Hunter | dinsdag 4 januari 2000 @ 07:34 |
http://www.showwereld.nl/bb/index.html
quote: | |
Hunter | dinsdag 4 januari 2000 @ 07:38 |
Uit de binnenland-sectie van De Telegraaf-i van 3 januari 2000 --------------------------------------------------------------------------------
Bart ging weliswaar aan de haal met de hoofdprijs, maar ook Ruud en Willem zijn niet slechter geworden van de tv-hit. Voor hun kinderen kregen zij een bedrag van ƒ10.000, dat vrijkomt wanneer deze 18 jaar worden. En Adverteerders en reclamebureaus staan in de rij om gebruik te maken van de bekendheid van de voormalige BB-bewoners. Het succesvolle programma kreeg een waardige finale. Het moment waarop Bart als winnaar het huis verliet, werd gezien door 4,2 miljoen mensen en is daarmee het best bekeken tv-moment van 1999, blijkt uit cijfers van NOS Kijk- en Luisteronderzoek. Gemiddeld werden de laatste uren van Bart, Ruud en Willem in het Big Brother-huis in Almere door zo'n 3.545.0000 mensen gadegeslagen. Dat komt neer op een kwart van de Nederlandse bevolking. Van de mensen die een televisietoestel hadden aanstaan, had meer dan de helft (57 procent) afgestemd op het programma. De late uitzending van het programma op de donderdag kluisterde de afgelopen weken 1.650.000 mensen aan de buis. De dagelijkse uitzending aan het begin van de avond werd gemiddeld door 1.370.000 mensen bekeken. Big Brother was goed voor 4000 minuten televisie, die opgeteld 172,5 miljoen kijkers trok. Ook op internet was Big Brother een dikke hit: de officiële site werd 52 miljoen keer bezocht. De bij de reeks horende single 'Leef' werd platina en ook de videoband over de eerste vijftig dagen vloog de winkels uit. Wie moeite heeft met afkicken, kan bij Veronica in een aantal programma's zien hoe het de bewoners nu vergaat. Over enkele weken begint op SBS 6 een soortgelijk programma in de vorm van De Bus, waarin een groep mensen afgesloten van de buitenwereld in een dubbeldekker door Nederland rijdt, op de voet gevolgd door camera's. |