quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik koop ze gewoon weer terug zometeen op 1 euro
Zie bron: rtlzquote:Blow-off en op weg naar de top
Aandelenmarkten blijven steken in stijgende trends, maar weigeren vooralsnog een bevestiging van een trendbreuk te geven. En hoewel wij overtuigd blijven van een naderende ommekeer moeten beleggers zich niet van de wijs laten brengen door de laatste stijging die al in de komende dagen op stapel staat.
'Wall of worry'
Amerikanen hebben een mooie uitdrukking voor de huidige stijging, ‘climbing a wall of worry’. Anders gezegd, een stijging die door weinigen vertrouwd wordt en waarvan slechts een minderheid weet te profiteren. Het zal niet de eerste keer zijn dat een dergelijke rally eindigt in een koop climax, de blow-off. Een zeer krachtige laatste stijging waarin de laatste twijfelaar zich laat overhalen om toch maar niet de boot te willen missen. Dit betekent dat de laatste kopers mee gaan doen en er straks geen koper meer over is om het aanbod op te nemen, zodat koersen na de felle koersstijging zullen dalen en aan de lang verwachte koerscorrectie gaan beginnen. De DAX Index en de S&P500 Index zijn beide markten die een mogelijke blow-off op dit moment signaleren.
En als de cijfers negatief zijn, zullen ze wederom genegeerd wordenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:42 schreef lammegiraf het volgende:
oei...ook nog wel wat cijferstjes vandaag zie ik op Forex....als deze positief uitpakken komt het wellicht tot een explosie....
Uiteraardquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En als de cijfers negatief zijn, zullen ze wederom genegeerd worden
Dan snap ik je gedachte niet. Eerst zeg je dat je wacht op de cijfers en nu heb je ze toch maar gedumpt?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:03 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb mijn longs toch gedumpt...komen er niet door heb ik de indruk
sja...vond het een beetje jammer alle winst weer te zien wegvloeien...begon een beetje nerveus te worden. vanmiddag maar eens weer kijken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan snap ik je gedachte niet. Eerst zeg je dat je wacht op de cijfers en nu heb je ze toch maar gedumpt?
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
sja...vond het een beetje jammer alle winst weer te zien wegvloeien...begon een beetje nerveus te worden. vanmiddag maar eens weer kijken.
Handelen uit emotie....i know i know....
Hmmm.... heb nu perongeluk ipv 400 stuks 4000 sprinters 262 gekocht. Typfoutjequote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Hmmm.... heb nu perongeluk ipv 400 stuks 4000 sprinters 262 gekocht. Typfoutje![]()
Snel maar weer naar die +1%
je hebt helemaal gelijk...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.
Hoezo verdampen? Ik weet niet voor hoeveel je ze verkocht hebt maar je stond toch nog steeds in de plus?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk...
ik baal dergelijke momenten te veel als ik mijn geld zie verdampen
Snel 3600 stuks verkocht (winst 1 cent), misschien net genoeg om de aan/verkoopkosten te dekken. Was voor mijn ouders, dus als dat fout was gegaanquote:
zeker...met winst verkocht....maar vind het jammer van het genomen 'overnight' risico om vervolgens smorgens met 0,0% winst uit te stappen...nu toch nog 20ct winst gepakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoezo verdampen? Ik weet niet voor hoeveel je ze verkocht hebt maar je stond toch nog steeds in de plus?
Niet? Mijn voorkeur gaat toch echt uit om met een duizendtal sprinters/turbo's in te springen en dan binnen een 5 - 10 minuten er uit te gaan. En bij het minst geringste verlies flikker je ze er uit. Stijgt het, houd je het tot het 1e dalings moment, gooi je het er weer uit. Ik weet ook wel dat het niks met beleggen te maken heeft en puur 100% speculatie is, maarja je kunt qua beleggen niet altijd 100% overwogen keuzes maken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jij belegt waarschijnlijk met meer geld in sprinters dan dat ik doe. Mijn tactiek is dan ook heel andersquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet? Mijn voorkeur gaat toch echt uit om met een duizendtal sprinters/turbo's in te springen en dan binnen een 5 - 10 minuten er uit te gaan. En bij het minst geringste verlies flikker je ze er uit. Stijgt het, houd je het tot het 1e dalings moment, gooi je het er weer uit. Ik weet ook wel dat het niks met beleggen te maken heeft en puur 100% speculatie is, maarja je kunt qua beleggen niet altijd 100% overwogen keuzes maken.
sprinters langer dan een dag vasthouden vindt ik momenteel al bloed link....voor mijn gevoel kan het momenteel alle kanten op. Ik profiteer dan ook net als SE te profiteren van zeer korte termijn schommelingen...maar ook dat blijft bloed link.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jij belegt waarschijnlijk met meer geld in sprinters dan dat ik doe. Mijn tactiek is dan ook heel anders
Sprinters vasthouden deed ik altijd wel vrij veel, wie weet dat ik het ook nog doe voor over het weekend, maar dan heb je het toch over een honderd tal. De richtingloosheid van de beurs op dit moment treft genoeg blaam.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:44 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
sprinters langer dan een dag vasthouden vindt ik momenteel al bloed link....voor mijn gevoel kan het momenteel alle kanten op. Ik profiteer dan ook net als SE te profiteren van zeer korte termijn schommelingen...maar ook dat blijft bloed link.
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is nu alleen maar wachten tot half 3.
Volgens de site waar ik altijd naar de futs kijk zijn ze gelijk geblevenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |