Inderdaad. Als ik zie waar studiegenoten van me terecht zijn gekomen en m'n eigen baan beoordeel inclusief wat ik verdien dan moet je wel dronken zijn om te denken dat Bedrijfskunde WO een kansloze studie is.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:10 schreef Mainport het volgende:
Als bedrijfskundige leer je je informatie op waarde schatten, dus het artikel hierboven mag je vergeten. Het jaarlijkse onderzoek van Elsevier geeft iedere keer weer aan dat je met bedrijfskunde wel degelijk aan de bak komt en zelfs bij de hoogste (start)salarissen zit.
Wiskunde, Statistiek, Boekhouden en Finance zijn de enige vakken waarbij je echt goed aant rekenen bent maar het is absoluut geen rocket science.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:41 schreef kensei het volgende:
Je moet van wiskunde houden, anders niet doen
Mwo... ik zou zeggen dat je niet slecht moet zijn in wiskunde, want dan worden een paar vakken wel erg pittig en kan dat ervoor zorgen dat je niet afstuderen zult. Maar als je een beetje gemiddeld bent qua wiskunde op het VWO kun je het met een beetje doorzetten vaak best halen hoor. Bedrijfskunde is veel meer dan cijfertjes alleen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:41 schreef kensei het volgende:
Je moet van wiskunde houden, anders niet doen
Win-win, lijkt me. Als het er inderdaad erg op lijkt, lijkt het me dat je veel vrijstellingen zal krijgen. Speelt dat mee in je keuze?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:39 schreef GR het volgende:
Ik zit er over na te denken om na mijn studie bedrijfseconomie nog een verkorte bachelor te doen, alvorens ik begin aan de master. Nu twijfel ik tussen algemene economie en bedrijfskunde. Het lijkt me dat bedrijfskunde veel overlap heeft met bedrijfseconomie, waardoor ik bang ben veel herhaling te krijgen. Klopt dat? of behelzen ze wel degelijk andere vakgebieden?
Bij de Erasmus Universiteit Rotterdam bieden ze een bachelor bedrijfskunde en daaropvolgende Master Business Information Management. Misschien niet technische genoeg (ik weet niet precies wat je je bij technolgiemanagement voorstelt), maar misschien wel dé combinatie voor je.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 23:05 schreef Viezze het volgende:
Een schaamteloze TVP, ik twijfel toch ook nog over bedrijfskunde, het lijkt me wel erg tofAndere keuze voor mij is Technologiemangement, wat voor 2/3 uit bedrijfskunde bestaat heb ik mij laten vertellen (allebei RU)
De sites van de universiteiten kunnen hierover al vrij veel informatie geven. Je krijgt bijvoorbeeld boekhouden, maar ook rapporteren over je financieën aan externe partijen of aan het management. Het is dus vrij divers.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:31 schreef JennoL het volgende:
...Wat voor een soort economie kan ik verwachten als je het vergelijkt met de middelbare school, als jullie dat nog weten in ieder geval.....
Interessant fenomeen dat zodra er 'sociale' in de beschrijving of titel van een opleiding staat, het gelijk hordes vrouwen aantrekt en geen man geïnteresseerd is.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:43 schreef Malebolgia het volgende:
Dat 'sociale aspect' is alleen leuk als je de HR kant in wil, en sinds die voor 90% vrouwen bestaat lijkt me die kans bij jou klein.
Hij bedoelt denk ik iets anders met het sociale aspect nml. het bier drinken en daarmee een netwerk opbouwen of niet?quote:Op maandag 1 juni 2009 00:43 schreef Malebolgia het volgende:
Dat 'sociale aspect' is alleen leuk als je de HR kant in wil, en sinds die voor 90% vrouwen bestaat lijkt me die kans bij jou klein.
bedoel je de opleiding bedrijfskunde in het algemeen of de opleiding in Nijmegen?quote:Op maandag 1 juni 2009 12:04 schreef Florian_ het volgende:
Volgens de Elsevier is het een zeer gewilde opleiding (bedrijven) en krijg je een (relatief) hoog startsalaris.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |