ja wat denk je nou zelf

Wat ik steeds meer tegenkom op Fok! of beter gezegt, in de klb. Is dat er een tiental mensen het prachtig mooi vinden om mensen die eerlijk in hun profiel hebben staan dat ze vmbo doen te bashen. Natuurlijk mag daar wel een grapje over gemaakt worden, (moet altijd kunnen in mijn ogen). Maar op het moment dat ze gestructureerd te werk gaan met een aantal mede users om de desbetreffende gewoon de grond in te trappen vind ik dat de admins een lijn moeten trekken van wat kan en niet kan. Die lijn wordt niet getrokken en de admins en mods knijpen hun ogen er voor dicht.
Uiteraard gaat de geplaagde user zich verweren. Maar na een tijdje zul je inzien dat het weinig zin heeft om jezelf te gaan weren tegen dat soort users, ze zijn gewoon hardnekkig. Het is gewoon zo dat ongeveer een drietal users alles uit de kast gaan halen om je de grond in te trappen. En dan wordt het zo langzamerhand dweilen met de kraan open.
Aantal feitjes.
De raddraaiers waar ik het over heb, (de bashers dus) hebben vaak geen personalia in hun profiel staan zodat ze hun eigen domheid verbergen. Ze zijn de hele dag door online tot savonds in de late uurtjes, en ze zijn smorgens weer vroeg hun bed uit. Ze praten in de fora veelal met dezelfde users imo zijn het gewoon elkaars internet vriendjes geworden. Tevens kan je dat ook afleiden, omdat ze altijd met een rel voor elkaar opkomen.
Ik denk toch dat er wel iets gedaan kan worden tegen dit soort users.
Dat kan alleen als we dat soort users gaan negeren, en ze dood te zweigen. Dan gaat de lol vanzelf over. Immers is het zo dat ze zich alleen kunnen vermaken met het bashen/dissen van users. Dus als we ze niet meer voeden met dat soort discussie's. Als de admins en mods harder optreden tegen dit soort users door langere bans uit te delen of gewoon perm en ip bans.
Ik heb meer respect voor.
Voor users die gewoon in hun profiel zetten hoe oud ze zijn en wat voor opleiding en werk doen. Dan weet je teminste dat ze kenbaar durven te maken wat voor dingen ze doen in hun dagelijkse leven. Ipv de achterbakse smerige user de mensen basht op opleiding en werk, en dat terwijl ze zelf niets in hun profiel hebben staan. In mijn ogen zijn dat gewoon de angshazen op Fok!.
Ik zou namen kunnen plaatsen over welke users ik het heb. Maar ik denk dat de gemiddelde klb'r precies weet over welke users ik het heb die de lol op het forum bederven. Het is absoluut niet mijn bedoeling om hier een bash topic van te maken of een naamtopic. Maar puur en alleen om een zuivere discussie te houden, en te peilen hoe de gemiddelde fokker over dit probleem denkt.
Ruben,
EINS ZWEI DREI