Snap wat je bedoeld ja alleen onder de term paal hamer kan ik niks zo snel vinden.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er zijn speciale 'paalhamers' te huur. Zijn een soort buizen met een groot gewicht aan de bovenkant. Die beweeg je op en neer op de paal en iedere keer als het gewicht de paalkop raakt zakt deze de grond in
Kun je dat niet gewoon met scharnierende verbindingen doen aan de vaste steiger?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:58 schreef Remon het volgende:
Aan een drijvende stijger heb ik ook gedacht, alleen moet je deze deze ook ergens aan verankeren.
Aangezien deze haaks op de bestaand steiger moet komen en dus zal deze drijvende steiger ook aan het einde vaste palen moeten krijgen, eventueel deze palen die ik er nu in wil hebben.
zo een pomp die valt wel te regelen en der is genoeg water in de buurt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:36 schreef ytram het volgende:
En de palen de grond in spuiten? Is dat wat?
Beschik je toevallig over een tuinpomp (zoiets als op onderstaande afbeelding staat)
[ afbeelding ]
Daaraan gewoon een (tuin)slang, aan het einde van de slang een metalen (spuit)lans van minstens de lengte dat de paal de grond in moet. Het zou zelfs (laatst getest) met een stuk electrabuis kunnen (waarvan het einde een beetje dicht genepen is).
ik heb bijde manieren gezien..quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:09 schreef Remon het volgende:
[..]
zo een pomp die valt wel te regelen en der is genoeg water in de buurt.
en tot het stukje met de electra buis volg ik je die de grond in steken en der druk op zetten alleen moet ik deze naast die paal houden / der tegenaan houden ofzo?
gr
ik zit dan te denken om der een gasleiding inc begels tegen de zeikant van de paal te monteren eventueel aan beide zeiden met 2 pompen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik heb bijde manieren gezien..
spuiten met paal / buis er tegen aan... en spuiten en daarna pas een paal / buis er in laten zakken..
je zou kunnen kijken als je iets kan maken waardoor je spuitkop mooi onder bij de palen blijft zitten tijdens het afzinken... en toch ook makkelijk los komt omdat je je spuitkop wil hergebruiken ;-)
mja waterpas krijgen wordt t vervelende denk ikquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:39 schreef Remon het volgende:
[..]
ik zit dan te denken om der een gasleiding inc begels tegen de zeikant van de paal te monteren eventueel aan beide zeiden met 2 pompen.
dan is het alleen de kunst het gevaarte netjes waterpas de grond in te laten zakken.
zoiets zat ik ook aan te denken....op een soortgelijke manier doen de profs het ookquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:36 schreef ytram het volgende:
En de palen de grond in spuiten? Is dat wat?
Beschik je toevallig over een tuinpomp (zoiets als op onderstaande afbeelding staat)
[ afbeelding ]
Daaraan gewoon een (tuin)slang, aan het einde van de slang een metalen (spuit)lans van minstens de lengte dat de paal de grond in moet. Het zou zelfs (laatst getest) met een stuk electrabuis kunnen (waarvan het einde een beetje dicht genepen is).
meer water is altijd goed toch? :-) pomp nemen daar een verdeel inrichting op, dat je evt een deel van de druk kan afvoeren door dit gewoon terug de plomp in te spuiten (zonder door je buisjes te persen :p )quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:53 schreef Remon het volgende:
nee oke dat is ook wel te bedenken door een beetje redenlijk na te denken
maar aan wat voor soort pomp moet ik denken hoe krachtig? de paal en de spuitlans worden denk ik zo een 3,5 meter. bodem diepte 1,8 en dan 1,5 de grond in hoop ik en nog en stukje wat boven het water blijft natuurlijk. heb genoeg om over na te denken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |