abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2009 @ 12:00:39 #26
4530 crew  Crazy Harry
pi_69734167
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Sorry, ik ben nu pak hem beet 5 jaar actief geweest op straat en dat gaf me een aantal conclusies, oa.

Het overgrote deel van de bevolking:

• is crisismoe
  • is moe van bemoeienis op allerlei persoonlijke zaken
  • is moe van de overheid
  • kan geen fut meer opbrengen om in de avonden en weekend een project te steunen

De laatste 10 jaar horen we van de ene kant dat het licht uitgaat, en aan de andere kan dat als we niet .........., dan gaat het licht uit.

Ik spreek dus uit ervaring, en dus is mijn mening niet op lucht gebaseerd.

Het is zonder meer een goed initiatief, maar er mag best meer invulling aan het uiteindelijke doel gegeven worden, namelijk het daadwerkelijk beschermen van de privacy en rechten van het volk.

Mensen die informeren/onderzoeken voegen eigenlijk niet veel meer toe, er zijn er al zoveel.

Maar dat zijn slechts mijn 2 eurocenten
  • Moe van de voorspoed die we voor de crisis hadden zullen ze niet worden inderdaad...

Punt 2 en 3 zijn natuurlijk juist argumenten om dit initiatief te steunen.

Morele steun is vanuit de meesten al genoeg. Dat geeft motivatie aan degene die zich wel actief ervoor inzetten. Het is het besef dat je met vele gelijkgestemden bent die een initiatief doe slagen.

Ik denk dat meer ambitie inderdaad wel mag. En dat de betreffende website mag dienen als centraal punt vanwaar actie gevoerd wordt.
    Zoals www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nl ervoor gezorgd heeft dat we (terecht) gisteren met potlood gestemd hebben.
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:53 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Dat gaat je alleen in Particratie Nederland nooit lukken.
    want?
    De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
    pi_69734252
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:00 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

want?
    Heb jij enig gevoel gehad dat deze overheid echt voor de belangen van haar volk opkomt?
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
    pi_69734258
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:00 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Moe van de voorspoed die we voor de crisis hadden zullen ze niet worden inderdaad...

Punt 2 en 3 zijn natuurlijk juist argumenten om dit initiatief te steunen.

Morele steun is vanuit de meesten al genoeg. Dat geeft motivatie aan degene die zich wel actief ervoor inzetten. Het is het besef dat je met vele gelijkgestemden bent die een initiatief doe slagen.

Ik denk dat meer ambitie inderdaad wel mag. En dat de betreffende website mag dienen als centraal punt vanwaar actie gevoerd wordt.
    Zoals www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nl ervoor gezorgd heeft dat we (terecht) gisteren met potlood gestemd hebben.
    Ambitie is heel leuk, maar weggezet worden als een zooitje alu-hoedjes bij elkaar zorgt ervoor dat de site per definitie al gediskwalificeerd zal worden door de serieuze media.
    pi_69734280
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:03 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Heb jij enig gevoel gehad dat deze overheid echt voor de belangen van haar volk opkomt?
    Het volk moet niet bang zijn voor de overheid, maar de overheid moet bang zijn voor het volk.
      Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2009 @ 12:25:04 #30
    4530 crew  Crazy Harry
    pi_69734977
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:03 schreef 68Chevelle het volgende:
    Nee, maar dat wil niet zeggen dat er niets lukt.
    En als er alleen al voorkomen wordt dat de vingerafdrukken in een database komen, dan is dat al een dergelijk wezenlijke verandering waarvoor het waard is om je in te zetten.
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:03 schreef RvLaak het volgende:
    Ambitie is heel leuk, maar weggezet worden als een zooitje alu-hoedjes bij elkaar zorgt ervoor dat de site per definitie al gediskwalificeerd zal worden door de serieuze media.
    Daar is ook mee om te gaan.
    Zolang je niet daadwerkelijk een irrationeel, niet-objectief aluhoedje bent, is er niets aan de hand.
    Wijvertrouwenstemcomputersniet werd in het begin ook weg gezet als een soort alu-hoedjes. Maar het doel was duidelijk en de weg er naar toe uitgestippeld. Men ging door in de ingeslagen weg en heeft het doel bereikt.
    Simpelweg door niet in te gaan op dat soort persoonlijke bespottingen en het eigen pad objectief en rationeel te blijven volgen.
    De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
    pi_69735029
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik vind het totaal geen alu-hoedjes kwestie, je haalt weldegelijk een pijnlijk punt op, maar een beetje meer ambitie als bijvoorbeeld in het creeeren van een Stichting of organisatie doet me toch wat meer belangstelling geven dan een paar uur per dag met een webpagina kloten.
    pi_69735183
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:27 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ik vind het totaal geen alu-hoedjes kwestie, je haalt weldegelijk een pijnlijk punt op, maar een beetje meer ambitie als bijvoorbeeld in het creeeren van een Stichting of organisatie doet me toch wat meer belangstelling geven dan een paar uur per dag met een webpagina kloten.
    sowieso moet er een rechtspersoon komen. Een stichting is een optie, maar ik weet niet wat de regels hieromtrent zijn.

Een rechtspersoon is nodig vanwege de (vage) plannen die we hebben omtrent de marketing. Stichtingen worden nu eenmaal serieuzer genomen dan enkel een aantal "nerds met een website en een mening".

Jij zegt dat wij meer ambitie moeten hebben, zin om dat zelf te injecteren in het initiatief?
    pi_69735465
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

sowieso moet er een rechtspersoon komen. Een stichting is een optie, maar ik weet niet wat de regels hieromtrent zijn.

Een rechtspersoon is nodig vanwege de (vage) plannen die we hebben omtrent de marketing. Stichtingen worden nu eenmaal serieuzer genomen dan enkel een aantal "nerds met een website en een mening".

Jij zegt dat wij meer ambitie moeten hebben, zin om dat zelf te injecteren in het initiatief?
    Ligt er maar puur aan hoeveel tijd het me gaat kosten, ik kan je hier en daar best een stukje op weg helpen betreffende organisatie als jij je plannen en doelen maar kenbaar maakt.
    pi_69735757
    Je hebt PM
    pi_69825782
    Gaat goed met het EPD btw:
    CBP: ziekenhuizen slordig met patiëntgegevens
    quote:
    Vier ziekenhuizen hebben privacygevoelige informatie van patiënten niet goed genoeg beveiligd. Het College berscherming persoonsgegevens (CBP) heeft daarom de instellingen maandag een dwangsom opgelegd.

Als ze binnen drie maanden de zaken nog niet op orde hebben, dan int het CBP de boetes. Het betreft het Ommelander Ziekenhuis Groep, MC/Lelystad, Medisch Spectrum Twente en het Rijnland Ziekenhuis.
    Beetje off-topic, maar niet minder interessant...
    pi_69871894
    Ze maken het alleen maar bonter en bonter.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 21:30:09 #37
    213232 Dayshine
    Cómo está hoy?
    pi_69877292
    Tegen Vingerafdruk Paspoort
    Nothing succeeds like the appearance of success
    pi_69902063
    En de privacy in Nederland blijft achteruit hollen: Alle auto's op N31 geflitst
    pi_70134431
    Weer een hele goede reden waarom de overheid niet te vertrouwen is met dit soort gegevens:
    Arrestaties na lekken staatsgeheimen
      vrijdag 19 juni 2009 @ 11:51:01 #40
    183846 joepie91
    Eentjes en nulletjes genoeg.
    pi_70161088
    Geen idee of iemand er nog wat aan heeft, maar hieronder de e-mail die ik na ruim een maand (!) van het CBP heb ontvangen als reactie op een vraag hierover...
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
    Ook ik gebruik Bitcoin :3
    Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
    pi_70161724
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 11:51 schreef joepie91 het volgende:
    Geen idee of iemand er nog wat aan heeft, maar hieronder de e-mail die ik na ruim een maand (!) van het CBP heb ontvangen als reactie op een vraag hierover...
    Met andere woorden: ze hebben weer eens niets kunnen doen of waren te laat...

Valt me steeds vaker op dat het CBP ofwel incapabel is, ofwel domweg niet oplet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2009 13:10:00 (Typo, dank McKillem) ]
    pi_70162970
    Centraal Plan Bureau.

Inmiddels heb ik mijn nieuwe ID kaart.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 13:05:45 #43
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_70163515
    Godver.
    Goed dat je het zegt, ik moet idd een nieuw paspoort hebben. Ga ik maandag gelijk maar ff doen dan.
    I never look back, darling. It distracts from the now.
    pi_70163634
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 12:48 schreef McKillem het volgende:
    Centraal Plan Bureau.

Inmiddels heb ik mijn nieuwe ID kaart.
    Lysdectie is a bitch....

Niet teruglezen ook trouwens
    pi_70172796
    Steeds als puntje bij paaltje komt, blijken al die zogenaamde waarborgen voor de vrijheid niet te functioneren.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
      zondag 28 juni 2009 @ 22:11:05 #46
    230445 RonVlieger
    Senior Privacy Advisor
    pi_70459749
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het grote probleem met het opzetten van een tegengeluid is, dat er al zoveel tegengeluiden zijn. Die kant is versplinterd en worden meestal massaal afgeschilderd als alu-hoedjes. De meeste (mij incluis) zijn dit ook. Vandaar dat ik bewust stel dat de website objectief moet zijn.

Het forum daarentegen is vrij . Mocht men, inclusief de mensen die meewerken aan de site, een actie/protest etc. opstarten via het forum is dat perfect natuurlijk.
    Het grootste probleem waar wij tegenaan zijn gelopen is dat het bijna ondoenlijk is om anoniem je boodschap aan de man te brengen. Probeer maar eens 100% anoniem een domein te registreren of stickers te laten drukken

In ieder geval succes met de site, iedere burger die weet wat er speelt is een aanwinst.
    het Ministerie van Privacy: Ga nu naar de website, www.minpriv.nl.
    pi_70468181
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 22:11 schreef RonVlieger het volgende:

[..]

Het grootste probleem waar wij tegenaan zijn gelopen is dat het bijna ondoenlijk is om anoniem je boodschap aan de man te brengen. Probeer maar eens 100% anoniem een domein te registreren of stickers te laten drukken

In ieder geval succes met de site, iedere burger die weet wat er speelt is een aanwinst.
    Kwestie van 1 persoon die een beetje privacy opgeeft, zodat meerdere mensen anoniem te werk kunnen gaan
    pi_70823054
    Trap!

Staat er al ergens een foto van het ID bewijs, hoe hij d'r uit gaat zien met de vingerafdruk erop?
    kei lief.
    pi_70823911
    Ahahah, die van mij staat toch al geregistreerd
    pi_70824424
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 19:35 schreef Twin1983 het volgende:
    Ahahah, die van mij staat toch al geregistreerd
    *Schudt hand*
    Gefeliciteerd!
    kei lief.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties