Dan snap ik je gedachte niet. Eerst zeg je dat je wacht op de cijfers en nu heb je ze toch maar gedumpt?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:03 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb mijn longs toch gedumpt...komen er niet door heb ik de indruk
sja...vond het een beetje jammer alle winst weer te zien wegvloeien...begon een beetje nerveus te worden. vanmiddag maar eens weer kijken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan snap ik je gedachte niet. Eerst zeg je dat je wacht op de cijfers en nu heb je ze toch maar gedumpt?
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
sja...vond het een beetje jammer alle winst weer te zien wegvloeien...begon een beetje nerveus te worden. vanmiddag maar eens weer kijken.
Handelen uit emotie....i know i know....
Hmmm.... heb nu perongeluk ipv 400 stuks 4000 sprinters 262 gekocht. Typfoutjequote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Hmmm.... heb nu perongeluk ipv 400 stuks 4000 sprinters 262 gekocht. Typfoutje![]()
Snel maar weer naar die +1%
je hebt helemaal gelijk...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.
Hoezo verdampen? Ik weet niet voor hoeveel je ze verkocht hebt maar je stond toch nog steeds in de plus?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk...
ik baal dergelijke momenten te veel als ik mijn geld zie verdampen
Snel 3600 stuks verkocht (winst 1 cent), misschien net genoeg om de aan/verkoopkosten te dekken. Was voor mijn ouders, dus als dat fout was gegaanquote:
zeker...met winst verkocht....maar vind het jammer van het genomen 'overnight' risico om vervolgens smorgens met 0,0% winst uit te stappen...nu toch nog 20ct winst gepakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoezo verdampen? Ik weet niet voor hoeveel je ze verkocht hebt maar je stond toch nog steeds in de plus?
Niet? Mijn voorkeur gaat toch echt uit om met een duizendtal sprinters/turbo's in te springen en dan binnen een 5 - 10 minuten er uit te gaan. En bij het minst geringste verlies flikker je ze er uit. Stijgt het, houd je het tot het 1e dalings moment, gooi je het er weer uit. Ik weet ook wel dat het niks met beleggen te maken heeft en puur 100% speculatie is, maarja je kunt qua beleggen niet altijd 100% overwogen keuzes maken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jij belegt waarschijnlijk met meer geld in sprinters dan dat ik doe. Mijn tactiek is dan ook heel andersquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet? Mijn voorkeur gaat toch echt uit om met een duizendtal sprinters/turbo's in te springen en dan binnen een 5 - 10 minuten er uit te gaan. En bij het minst geringste verlies flikker je ze er uit. Stijgt het, houd je het tot het 1e dalings moment, gooi je het er weer uit. Ik weet ook wel dat het niks met beleggen te maken heeft en puur 100% speculatie is, maarja je kunt qua beleggen niet altijd 100% overwogen keuzes maken.
sprinters langer dan een dag vasthouden vindt ik momenteel al bloed link....voor mijn gevoel kan het momenteel alle kanten op. Ik profiteer dan ook net als SE te profiteren van zeer korte termijn schommelingen...maar ook dat blijft bloed link.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jij belegt waarschijnlijk met meer geld in sprinters dan dat ik doe. Mijn tactiek is dan ook heel anders
Sprinters vasthouden deed ik altijd wel vrij veel, wie weet dat ik het ook nog doe voor over het weekend, maar dan heb je het toch over een honderd tal. De richtingloosheid van de beurs op dit moment treft genoeg blaam.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:44 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
sprinters langer dan een dag vasthouden vindt ik momenteel al bloed link....voor mijn gevoel kan het momenteel alle kanten op. Ik profiteer dan ook net als SE te profiteren van zeer korte termijn schommelingen...maar ook dat blijft bloed link.
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is nu alleen maar wachten tot half 3.
Volgens de site waar ik altijd naar de futs kijk zijn ze gelijk geblevenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?
Iemand zag de Unemployment Rate (May) in de US al stiekum in die uitkomt over een paar uur en dacht, " alle donders nog aan toe! verkopen verkopen verkopen! "quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?
gewoon, hierquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Volgens de site waar ik altijd naar de futs kijk zijn ze gelijk gebleven![]()
Op welke site kijk jij?
don't tease me...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iemand zag de Unemployment Rate (May) in de US al stiekum in die uitkomt over een paar uur en dacht, " alle donders nog aan toe! verkopen verkopen verkopen! "
Om even te 'kleine' optie te laten van strategic delays. Persoonlijk denk ik dat het niet werkt, en je kunt er zelf qua formulering/code ook niet aan knutselen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daarmee kun je enigzins simuleren wat er gebeurt als je wat later instapt (denk ik, ik ken die optie niet). Bottom line is wat ik al schreef: je moet met verstand en kennis van de markt backtesten, niet blind een testje draaien. Als je 'edge' verdwijnt als je één bar later instapt dan is de strategie twijfelachtig.
[..]
Vreemd eigenlijk, voor zo'n toch wel gevestigde naam als Metatock.
[..]
Ja systeempjes bouwen is leuk. Alleen jammer dat het zo weinig oplevert
50 euro winst, en dat met 2000 stuks. Het is weer een drama beurs dag op deze manierquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sprinters vasthouden deed ik altijd wel vrij veel, wie weet dat ik het ook nog doe voor over het weekend, maar dan heb je het toch over een honderd tal. De richtingloosheid van de beurs op dit moment treft genoeg blaam.
Overigens is het inschieten met die grote getallen wel vaak bloedlink, maar als je een half uur geleden 2000 stuks SL262 had gekocht, zat je nu op 40 euro winstgrmbl enzo
Er zit geen tempo in...daarom heb ik maar een C JUN 270 gekocht, dan zie ik m'n tijdswaarde iig niet meteen verdampen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
50 euro winst, en dat met 2000 stuks. Het is weer een drama beurs dag op deze manier
Dat was toch een slecht teken? Kan maar niet in mn kop krijgen waar dat ook al weer voor is...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:39 schreef SpiceWorm het volgende:
Baltic dry +30% in 10 dagen gezien?
Staat ondertussen op 4000, daar heeft hij afgelopen 10 jaar, in totaal 3 jaar boven gestaan.
http://www.euroinvestor.n(...).aspx?StockId=495422
Waarom is de Baltic Dry Index zo interessant voor velen? Het is een index gericht op de prijs die wordt betaald voor het vervoer van goederen over verscheidene routes met die bulk carriers. Ja, dit kun je relateren, in een ver stadium aan de groei van een economie omdat het relatief gezien neutraal is. Maar kan iemand maar dan ook bewijzen dat gemiddelde economische groei een gelijke relatie heeft met de BDI ? Of beter nog, dat de BDI een voorspellende waarde geeft dat de economische groei weer aanstaande is?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:39 schreef SpiceWorm het volgende:
Baltic dry +30% in 10 dagen gezien?
Staat ondertussen op 4000, daar heeft hij afgelopen 10 jaar, in totaal 3 jaar boven gestaan.
http://www.euroinvestor.n(...).aspx?StockId=495422
En dan is ook nog maar de vraag of die groei niet enkel cijfermatig is vanwege inflatie, dat vind ik altijd het lastige met indexen die ook van prijzen afhankelijk zijn, nuttiger is het denk ik om het goederenvolume te bekijken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar kan iemand maar dan ook bewijzen dat gemiddelde economische groei een gelijke relatie heeft met de BDI ? Of beter nog, dat de BDI een voorspellende waarde geeft dat de economische groei weer aanstaande is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |