abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71266520
goede site voor het bekijken van leuke software voor ubuntu is bijv www.getdeb.net
pi_71266728
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:36 schreef erikkll het volgende:
goede site voor het bekijken van leuke software voor ubuntu is bijv www.getdeb.net
Ga ik ook even kijken. Thanks
pi_71266946
mijn ouders hadden windows xp op de computer, maar ik moest dat ding elke twee a drie maanden formatteren, omdat ze er een puinzooi van maakten. ik heb nu ubuntu geinstalleerd, maar ik zit met 1 probleem: hoe kan ik de outlook pst bestanden in evolution danwel thunderbird krijgen (of een ander programma wat makkelijk werkt)?

p.s. ik snap niet dat ze het root account standaard hebben uitgeschakeld... erg vervelend!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:57:19 #254
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_71267340
Als ik een beetje rondgoogle kun je dat het beste doen via thunderbird voor windows, en daarmee de bestanden omzetten in een open formaat waar de rest van de wereld ook iets mee kan.

Zie deze pagina

edit: ook voor het rootaccount heractiveren bestaan er handleidingen. Geef je je ouders dan niet het root-password, maar zet een ssh-server aan en gebruik dat om het systeem te administeren (indien je zelf uitwonend bent ook effe de router poort openen)
pi_71267391
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:48 schreef Posergoth6667 het volgende:
mijn ouders hadden windows xp op de computer, maar ik moest dat ding elke twee a drie maanden formatteren, omdat ze er een puinzooi van maakten. ik heb nu ubuntu geinstalleerd, maar ik zit met 1 probleem: hoe kan ik de outlook pst bestanden in evolution danwel thunderbird krijgen (of een ander programma wat makkelijk werkt)?

p.s. ik snap niet dat ze het root account standaard hebben uitgeschakeld... erg vervelend!
maar ook ERG veilig, en dé reden dat je niet elke 2/3 maanden je pc hoeft te formatteren met ubuntu. Een gewone gebruiker kan niks kapotmaken!
pi_71267564
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:48 schreef Posergoth6667 het volgende:
http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files#Linux daarmee moet het lukken
quote:
Root heb je dan ook eigenlijk niet nodig meestal, dit voorkomt veel gezeur omdat je nooit "per ongeluk" onder root kan werken.
evt is er voor de momenten dat root handig/makkelijker is "sudo su -"
pi_71267902
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:42 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ga ik ook even kijken. Thanks
No problem

als je overigens films/muziek e.d. wilt afspelen moet je even de medibuntu repository toevoegen. www.medibuntu.org voor meer info.

Als je er niet uitkomt laat maar weten
pi_71267942
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:10 schreef erikkll het volgende:

[..]

No problem

als je overigens films/muziek e.d. wilt afspelen moet je even de medibuntu repository toevoegen. www.medibuntu.org voor meer info.

Als je er niet uitkomt laat maar weten
Ik heb VLC al geinstalleerd. Is dit beter?
pi_71268069
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:11 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ik heb VLC al geinstalleerd. Is dit beter?
vlc is ook prima denk ik hoor
pi_71269313
dank jullie voor de hulp. die tools hebben echter allemaal windows en outlook nodig... morgen maar de PST bestanden naar mijn werk meenemen op stick.

p.s. ik had die laatste zin niet voor niets in p.s. gezet. ik gebruik normaal alleen root rechten. ik heb hier een bak naast me staan, die niet eens een gebruiker heeft. draait nu een jaar stabiel (enkele keren uitgeweest voor kernel upgrade, hardware upgrade en stroom uitval. nog eentje in amsterdam hangen (beide zijn deb) waar ik ook alleen met root werk. zalig!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_71272643
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:42 schreef Posergoth6667 het volgende:
dank jullie voor de hulp. die tools hebben echter allemaal windows en outlook nodig... morgen maar de PST bestanden naar mijn werk meenemen op stick.

p.s. ik had die laatste zin niet voor niets in p.s. gezet. ik gebruik normaal alleen root rechten. ik heb hier een bak naast me staan, die niet eens een gebruiker heeft. draait nu een jaar stabiel (enkele keren uitgeweest voor kernel upgrade, hardware upgrade en stroom uitval. nog eentje in amsterdam hangen (beide zijn deb) waar ik ook alleen met root werk. zalig!
En je webserver/ftpserver/andere deamons draaien allemaal onder root zeker? 3x raden wat voor rechten iemand heeft als ie 1 van je services kraakt

tis ook vrij riskant als je remote inlogt vanaf openbare plekken ( alhoewel ubuntu dat ook is standaard )
  Spellchecker vrijdag 24 juli 2009 @ 11:13:53 #262
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_71279106
Als je zelf goed weet waar je mee bezig bent, zou je best kunnen overwegen om standaard het root-account te gebruiken.. Het biedt echter nauwelijks meerwaarde en als je dan toch per ongeluk iets verkeerds binnenhaalt en execute, heeft datgene dus ook meteen root rechten op je bak; het kan dus alles op je hele bak manipuleren en in theorie zelfs hardware vernielen, aangezien hardware in Unix-systemen veel makkelijker rauw te benaderen is..

Oh, en wat Ra-z hierboven zegt
Tevens -purist.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:21:21 #263
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71322231
ik ben lichtelijk gek aan het worden, ben wat aan het stoeien met KDE dingen (heel wat voor een gnome adept) en op de een of andere manier is een nieuw paneel bezig me helemaal gek aan het maken.

als ik een klok toe wil voegen, en dan verplaatsen dan kan ik die niet verplaatsen, het ding neemt de hele breedte van het nieuwe paneel in beslag

iemand een oplossing ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:33:03 #264
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71322546
ik heb het bij alle widgets die ik toe wil voegen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:47:40 #265
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_71327166
Iemand van de KDE fans die me wilt zeggen waarom KDE en niet een andere DE?
pi_71339394
Ik heb de laatste versie van Ubuntu van hun website gedownload en op DVD gezet. Deze heb ik op mijn Acer laptop geinstalleerd en een MAC OSX skin gegeven. Maar ik zit nu met de volgende problemen.

- Ik kan geen driver vinden voor mijn Ait mobility radeon HD 3650 videokaart.
- Mijn Trust HS 2900 headset werkt niet, als ik hem inplug blijft het geluid uit mijn laptop komen.
- Youtube videos werken niet goed, ze draaien heel erg shokkerig. In Vista was dit niet zo.
pi_71339462
Voor wat betreft die Youtube video's: Je hebt waarschijnlijk de verkeerde flash/shockwave geïnstalleerd. Alles verwijderen en die van Adobe installeren.
pi_71340408
Ja maar ik kan de goeie maar niet vinden. Hoe kan ik de oude verwijderen? Ik kan ze wel enablen en disablen.
  zondag 26 juli 2009 @ 21:31:36 #269
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71349351
Uitzending gemist, vpro, etc.

Ik krijg het niet voor elkaar in ubuntu om programma's als tegenlicht terug te kijken. De site geeft de keuze tussen Real player en windows media player. Ik kan dan wat plugins installeren, waaronder Xine.

Maar als ik dat doe, en dan de video afspeel, krijg ik alleen het Xine-logo te zien, meer niet. Iemand enig idee hoe ik dit goed kan aanpakken?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71351840
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:36 schreef Peunage het volgende:
Ja maar ik kan de goeie maar niet vinden. Hoe kan ik de oude verwijderen? Ik kan ze wel enablen en disablen.
in het programma synaptic, wat je kunt vinden in het menu onder 'beheer' zoek je eerst naar het woordje flash. Die pakketten verwijder je gewoon allemaal. Daarna zoek je naar adobe en kies je de flashplayer van adobe om te installeren
pi_71351885
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:

Ik krijg het niet voor elkaar in ubuntu om programma's als tegenlicht terug te kijken. De site geeft de keuze tussen Real player en windows media player. Ik kan dan wat plugins installeren, waaronder Xine.

Maar als ik dat doe, en dan de video afspeel, krijg ik alleen het Xine-logo te zien, meer niet. Iemand enig idee hoe ik dit goed kan aanpakken?
Wat je nodig hebt zijn de win32codecs van medibuntu.

www.medibuntu.org staat een gebruiksaanwijzing hoe je ze toevoegt aan jouw ubuntu. Ook staat er een uitleg voor dvd support.

Het is niet moeilijk, maar als je er niet uitkomt kun je het hier natuurlijk even vragen.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:46:17 #272
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_71363848
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:47 schreef Spike1506 het volgende:
Iemand van de KDE fans die me wilt zeggen waarom KDE en niet een andere DE?
Omdat het er geil uit ziet. Daarom heb ik altijd een programma aan staan, anders kom ik nooit meer aan werken toe .

Maar echt, ik vind het de mooiste DE. De bediening is ook simpel, al mis ik soms wat kleine features (of denk ik die te missen) die ik in GNOME makkelijker heb gevonden en dan heb ik het vooral over het aanpassen van instellingen.
Je kunt makkelijk tussen DE's hoppen, dus waarom zou je het niet even proberen? .

Ik heb gisteravond Ubuntu Server ïn VMWare geïnstalleerd om te proberen. Mijn einddoel is een hippe mail/fileserver voor mijn band (zie sig) te klussen .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:44:34 #273
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_71374228
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:

1sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:46 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Omdat het er geil uit ziet. Daarom heb ik altijd een programma aan staan, anders kom ik nooit meer aan werken toe .

Maar echt, ik vind het de mooiste DE. De bediening is ook simpel, al mis ik soms wat kleine features (of denk ik die te missen) die ik in GNOME makkelijker heb gevonden en dan heb ik het vooral over het aanpassen van instellingen.
Je kunt makkelijk tussen DE's hoppen, dus waarom zou je het niet even proberen? .

Ik heb gisteravond Ubuntu Server ïn VMWare geïnstalleerd om te proberen. Mijn einddoel is een hippe mail/fileserver voor mijn band (zie sig) te klussen .
Ik ga Kubuntu eens testen in VirtualBox en als het me bevalt ga ik een tijdje met beide DE's werken.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:10:19 #274
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_71377036
Ik heb ubuntu sinds een tijdje draaien op een oude pc (AMD sempron 1.6Ghz e.d.). Is een beetje een hobby-bakje. Omdat het toch voor de hobby is, wilde ik Karmic (9.10) ook alvast proberen.

Wat ik eigenlijk al verwachtte, gebeurde natuurlijk ook: problemen... Op zich dus niet erg, maar het zou mooi zijn als de boel weer werkt.

Het OS draait wel, maar niet grafisch, want het loopt niet lekker met mijn nvidia kaart. De splash-screen krijg ik wel, maar dan gaat ie naar cli. Krijg dan de melding "NVIDIA [failed]".

Tips? Of links?
heitieh
pi_71377198
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:10 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb ubuntu sinds een tijdje draaien op een oude pc (AMD sempron 1.6Ghz e.d.). Is een beetje een hobby-bakje. Omdat het toch voor de hobby is, wilde ik Karmic (9.10) ook alvast proberen.

Wat ik eigenlijk al verwachtte, gebeurde natuurlijk ook: problemen... Op zich dus niet erg, maar het zou mooi zijn als de boel weer werkt.

Het OS draait wel, maar niet grafisch, want het loopt niet lekker met mijn nvidia kaart. De splash-screen krijg ik wel, maar dan gaat ie naar cli. Krijg dan de melding "NVIDIA [failed]".

Tips? Of links?
Heb (nog) niet veel verstand van linux maar welke nVidia grafische kaart heb je precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')