hetzelfde? dus als ik de us-koers omreken naar euro's heb ik de koers op de aex? dat kan toch nietquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:45 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Is gewoon hetzelfde...
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:59 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
hetzelfde? dus als ik de us-koers omreken naar euro's heb ik de koers op de aex? dat kan toch niet
US opening is gewoon koers van half 4 aex ja. Avond handel maakt vrij weinig uit aangezien handel flinterdun is. Openingskoers dus gewoon door het aantal bieders en verkopers bij opening.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:10 schreef One_conundrum het volgende:
Dus uuh us opent op aex koers en daarna weer aex open op us koers?
Ik gebruik ze allemaal weleens, maar je moet er rekening mee houden dat limit en stop-limit geen realistische backtest geven. Het feit dat er op een bepaalde koers is gehandeld betekent nog niet dat jij op die koers had kunnen handelen. Het is altijd belangrijk om je te realiseren in hoeverre je strategie gevoelig is voor slippage. Een countertrend strategie heeft daar minder last van dan een trendvolgende- of breakout strategie.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat betreft de specificaties voor je strategie. Wat voor orders gebruik jij voor het kopen en verkopen in je strategie? Gewoon via market price? Of limit, stop-limit etc? Ik ga bijna altijd af op markt prijs omdat ik via een limiet of andere orders mijn totale hoeveelheid transacties drastisch verlaag, en dus m'n uiteindelijke winst in enige zin laat verdampen. Ik maak immers wel een average winst per trade. Terwijl ik in het echt nauwelijks gebruik maak van bestens order, zit eigenlijk altijd wel op een limiet/stop loss order.
Daarmee kun je enigzins simuleren wat er gebeurt als je wat later instapt (denk ik, ik ken die optie niet). Bottom line is wat ik al schreef: je moet met verstand en kennis van de markt backtesten, niet blind een testje draaien. Als je 'edge' verdwijnt als je één bar later instapt dan is de strategie twijfelachtig.quote:En maak jij gebruik van strategic delays (bars) in je koop/verkoop orders? Ik zie wel dat ik de optie heb en als ik een delay toepas! merk ik dat m'n op jaarbasis ong. 1 trade extra doe, terwijl mijn average winst per trade flink naar beneden gaat. Wat is het nut van deze delays?![]()
Vreemd eigenlijk, voor zo'n toch wel gevestigde naam als Metatock.quote:Ik ga vanavond wel weer even aan de knutsel met Excel en er zo'n log grafiekje uithalen, ik heb even gezocht op MS en log grafieken, maar daar kon ik alleen maar mensen vinden die exact dezelfde vraag als mij hebben, dat wordt excel dus![]()
Ja systeempjes bouwen is leuk. Alleen jammer dat het zo weinig oplevertquote:Het maakt voor het eind resultaat niet veel uit of ik nu een 10$ dollar per trade doe met 0.1% of 0.2% commissie kosten over het totaal bedrag wat je investeert. Commissie kosten blijven rond een tien-duizendtal zitten. En leuk is het inderdaad
Dank !quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
US opening is gewoon koers van half 4 aex ja. Avond handel maakt vrij weinig uit aangezien handel flinterdun is. Openingskoers dus gewoon door het aantal bieders en verkopers bij opening.
Hoe weet jij dat zo zeker bolkestein?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat TA onzin is en geen voorspellende waarde heeft. Je hebt een gelukstreffer geraakt.
ik zei dat kans op rally groot was rond 21:30 NL tijd gisterenquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:10 schreef richbitch het volgende:
[..]
Kun je je zelf ff quoten? kan het niet terug vinden.
Mja jammer dat je je eigen 'signalen' niet volgt
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie toch duidelijk een kop-schouder-patroon...
quote:GroenLinks wil aandelenbelasting
GroenLinks pleit voor een heffing op de handel in aandelen, effecten en derivaten. Een kleine heffing van 0,01 procent kan binnen de Europese Unie 70 miljard euro per jaar opleveren, denkt GroenLinks.
Dat geld moet ten goede komen aan de Europese begroting, waarna de EU-landen de klimaatsteun aan ontwikkelingslanden voor hun rekening kunnen nemen, stellen Tweede Kamerlid Jolande Sap en Europarlementariër Judith Sargentini van GroenLinks donderdag.
Ook andere groene partijen in Europa pleitten voor de heffing. ,,Zo betaalt de financiële sector, die de crisis heeft veroorzaakt, mee aan een duurzaam herstel.''
Kapitalisme is vies
De GroenLinksers willen het "testosteronkapitalisme'' tegengaan dat in hun ogen de stabiliteit van Europese bedrijven en financiële markten heeft ondermijnd. De heffing treft de langetermijnbelegger nauwelijks, maar de speculanten en hedgefondsen des te meer.
De helft van de verwachte opbrengst van 70 miljard kan voor GroenLinks naar klimaatsteun aan ontwikkelingslanden, te verlenen tijdens de wereldklimaattop later dit jaar in Kopenhagen. De andere helft wil GroenLinks besteden aan investeringen in een duurzame economie, zoals de aanleg van een Europees supernet voor groene stroom.
bron
Hahahahhahahaa, geweldigquote:
omg sitting-elfling je hebt zo gelijk.. alsof aandelenbezitters, dus mensen die gereguleerde producten bezaten, nu moeten betalen omdat de ongereguleerde producten niet werden gereguleerd!!! Ik stem sowieso geen groenlinks meer!!!quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hahahahhahahaa, geweldigStelletje groene smurfen. Een extra aandelen belasting, hoe verzin je het
![]()
Oe oe, kapitalisme is wel zo viesoh koetsjie koetsjie koetsjie
![]()
Even voor GroenLinks, het is al heel gebruikelijk dat er over aandelenbezit en winsten daaruit belasting betaald wordt. Om dan ook nog eens transacties te gaan belasten.quote:
Implementeer het maar eens.quote:De GroenLinksers willen het "testosteronkapitalisme'' tegengaan dat in hun ogen de stabiliteit van Europese bedrijven en financiële markten heeft ondermijnd. De heffing treft de langetermijnbelegger nauwelijks, maar de speculanten en hedgefondsen des te meer.
Ik zit sinds gister in de long 262 dus ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:37 schreef lammegiraf het volgende:
mooi groene futs...ben benieuwd waar we gaan expireren vandaag...ik hoop op een 268+
heb ze ook hier als gokje....wat te doen? dumpen? ik weet het niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik zit sinds gister in de long 262 dus ik hoop dat je gelijk krijgt
Ik heb ze gedumpt met 26% winst, vond ik wel weer genoeg!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:03 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
heb ze ook hier als gokje....wat te doen? dumpen? ik weet het niet.
Ik zou blijven zitten. We hebben nog wel redelijk wat winst in te halen ten opzichte van de us markets.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:03 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik hou ze vast...winst nemen zou verstandiger zijn...i know...maar ik hoop dat we nog wat hoger gaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:09 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik heb ze gedumpt met 26% winst, vond ik wel weer genoeg!
Houdenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:03 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Even voor GroenLinks, het is al heel gebruikelijk dat er over aandelenbezit en winsten daaruit belasting betaald wordt. Om dan ook nog eens transacties te gaan belasten.
De vermogensbelasting is al niet zo hoog. Volgens mij nog geen 5%. Daarbij zou je dan de vermogensbelasting verlagen om de beleggers te compenseren, terwijl veel mensen met vermogen niet beleggen. Maw: rijken worden dan weer rijker.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hoeft alleen over je vermogen belasting te betalen.
Om de ongebreidelde snelle handel in aandelen en de daarmee samenhangende snelle schommelingen te voorkomen zie ik in dat belasting plan van GL niet eens zo'n probleem , als men dan wel de vermogensbelasting wat verlaagd.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik koop ze gewoon weer terug zometeen op 1 euro
Zie bron: rtlzquote:Blow-off en op weg naar de top
Aandelenmarkten blijven steken in stijgende trends, maar weigeren vooralsnog een bevestiging van een trendbreuk te geven. En hoewel wij overtuigd blijven van een naderende ommekeer moeten beleggers zich niet van de wijs laten brengen door de laatste stijging die al in de komende dagen op stapel staat.
'Wall of worry'
Amerikanen hebben een mooie uitdrukking voor de huidige stijging, ‘climbing a wall of worry’. Anders gezegd, een stijging die door weinigen vertrouwd wordt en waarvan slechts een minderheid weet te profiteren. Het zal niet de eerste keer zijn dat een dergelijke rally eindigt in een koop climax, de blow-off. Een zeer krachtige laatste stijging waarin de laatste twijfelaar zich laat overhalen om toch maar niet de boot te willen missen. Dit betekent dat de laatste kopers mee gaan doen en er straks geen koper meer over is om het aanbod op te nemen, zodat koersen na de felle koersstijging zullen dalen en aan de lang verwachte koerscorrectie gaan beginnen. De DAX Index en de S&P500 Index zijn beide markten die een mogelijke blow-off op dit moment signaleren.
En als de cijfers negatief zijn, zullen ze wederom genegeerd wordenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:42 schreef lammegiraf het volgende:
oei...ook nog wel wat cijferstjes vandaag zie ik op Forex....als deze positief uitpakken komt het wellicht tot een explosie....
Uiteraardquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En als de cijfers negatief zijn, zullen ze wederom genegeerd worden
Dan snap ik je gedachte niet. Eerst zeg je dat je wacht op de cijfers en nu heb je ze toch maar gedumpt?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:03 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb mijn longs toch gedumpt...komen er niet door heb ik de indruk
sja...vond het een beetje jammer alle winst weer te zien wegvloeien...begon een beetje nerveus te worden. vanmiddag maar eens weer kijken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan snap ik je gedachte niet. Eerst zeg je dat je wacht op de cijfers en nu heb je ze toch maar gedumpt?
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
sja...vond het een beetje jammer alle winst weer te zien wegvloeien...begon een beetje nerveus te worden. vanmiddag maar eens weer kijken.
Handelen uit emotie....i know i know....
Hmmm.... heb nu perongeluk ipv 400 stuks 4000 sprinters 262 gekocht. Typfoutjequote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Hmmm.... heb nu perongeluk ipv 400 stuks 4000 sprinters 262 gekocht. Typfoutje![]()
Snel maar weer naar die +1%
je hebt helemaal gelijk...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Handelen uit emotie is het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet opeens alles verkopen als de koers een keer van 1% naar 0,7% zakt.
Hoezo verdampen? Ik weet niet voor hoeveel je ze verkocht hebt maar je stond toch nog steeds in de plus?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk...
ik baal dergelijke momenten te veel als ik mijn geld zie verdampen
Snel 3600 stuks verkocht (winst 1 cent), misschien net genoeg om de aan/verkoopkosten te dekken. Was voor mijn ouders, dus als dat fout was gegaanquote:
zeker...met winst verkocht....maar vind het jammer van het genomen 'overnight' risico om vervolgens smorgens met 0,0% winst uit te stappen...nu toch nog 20ct winst gepakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoezo verdampen? Ik weet niet voor hoeveel je ze verkocht hebt maar je stond toch nog steeds in de plus?
Niet? Mijn voorkeur gaat toch echt uit om met een duizendtal sprinters/turbo's in te springen en dan binnen een 5 - 10 minuten er uit te gaan. En bij het minst geringste verlies flikker je ze er uit. Stijgt het, houd je het tot het 1e dalings moment, gooi je het er weer uit. Ik weet ook wel dat het niks met beleggen te maken heeft en puur 100% speculatie is, maarja je kunt qua beleggen niet altijd 100% overwogen keuzes maken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jij belegt waarschijnlijk met meer geld in sprinters dan dat ik doe. Mijn tactiek is dan ook heel andersquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet? Mijn voorkeur gaat toch echt uit om met een duizendtal sprinters/turbo's in te springen en dan binnen een 5 - 10 minuten er uit te gaan. En bij het minst geringste verlies flikker je ze er uit. Stijgt het, houd je het tot het 1e dalings moment, gooi je het er weer uit. Ik weet ook wel dat het niks met beleggen te maken heeft en puur 100% speculatie is, maarja je kunt qua beleggen niet altijd 100% overwogen keuzes maken.
sprinters langer dan een dag vasthouden vindt ik momenteel al bloed link....voor mijn gevoel kan het momenteel alle kanten op. Ik profiteer dan ook net als SE te profiteren van zeer korte termijn schommelingen...maar ook dat blijft bloed link.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jij belegt waarschijnlijk met meer geld in sprinters dan dat ik doe. Mijn tactiek is dan ook heel anders
Sprinters vasthouden deed ik altijd wel vrij veel, wie weet dat ik het ook nog doe voor over het weekend, maar dan heb je het toch over een honderd tal. De richtingloosheid van de beurs op dit moment treft genoeg blaam.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:44 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
sprinters langer dan een dag vasthouden vindt ik momenteel al bloed link....voor mijn gevoel kan het momenteel alle kanten op. Ik profiteer dan ook net als SE te profiteren van zeer korte termijn schommelingen...maar ook dat blijft bloed link.
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is nu alleen maar wachten tot half 3.
Volgens de site waar ik altijd naar de futs kijk zijn ze gelijk geblevenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |