Kinderlijke kutnamen aan je product geven, zucht.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:36 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vond Cookie Dough wel okay, Chunky Monkey is matig en eet irritant door die lompe stukken chocolade. De rest moet ik nog proeven.
Dat is hip weet je, jong en dynamisch enzo.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:37 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Kinderlijke kutnamen aan je product geven, zucht.
en het marketingteam knijpt even lekker in de handjes.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat is hip weet je, jong en dynamisch enzo.
dus b & j kopen = welvaart aantonen?quote:Op zondag 31 mei 2009 18:42 schreef Rosbief het volgende:
B & J is de Björn Borg onder de ijsproducenten. Als je hip en cool wilt zijn moet je het vooral blijven kopen en je lege bakjes bewaren zodat vrienden kunnen checken hoe welvarend je bent.
Er zijn genoeg andere merken die weliswaar wat minder kek overkomen maar net zo'n lekker ijs maken voor de helft van de prijs.
In het breezer/guido circuit wel ja.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dus b & j kopen = welvaart aantonen?
triest? nee..quote:Op zondag 31 mei 2009 18:32 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb al een paar topics voorbij zien komen met mensen die zeggen van Ben en Jerrys 5 euro huilie huilie.
Echt triest![]()
Dus eigenlijk gaat het niet eens om het ijs zelf, maar meer om de gimmicks die ze erin stoppen (zoals stukjes koek, chocolade banaantjes, visjes etc?) Serieus...quote:Op zondag 31 mei 2009 19:03 schreef AquaMined het volgende:
Kan me niet boeien of het B&J is, als je een ander merk ijs hebt waar stukjes koekjesdeeg in zit heb ik er ook geen problemen mee.
koekjesdeeg.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:03 schreef AquaMined het volgende:
Kan me niet boeien of het B&J is, als je een ander merk ijs hebt waar stukjes koekjesdeeg in zit heb ik er ook geen problemen mee.
Dan heb je het nog niet geproefdquote:Op zondag 31 mei 2009 19:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
koekjesdeeg.
ik heb nou niet zoiets van "wat lekker" eerder: ""
mja. nee dus.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:08 schreef ScrapHead het volgende:
[..]
Dan heb je het nog niet geproefd![]()
Cookie Dough
Dat is toch lekker?quote:Op zondag 31 mei 2009 19:06 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gaat het niet eens om het ijs zelf, maar meer om de gimmicks die ze erin stoppen (zoals stukjes koek, chocolade banaantjes, visjes etc?) Serieus...
Eens moet de eerste keer zijn!quote:
Ik heb het een keer geproefd (weet niet meer wat voor smaak) enthousiast na allemaal goede verhalen over dit ijs ging ik het maar eens proeven. Ik vond het echt niet lekker.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:32 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Laat ze gewoon één keertje Ben en Jerrys proeven en ze piepen wel anders. Sowieso ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het vies is. Van iemand die het is heeft geproeft. Dus waarom proeven ze niet eerst voordat ze een topic openen.
Dat er chocolade banaantjes door het ijs zitten is die absurd hoge meerprijs toch niet waard.quote:
Dus jij vindt het ijs niet lekkerder doordat je weet dat er bananen vorm chocolade in zit?quote:Op zondag 31 mei 2009 19:23 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dat er chocolade banaantjes door het ijs zitten is die absurd hoge meerprijs toch niet waard.
Jij bent er ook zo één die altijd een happy meal besteld voor het speeltje
Je bent opgelicht. Het ijs was zo lekker dat de gene die het in de schappen had gezet het al opgegeten had en er goedkoop vies ijs in had gedaan. Daarom denk jij. Bah.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb het een keer geproefd (weet niet meer wat voor smaak) enthousiast na allemaal goede verhalen over dit ijs ging ik het maar eens proeven. Ik vond het echt niet lekker.Weet ook niet waarom. Vond het zo jammer ik dacht dat ik ongelofelijk ging genieten.
Ok hier komtie:quote:Op zondag 31 mei 2009 19:59 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Oh, leg het dan eens uit? Of kun je dat niet?
ik moest totaal niet lachen.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:59 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Ok hier komtie:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snap je het nu?
Het zal me een worst wezen of er gewone stukjes chocola inzitten of stukjes chocola in de vorm van banaantjes, visjes of schattige ijsbeertjes. Daar ga ik echt niet extra voor betalen. En voor het ijs zelf hoef je het niet te kopen want er is gelijkwaardig en zelfs beter ijs verkrijgbaar voor de helft van de prijs.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:57 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Dus jij vindt het ijs niet lekkerder doordat je weet dat er bananen vorm chocolade in zit?
De meeste zeggen dat toch niet.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:31 schreef Zero17 het volgende:
Dat het zo duur is neemt nog niet weg dat het niet lekker kan zijn, zoals de meesten hier zeggen.
Welk kwaliteitsijs bedoel je dan? Ik sta altijd open voor ijs-advies!quote:Op zondag 31 mei 2009 20:36 schreef Rosbief het volgende:
[..]
De meeste zeggen dat toch niet.
Maar het is niet lekkerder dan kwaliteitsijs dat minder dan de helft kost. En dat er dan geen chocolade beertjes in zitten, who gives a fuck
Slagroomijs is masterlijk, of met slagroomijs met caramelquote:Op zondag 31 mei 2009 21:47 schreef ScrapHead het volgende:
[..]
Welk kwaliteitsijs bedoel je dan? Ik sta altijd open voor ijs-advies!![]()
Ik moet zeggen dat Slagroomijs van Hertog ook wel lekker is...
Maar dat ijs bevat dequote:Op zondag 31 mei 2009 22:04 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Slagroomijs is masterlijk, of met slagroomijs met caramel![]()
1,5 liter bakken van Hertog k
osten zo'n 4 euro, heb je dus 3x zoveel ijs voor minder geld en net zo lekker/lekkerder.
Nee, zeepoog, het gaat erom dat er lekkere zooi door dat ijs zit, niet dat het toevallig een vormpje heeft. Wat boeit het mij of het uitziet als een banaantje (is dat wel echt zo? Lijkt me sterk) of als de lul van Ron Jeremy, zooi door je ijs mengen = pro.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:23 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dat er chocolade banaantjes door het ijs zitten is die absurd hoge meerprijs toch niet waard.
Jij bent er ook zo één die altijd een happy meal besteld voor het speeltje
Nee precies, en diequote:Op zondag 31 mei 2009 22:05 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Maar dat ijs bevat defactor niet.
Feit is en blijft dat erg geen andere fabrikant is die het ijs zo speciaal maakt als B&J. Het blijven heerlijke combo's die ze maken, en jaa, daarvoor moet je de prijs voor lief nemen.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:14 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nee precies, en diefactor is juist het belachelijke eraan, je betaalt gewoon voor de marketing en omdat het er hip en fancy uitziet.
En jij welgeteld één uitroepteken.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:33 schreef Flashwin het volgende:
TS heeft twee smileys gebruikt!
Het ijs is hetzelfde als dat van Ola, komt namelijk uit dezelfde fabriek. Niets speciaals aan de ingrediënten dus, alleen wordt er nog wat meuk toegevoegd als noten, chocola etc.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:18 schreef ScrapHead het volgende:
[..]
Feit is en blijft dat erg geen andere fabrikant is die het ijs zo speciaal maakt als B&J. Het blijven heerlijke combo's die ze maken, en jaa, daarvoor moet je de prijs voor lief nemen.![]()
Idd, liever maak ik zelf een coupe van verschillende soorten hertog ijs, desnoods gooi je er zelf noten, saus, chocola doorheen. Heb je beter ijs en bijna 2 liter ipv 0,5 voor hetzelfde geld.quote:Dat slagroomijs lekker is zijn we wel over uit
Dat doen ze maar beter ook, anders is het crimineel!quote:Op zondag 31 mei 2009 18:36 schreef FunkyHomosapien het volgende:
hype-ijs
meestal zijn het ook meisjes van 14/15 die lekker bij de videotheek een bakje ben en jerrys kopen, om dan gezellig samen de film te kijken die ze huren.
quote:Op zondag 31 mei 2009 22:28 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Het ijs is hetzelfde als dat van Ola, komt namelijk uit dezelfde fabriek. Niets speciaals aan de ingrediënten dus, alleen wordt er nog wat meuk toegevoegd als noten, chocola etc.
[..]
Idd, liever maak ik zelf een coupe van verschillende soorten hertog ijs, desnoods gooi je er zelf noten, saus, chocola doorheen. Heb je beter ijs en bijna 2 liter ipv 0,5 voor hetzelfde geld.
Ja joh, ga ff de branding van een nichemerk uitleggen. De domme jeugd moet gewoon die meuk blijven kopen want daar betaal ik m'n M5 weer van.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:42 schreef Rosbief het volgende:
B & J is de Björn Borg onder de ijsproducenten. Als je hip en cool wilt zijn moet je het vooral blijven kopen en je lege bakjes bewaren zodat vrienden kunnen checken hoe welvarend je bent.
Er zijn genoeg andere merken die weliswaar wat minder kek overkomen maar net zo'n lekker ijs maken voor de helft van de prijs.
Feit blijft dat Unilever daar wel gigantisch van profiteert door voor een liter B&J 3-4x zoveel geld te vragen dan voor ander ijs.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:41 schreef ScrapHead het volgende:
[..]
Feit is dat als je een bijzondere combo wilt eten, je niet om B&J heen kunt.
Einde discussie
Leg uit, waar verdien jij je centen dan mee?quote:Op zondag 31 mei 2009 22:44 schreef PremiumUser het volgende:
[..]
Ja joh, ga ff de branding van een nichemerk uitleggen. De domme jeugd moet gewoon die meuk blijven kopen want daar betaal ik m'n M5 weer van.
Het verkopen van gebakken lucht. Google maar eens op Multilul.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:51 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Leg uit, waar verdien jij je centen dan mee?
Das dan weer het andere uiterste, dat is gewoon met water verdundquote:
Nou énquote:Op zondag 31 mei 2009 22:50 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Feit blijft dat Unilever daar wel gigantisch van profiteert door voor een liter B&J 3-4x zoveel geld te vragen dan voor ander ijs.
Haagen Dasz heeft alleen standaardsmaken, B&J heeft heersende combinatiesquote:Op maandag 1 juni 2009 00:33 schreef lidewyz het volgende:
Ben & Jerrys opgehypte Amerikaanse kutmerk.. geen kwaliteitsijs.. Haagen Dazs is 10x beter..
leuk, ik kan ook een goeie combi bedenken kots&stront..quote:Op maandag 1 juni 2009 00:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Haagen Dasz heeft alleen standaardsmaken, B&J heeft heersende combinatiesDe naam klinkt trouwens ook beter.
Dat is niet leuk, dat is smerig. Vreemde smaak heb jijquote:Op maandag 1 juni 2009 00:41 schreef lidewyz het volgende:
[..]
leuk, ik kan ook een goeie combi bedenken kots&stront..
Waarschijnlijk omdat het een populair merk is en dit FOK! isquote:Op maandag 1 juni 2009 00:44 schreef sbk het volgende:
Valt me wel op dat er veel klachten over Ben & Jerry's zijn de laaatste tijd![]()
![]()
Je hebt internet. Gebruik het.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:23 schreef lidewyz het volgende:
wat is eigenlijk een sorbet, is dat ook ijs?
quote:Sorbet is (van oorsprong) een ijsgerecht waarbij allerlei vruchtensappen of siropen over fijngemalen ijs (bevroren water) worden gegoten. Traditioneel wordt in de Franse keuken sorbet gegeten tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht, om de smaak in de mond te neutraliseren; tegenwoordig echter ook daar veelal als nagerecht.
aah ketterij. hoe kun je b en j nou niet waarderen?quote:Op zondag 31 mei 2009 19:12 schreef Levolution het volgende:
Ik héb het geproefd, om te kijken wat er nou zo bijzonder aan was. Helemaal niks. Veel te compacte structuur van het ijs, niks luchtigs aan. Het is niet smerig ofzo, maar er is helemaal niks bijzonders aan waardoor het 5 euro zou moeten kosten. Doodgewoon in een kartonnen bakje gedrukt ijs.
Bij de Italiaan op de hoek is het roomijs luchtiger, voller van smaak én goedkoper.
En een softijsje bij de gemiddelde cafetaria smaakt nog beter.
Laat alleen maar zien dat je weinig smaak hebt, c1000 ijs is namelijk niet te vreten maar veel plezier met je gesmolten plastic. Doe mij maar Ben & jerry ijs en die bullshit van welvaart oid is bullshit, als ik het op heb gooi ik 't meteen wegquote:Op maandag 1 juni 2009 01:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, ik zit nu lekker een bak C1000-ijs leeg te lepelen. Frambozen-nougat. Koud en lekker.
En niet zo schandalig duur als die bekertjes met defactor.
Nou en, je bent toch niet verplicht om dat ijs te eten. Zolang mensen er 5 Euro voor betalen, zal de prijs niet omlaag gaan.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:50 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Feit blijft dat Unilever daar wel gigantisch van profiteert door voor een liter B&J 3-4x zoveel geld te vragen dan voor ander ijs.
eet smakelijk dan, met ijs waar gewoon een hoger prijsje aan wordt gehangen en wordt verkocht als zijnde "beter" dan standaard ijs, wat uit dezelfde fabriek komtquote:Op maandag 1 juni 2009 10:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Laat alleen maar zien dat je weinig smaak hebt, c1000 ijs is namelijk niet te vreten maar veel plezier met je gesmolten plastic. Doe mij maar Ben & jerry ijs en die bullshit van welvaart oid is bullshit, als ik het op heb gooi ik 't meteen weg
Precies zoals ik het uitlegdequote:Op maandag 1 juni 2009 02:14 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
aah ketterij. hoe kun je b en j nou niet waarderen?
Ben & Jerry's > C1000 ijsblokken. En niet alleen om de zooi die ze er doorheen doen.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:55 schreef mschol het volgende:
[..]
eet smakelijk dan, met ijs waar gewoon een hoger prijsje aan wordt gehangen en wordt verkocht als zijnde "beter" dan standaard ijs, wat uit dezelfde fabriek komt
Waarom nog meer dan? Oké, C1000 ijs is wel minder, maar als je puur het ijs vergelijkt is bv Hertog nog beter dan dat van Ben.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ben & Jerry's > C1000 ijsblokken. En niet alleen om de zooi die ze er doorheen doen.
Ik zei niet dat Ben&Jerry's beter is dan Hertog, ik zei dat het beter is dan C1000 eigen merk. IJs van Herytog is netto misschien iets beter dan B&J, maar ik vind de smaken van B&J veel interessanter, dus uiteindelijk wint B&J.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:14 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waarom nog meer dan? Oké, C1000 ijs is wel minder, maar als je puur het ijs vergelijkt is bv Hertog nog beter dan dat van Ben.
Omg, dat bolletje lijkt op een eikelquote:Op maandag 1 juni 2009 01:50 schreef Puntkin. het volgende:
[..]
Je hebt internet. Gebruik het.
[..]
[ afbeelding ]
Wat is het verschil? Proeft het naar machine?quote:Op maandag 1 juni 2009 16:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
Mensen die B&J kopen om er bij te horen.
Ik ga liever naar de lokale ijssalon, waar ze handgemaakt ijs hebben ipv die fabriekszooi.
Ik vind Ben & Jerry's heel lekker maar die stukjes die zogenaamde meelballetjes die in 'Cookie Dough' zitten zijn niet te vreten.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:32 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Laat ze gewoon één keertje Ben en Jerrys proeven en ze piepen wel anders. Sowieso ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het vies is. Van iemand die het is heeft geproeft. Dus waarom proeven ze niet eerst voordat ze een topic openen.
Vieze shitquote:Op zondag 31 mei 2009 19:08 schreef Acinonyx het volgende:
Ben & Jerrys is prijs zeker waard, net als Hagen Das !![]()
Ijssalons zijn idd nog duurder, maar dat geldt ook voor café's/terrassen.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:05 schreef Florian_ het volgende:
Overigens is ijs in een normale ijssalon natuurlijk nog veel duurder (als je het omrekent prijs --> hoeveelheid), dat argument gaat dus ook niet op. En voor de rest is het uiteraard gewoon marketing.
Weer een reden om niet de deur uit te gaan!quote:Op maandag 1 juni 2009 18:55 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ijssalons zijn idd nog duurder, maar dat geldt ook voor café's/terrassen.
Voor het geld van één cola (30 cl) op een terras haal je in de supermarkt bijna twee 1,5 liter flessen.
10 glazen Coca Cola voor hetzelfde geld, belachelijk eigenlijk.
Yoghurtijs van Roberto Gelato in Utrecht.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:55 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ijssalons zijn idd nog duurder, maar dat geldt ook voor café's/terrassen.
De raket is geen ijs maar bevroren ranja op een stokjequote:Op maandag 1 juni 2009 22:48 schreef Ascendancy het volgende:
Het enige ijs is zelfgemaakt ijs uit een ijssalon
En de raket dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |