abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69640062
Mijn vriend en ik hebben pas een huis gekocht en nu willen we de gordijnen ophangen. Helaas zijn we niet echt klussers, maar we dachten dat dit nog wel te doen was. We hebben steunen, schroefjes, pluggen en rails ed gehaald. Nu blijkt echter dat de pluggen niet vast blijven zitten omdat de muur erg poreus is. En aangezien we niet tientallen gaten straks in de muur willen hebben zitten leek het me handig eerst maar eens wat navraag te doen. Zouden dikkere schroeven het probleem op kunnen lossen of kunnen we ook iets anders doen. Ik hoorde al van iemand bizon-kit te gebruiken om de pluggen vaster te krijgen, is dit een optie. Het is helaas geen optie om de gordijnen aan het plafond op te hangen.
Bedankt voor eventuele hulp.
pi_69640251
Kleinere boor gebruiken om het gat te boren, groter boren kan altijd nog.

In het al bestaande gat een dikkere plug met bijbehorende schroef gebruiken.
Zorg er ook voor dat je plug echt in de muur zit, en niet alleen in de stuclaag.
pi_69640314
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:11 schreef LPC-JP het volgende:
Kleinere boor gebruiken om het gat te boren, groter boren kan altijd nog.

In het al bestaande gat een dikkere plug met bijbehorende schroef gebruiken.
Zorg er ook voor dat je plug echt in de muur zit, en niet alleen in de stuclaag.
Maar past dat dan nog wel? De pluggen zijn namelijk 6 mm en de boor ook.
pi_69640369
Gebruik je wel de goede pluggen? Voor ieder materiaal is wel een type plug verkrijgbaar, desnoods gebruik je een hollewandplug. Anders inderdaad een chemisch anker gebruiken. Is een soort plug met kit die daar speciaal voor bedoeld is. werkt denk ik beter (en droogt sneller) dan bisonkit maar is daana niet makkelijk meer te verwijderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Adfundum op 02-06-2009 18:31:58 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_69640609
Als de muur erg poreus is dan wordt het gat vaak groter dan de boor.
Ik begin meestal met een 5mm steenboor zonder klopstand en ga pas op klopstand als het nodig is.
Als de plug niet goed het gat in wil, dan kan je het gat met een 6mm boor opboren.

Bij een hardere muur zit je gelijk goed als je met 6mm begint.
pi_69641875
ik ben een volslagen leek, maar misschien is het handig om eerst een mooie plank aan de muur te schroeven en daar de gordijn-rail aan vast te maken? het gewicht wordt dan beter verdeeld.
pi_69645072
Een 6mm plug is misschien ook wel wat klein; vooral in de lengte. De 1/2 zit dan in het stuckwerk. Ik zou 8 gebruiken. Lijkt misschien wat overdreven maar dan zit hij wel echt in de muur. En kleiner beginnen is wel verstandig.

Verder is het ook wel verstandig om te kijken hoe de opvanging zit. Als je hem aan het plafond zou zetten (wat hier niet kan) heb je alleen kracht naar beneden. Terwijl aan de muur wil de schroef zowel uit de muur als naar beneden. Dan is een plank op de gehele lengte van de muur geen slecht idee.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')