een combinatie van dit allen en de gevaren die dat met zich meebrengt.
Nog even en het is mogelijk om binnen 10 minuten je hele leven op 1 scherm te persen met alle details van de achtergrond van de vriendin tot aan welke huisdieren je had tot aan je sofinummer en natuurlijk moet dat ook allemaal centraal.

Vervolgens vereist het maar 1 slimme kwaadwillende die het voor elkaar krijgt in te breken, of niet eens, 1 doorgetolde medewerker, en gefeliciteerd je hebt inderdaad helemaal geen reet te verbergen want alles ligt op straat.

Dit allemaal voor die appel en een koe die je er mee op zal pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door McKillem op 23-09-2009 11:51:11 ]
pi_73034843
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:31 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Graag zie ik van jou een onderzoek waar uit blijkt dat dit soort maatregelen daadwerkelijk bijdragen aan het oplossen van misdaden. Op de FP hebben al diverse berichten gestaan dat ze dat juist niet doen.

In de VS worden al tijden vingerafdrukken genomen. Als dit ook maar iets bijdraagt, zullen zij daar wel cijfers over hebben.
quote:
En dus zal de crimineel niet gepakt worden, maar jij.
quote:
1) Fraude wordt er niet moeilijker door, maar juist makkelijker. Kwestie van op afstand het paspoort/ID van iemand uitlezen, thuis de foto en vingerafdrukken veranderen, nieuwe pas printen en klaar is kees die nu jan heet.
2) Misdaden worden er niet sneller mee opgelost, aangezien elke ook maar een klein beetje competente crimineel handschoenen draagt.
3) Wie zegt dat het merendeel van NL voor is? Ik hoor juist grotendeels negatieve reacties. Maar ja, het volk is lui
4) In China zijn de meeste mensen ook pro het regime, is daar mee het regime in ene goed? In Amerika is een groot deel pro wapens in huis, moeten we dat dan ook maar invoeren? Het merendeel in NL wil gratis gezondheidszorg, ook maar meteen invoeren? En de grootste van allemaal: voor WO2 was het merendeel van Duitsland pro-Hitler... We weten wat daar de gevolgen van waren.
quote:
Als de hele wereld binnen 10 jaar een 90% belastingtarief heeft, hier ook maar invoeren? Of denk je liever zelf na?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')