Rij ik vanochtend naar mijn werk, zie ik bij een rotonde een gele kentekenplaat liggen.
Goed opgevoede burger als ik ben stop ik de auto op een veilige afstand van de rotonde en haal de plaat van de weg.
Eenmaal op de plek des arbeids aangekomen eerst de rdw site geopend om te kijken of de auto wel APK had ( mocht de eigenaar geen APK hebben, dan ging de niet den politie bellen.).
0900-TUIG maar bellen dan, geen spoed, wel poltie:
0900-TUIG: Goedemorgen politie Fryslân.
GizartFRL: Goedemorgen met /me
0: Waarmee kan ik u van dienst zijn?
G: Vanochtend heb ik nabij de rotonde bij 't Jachtfjild een gele kentekenplaat gevonden.
0: Voor gevonden voorwerpen dient u het gemeentehuis te bellen in de desbetreffende gemeente.
G: Okay, zal ik dat even doen.
0: Tot ziens.
Desbetreffende gemeente maar bellen dan:
Gemeente Achtkarspelen: Goedemorgen, burgerservicedienst. (

)
GizartFRL: Goedemorgen met
* GizartFRL . Vanochtend heb ik nabij de rotonde bij 't Jachtfjild een gele kentekenplaat gevonden.Gem: Dan kunt u het bij ons inleveren of aanmelden via de website.
Giz: En als ik het op de website aanmeld, dan weet de politie ook dat de kentekenplaat gevonden is als de eigenaar de vermissing meld?
Gem: Nee, onze website staat niet in contact met de politie.
Giz:
Giz: Zet ik het wel op de site, bedankt.
Gem; Graag gedaan, tot ziens.
Samenvatting:
* GizartFRL vindt kentekenplaatEigenaar ziet deze nooit meer terug door "nieuw efficiënt systeem"
* GizartFRL snapt het even niet.Mocht iemand de eigenaar of bestuurder kennen van een Opel Combo uit 2007 (eerste eigenaar) met kenteken
86-VJS-1 laat hem of haar dan even contact met me opnemen.
Teruggave uitsluitend na inzage kentekenpapieren om het eigendom vast te stellen.
Sub: Kentekenplaat gaat ook niet weg voor het hoogste bod om er 's nachts geflitst mee te worden.