abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:59:45 #151
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69707433
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:45 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Is gewoon hetzelfde...
hetzelfde? dus als ik de us-koers omreken naar euro's heb ik de koers op de aex? dat kan toch niet
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 17:00:15 #152
236264 crew  capricia
pi_69707456
En groen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 17:30:41 #153
236264 crew  capricia
pi_69708549
Gaan we nu gewoon op NUL sluiten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69709447
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:59 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

hetzelfde? dus als ik de us-koers omreken naar euro's heb ik de koers op de aex? dat kan toch niet
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:10:11 #155
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69709500
Dus uuh us opent op aex koers en daarna weer aex open op us koers?
pi_69709892
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:10 schreef One_conundrum het volgende:
Dus uuh us opent op aex koers en daarna weer aex open op us koers?
US opening is gewoon koers van half 4 aex ja. Avond handel maakt vrij weinig uit aangezien handel flinterdun is. Openingskoers dus gewoon door het aantal bieders en verkopers bij opening.
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:37:51 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69710257
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:

Wat betreft de specificaties voor je strategie. Wat voor orders gebruik jij voor het kopen en verkopen in je strategie? Gewoon via market price? Of limit, stop-limit etc? Ik ga bijna altijd af op markt prijs omdat ik via een limiet of andere orders mijn totale hoeveelheid transacties drastisch verlaag, en dus m'n uiteindelijke winst in enige zin laat verdampen. Ik maak immers wel een average winst per trade. Terwijl ik in het echt nauwelijks gebruik maak van bestens order, zit eigenlijk altijd wel op een limiet/stop loss order.
Ik gebruik ze allemaal weleens, maar je moet er rekening mee houden dat limit en stop-limit geen realistische backtest geven. Het feit dat er op een bepaalde koers is gehandeld betekent nog niet dat jij op die koers had kunnen handelen. Het is altijd belangrijk om je te realiseren in hoeverre je strategie gevoelig is voor slippage. Een countertrend strategie heeft daar minder last van dan een trendvolgende- of breakout strategie.
quote:
En maak jij gebruik van strategic delays (bars) in je koop/verkoop orders? Ik zie wel dat ik de optie heb en als ik een delay toepas! merk ik dat m'n op jaarbasis ong. 1 trade extra doe, terwijl mijn average winst per trade flink naar beneden gaat. Wat is het nut van deze delays?
Daarmee kun je enigzins simuleren wat er gebeurt als je wat later instapt (denk ik, ik ken die optie niet). Bottom line is wat ik al schreef: je moet met verstand en kennis van de markt backtesten, niet blind een testje draaien. Als je 'edge' verdwijnt als je één bar later instapt dan is de strategie twijfelachtig.
quote:
Ik ga vanavond wel weer even aan de knutsel met Excel en er zo'n log grafiekje uithalen, ik heb even gezocht op MS en log grafieken, maar daar kon ik alleen maar mensen vinden die exact dezelfde vraag als mij hebben, dat wordt excel dus
Vreemd eigenlijk, voor zo'n toch wel gevestigde naam als Metatock.
quote:
Het maakt voor het eind resultaat niet veel uit of ik nu een 10$ dollar per trade doe met 0.1% of 0.2% commissie kosten over het totaal bedrag wat je investeert. Commissie kosten blijven rond een tien-duizendtal zitten. En leuk is het inderdaad
Ja systeempjes bouwen is leuk. Alleen jammer dat het zo weinig oplevert
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:45:18 #158
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69710452
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

US opening is gewoon koers van half 4 aex ja. Avond handel maakt vrij weinig uit aangezien handel flinterdun is. Openingskoers dus gewoon door het aantal bieders en verkopers bij opening.
Dank !
pi_69712040
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat TA onzin is en geen voorspellende waarde heeft. Je hebt een gelukstreffer geraakt.
Hoe weet jij dat zo zeker bolkestein?
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:10 schreef richbitch het volgende:

[..]

Kun je je zelf ff quoten? kan het niet terug vinden.
Mja jammer dat je je eigen 'signalen' niet volgt
ik zei dat kans op rally groot was rond 21:30 NL tijd gisteren
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zie toch duidelijk een kop-schouder-patroon...
ehhh... echt waar?

Slapend rijk was echt mijn favoriete serie!!!! Nu is mijn favo-serie gossip girl.
pi_69715333
quote:
GroenLinks wil aandelenbelasting

GroenLinks pleit voor een heffing op de handel in aandelen, effecten en derivaten. Een kleine heffing van 0,01 procent kan binnen de Europese Unie 70 miljard euro per jaar opleveren, denkt GroenLinks.

Dat geld moet ten goede komen aan de Europese begroting, waarna de EU-landen de klimaatsteun aan ontwikkelingslanden voor hun rekening kunnen nemen, stellen Tweede Kamerlid Jolande Sap en Europarlementariër Judith Sargentini van GroenLinks donderdag.

Ook andere groene partijen in Europa pleitten voor de heffing. ,,Zo betaalt de financiële sector, die de crisis heeft veroorzaakt, mee aan een duurzaam herstel.''

Kapitalisme is vies

De GroenLinksers willen het "testosteronkapitalisme'' tegengaan dat in hun ogen de stabiliteit van Europese bedrijven en financiële markten heeft ondermijnd. De heffing treft de langetermijnbelegger nauwelijks, maar de speculanten en hedgefondsen des te meer.

De helft van de verwachte opbrengst van 70 miljard kan voor GroenLinks naar klimaatsteun aan ontwikkelingslanden, te verlenen tijdens de wereldklimaattop later dit jaar in Kopenhagen. De andere helft wil GroenLinks besteden aan investeringen in een duurzame economie, zoals de aanleg van een Europees supernet voor groene stroom.

bron
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:17:12 #161
174150 slap
slappy happer
pi_69716239
haha groenlinks. je zal er maar op gestemd hebben.
pi_69716257
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hahahahhahahaa, geweldig Stelletje groene smurfen. Een extra aandelen belasting, hoe verzin je het
Oe oe, kapitalisme is wel zo vies oh koetsjie koetsjie koetsjie
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69716453
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hahahahhahahaa, geweldig Stelletje groene smurfen. Een extra aandelen belasting, hoe verzin je het
Oe oe, kapitalisme is wel zo vies oh koetsjie koetsjie koetsjie
omg sitting-elfling je hebt zo gelijk.. alsof aandelenbezitters, dus mensen die gereguleerde producten bezaten, nu moeten betalen omdat de ongereguleerde producten niet werden gereguleerd!!! Ik stem sowieso geen groenlinks meer!!!
pi_69726832
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Even voor GroenLinks, het is al heel gebruikelijk dat er over aandelenbezit en winsten daaruit belasting betaald wordt. Om dan ook nog eens transacties te gaan belasten.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:09:52 #165
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_69727202
quote:
De GroenLinksers willen het "testosteronkapitalisme'' tegengaan dat in hun ogen de stabiliteit van Europese bedrijven en financiële markten heeft ondermijnd. De heffing treft de langetermijnbelegger nauwelijks, maar de speculanten en hedgefondsen des te meer.
Implementeer het maar eens.

onmogelijk.. niet te doen..
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_69728799
mooi groene futs...ben benieuwd waar we gaan expireren vandaag...ik hoop op een 268+
it's better to burn out than to fade away...
pi_69728889
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:37 schreef lammegiraf het volgende:
mooi groene futs...ben benieuwd waar we gaan expireren vandaag...ik hoop op een 268+
Ik zit sinds gister in de long 262 dus ik hoop dat je gelijk krijgt
pi_69729275
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik zit sinds gister in de long 262 dus ik hoop dat je gelijk krijgt
heb ze ook hier als gokje....wat te doen? dumpen? ik weet het niet.
pi_69729403
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:03 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Ik heb ze gedumpt met 26% winst, vond ik wel weer genoeg!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:10:27 #170
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_69729425
quote:

[..]

Ik zou blijven zitten. We hebben nog wel redelijk wat winst in te halen ten opzichte van de us markets.

edit: als de macrocijfers mee gaan vallen dan gaan we door t dak denk ik.
pi_69729445
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:09 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Ik heb ze gedumpt met 26% winst, vond ik wel weer genoeg!
ik hou ze vast...winst nemen zou verstandiger zijn...i know...maar ik hoop dat we nog wat hoger gaan.
pi_69729451
quote:

[..]

Houden
pi_69729483
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Even voor GroenLinks, het is al heel gebruikelijk dat er over aandelenbezit en winsten daaruit belasting betaald wordt. Om dan ook nog eens transacties te gaan belasten.
Je hoeft alleen over je vermogen belasting te betalen.

Om de ongebreidelde snelle handel in aandelen en de daarmee samenhangende snelle schommelingen te voorkomen zie ik in dat belasting plan van GL niet eens zo'n probleem , als men dan wel de vermogensbelasting wat verlaagd.
pi_69729724
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je hoeft alleen over je vermogen belasting te betalen.

Om de ongebreidelde snelle handel in aandelen en de daarmee samenhangende snelle schommelingen te voorkomen zie ik in dat belasting plan van GL niet eens zo'n probleem , als men dan wel de vermogensbelasting wat verlaagd.
De vermogensbelasting is al niet zo hoog. Volgens mij nog geen 5%. Daarbij zou je dan de vermogensbelasting verlagen om de beleggers te compenseren, terwijl veel mensen met vermogen niet beleggen. Maw: rijken worden dan weer rijker.
pi_69729787
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Houden
Ik koop ze gewoon weer terug zometeen op 1 euro
pi_69729829
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Ik koop ze gewoon weer terug zometeen op 1 euro

Zo laag zullen ze niet komen vandaag
pi_69730159
Op RTLZ:
quote:
Blow-off en op weg naar de top
Aandelenmarkten blijven steken in stijgende trends, maar weigeren vooralsnog een bevestiging van een trendbreuk te geven. En hoewel wij overtuigd blijven van een naderende ommekeer moeten beleggers zich niet van de wijs laten brengen door de laatste stijging die al in de komende dagen op stapel staat.

'Wall of worry'
Amerikanen hebben een mooie uitdrukking voor de huidige stijging, ‘climbing a wall of worry’. Anders gezegd, een stijging die door weinigen vertrouwd wordt en waarvan slechts een minderheid weet te profiteren. Het zal niet de eerste keer zijn dat een dergelijke rally eindigt in een koop climax, de blow-off. Een zeer krachtige laatste stijging waarin de laatste twijfelaar zich laat overhalen om toch maar niet de boot te willen missen. Dit betekent dat de laatste kopers mee gaan doen en er straks geen koper meer over is om het aanbod op te nemen, zodat koersen na de felle koersstijging zullen dalen en aan de lang verwachte koerscorrectie gaan beginnen. De DAX Index en de S&P500 Index zijn beide markten die een mogelijke blow-off op dit moment signaleren.
Zie bron: rtlz

Zal het dan toch? Ik ben benieuwd.... Instappen in aandelen wacht ik in elk geval nog even mee.
pi_69730183
oei...ook nog wel wat cijferstjes vandaag zie ik op Forex....als deze positief uitpakken komt het wellicht tot een explosie....
pi_69730239
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:42 schreef lammegiraf het volgende:
oei...ook nog wel wat cijferstjes vandaag zie ik op Forex....als deze positief uitpakken komt het wellicht tot een explosie....
En als de cijfers negatief zijn, zullen ze wederom genegeerd worden
pi_69730265
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En als de cijfers negatief zijn, zullen ze wederom genegeerd worden
Uiteraard
pi_69730484
Dus de krijgen een korte-termijn suckersrally binnen de huidige 2-maanden suckersrally waarna de boel instort?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:13:24 #182
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_69730903
Bel me even een dag voor de afstort
pi_69732334
ik heb mijn longs toch gedumpt...komen er niet door heb ik de indruk
pi_69732379
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:03 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb mijn longs toch gedumpt...komen er niet door heb ik de indruk
Dan snap ik je gedachte niet. Eerst zeg je dat je wacht op de cijfers en nu heb je ze toch maar gedumpt?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:07:23 #185
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_69732465
Ik zit met longs 257 al een tijdje. Hou ze aan tot we de 280 bereiken en mocht de afstort eerder beginnen dan heb ik pech gehad.
pi_69732501
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dan snap ik je gedachte niet. Eerst zeg je dat je wacht op de cijfers en nu heb je ze toch maar gedumpt?
sja...vond het een beetje jammer alle winst weer te zien wegvloeien...begon een beetje nerveus te worden. vanmiddag maar eens weer kijken.

Handelen uit emotie....i know i know....
pi_69732572
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

sja...vond het een beetje jammer alle winst weer te zien wegvloeien...begon een beetje nerveus te worden. vanmiddag maar eens weer kijken.

Handelen uit emotie....i know i know....
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.
pi_69732709
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.
Hmmm.... heb nu perongeluk ipv 400 stuks 4000 sprinters 262 gekocht. Typfoutje

Snel maar weer naar die +1%
pi_69732783
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Hmmm.... heb nu perongeluk ipv 400 stuks 4000 sprinters 262 gekocht. Typfoutje

Snel maar weer naar die +1%

Gaat alweer omhoog.
pi_69732787
quote:

[..]

je hebt helemaal gelijk...
ik baal dergelijke momenten te veel als ik mijn geld zie verdampen
pi_69732822
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk...
ik baal dergelijke momenten te veel als ik mijn geld zie verdampen
Hoezo verdampen? Ik weet niet voor hoeveel je ze verkocht hebt maar je stond toch nog steeds in de plus?
pi_69732897
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gaat alweer omhoog.
Snel 3600 stuks verkocht (winst 1 cent), misschien net genoeg om de aan/verkoopkosten te dekken. Was voor mijn ouders, dus als dat fout was gegaan
pi_69732991
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoezo verdampen? Ik weet niet voor hoeveel je ze verkocht hebt maar je stond toch nog steeds in de plus?
zeker...met winst verkocht....maar vind het jammer van het genomen 'overnight' risico om vervolgens smorgens met 0,0% winst uit te stappen...nu toch nog 20ct winst gepakt.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:29:40 #194
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69733171
quote:

[..]

Niet? Mijn voorkeur gaat toch echt uit om met een duizendtal sprinters/turbo's in te springen en dan binnen een 5 - 10 minuten er uit te gaan. En bij het minst geringste verlies flikker je ze er uit. Stijgt het, houd je het tot het 1e dalings moment, gooi je het er weer uit. Ik weet ook wel dat het niks met beleggen te maken heeft en puur 100% speculatie is, maarja je kunt qua beleggen niet altijd 100% overwogen keuzes maken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69733250
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet? Mijn voorkeur gaat toch echt uit om met een duizendtal sprinters/turbo's in te springen en dan binnen een 5 - 10 minuten er uit te gaan. En bij het minst geringste verlies flikker je ze er uit. Stijgt het, houd je het tot het 1e dalings moment, gooi je het er weer uit. Ik weet ook wel dat het niks met beleggen te maken heeft en puur 100% speculatie is, maarja je kunt qua beleggen niet altijd 100% overwogen keuzes maken.
Jij belegt waarschijnlijk met meer geld in sprinters dan dat ik doe. Mijn tactiek is dan ook heel anders
pi_69733645
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Jij belegt waarschijnlijk met meer geld in sprinters dan dat ik doe. Mijn tactiek is dan ook heel anders
sprinters langer dan een dag vasthouden vindt ik momenteel al bloed link....voor mijn gevoel kan het momenteel alle kanten op. Ik profiteer dan ook net als SE te profiteren van zeer korte termijn schommelingen...maar ook dat blijft bloed link.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:56:01 #197
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69734003
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:44 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

sprinters langer dan een dag vasthouden vindt ik momenteel al bloed link....voor mijn gevoel kan het momenteel alle kanten op. Ik profiteer dan ook net als SE te profiteren van zeer korte termijn schommelingen...maar ook dat blijft bloed link.
Sprinters vasthouden deed ik altijd wel vrij veel, wie weet dat ik het ook nog doe voor over het weekend, maar dan heb je het toch over een honderd tal. De richtingloosheid van de beurs op dit moment treft genoeg blaam.

Overigens is het inschieten met die grote getallen wel vaak bloedlink, maar als je een half uur geleden 2000 stuks SL262 had gekocht, zat je nu op 40 euro winst grmbl enzo
pi_69734276
Het is nu alleen maar wachten tot half 3.
pi_69734690
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is nu alleen maar wachten tot half 3.
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?
pi_69734844
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?
Volgens de site waar ik altijd naar de futs kijk zijn ze gelijk gebleven
Op welke site kijk jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')