Ze verkopen ook kleding, iedereen moet naakt naar binnenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb een blauwe hoed zou ik die nog wel op mogen omdat ze roze hoedjes daar verkopen
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:29 schreef bibaboerderij het volgende:
@ Basp1
Bands kosten inderdaad flink wat geld, maar als je ziet hoeveel grote namen altijd op werchter staan dat ongeveer hetzelfde kost 4 dagen duurt.
Pinkpop 140 euro
Rockwerchter: 187 euro
47
47 euro is voor mij nog best veel geld. zeker wanneer je het met 50.000 vermenigvuldigd. Twas vorig jaar 1/3 van de pinkpop prijs!Voor de line-up zou ik het er net voor over hebben.
quote:"Het lijkt erop dat U2 in 1985 naar Geleen komt, maar de band kiest uiteindelijk toch voor Torhout/Werchter, dat het dubbele bied van de 400.000 gulden die Pinkpop voor het hele programma over heeft. Smeets weigert mee te gaan in het opdrijven van de prijs. Daarnaast neemt Torhout/Werchter exlusiviteit in de contracten op, waardoor veel acts niet kunnen optreden op Pinkpop."
darnaast nog een stukje over dat opdrijven van prijzen en dat hij daar tot 2005 aan heeft vastgehouden tot de medewerkers zeiden zo kunnen we niet doorgaan (20.000 mensen op pinkpop dat jaar). Maar dat betekent nog niet dat men nu gewoon het geld erdoorheen smijt ...quote:Er heerst een natuurlijk rivaliteit tussen Pinkpop en Rock Werchter. 'Herman Schueremans heeft mij wel links ingehaald. Grappig is dat hij nog steeds twee podia heeft en ik al dirie (Red: werchter heeft geen plek voor meer podia, en men is op zoek naar nieuwe weide. Om echter een heel dorp zonder aarzeling aan je voeten te krijgen zoals Werchter/Rotselaar nu ...) Maar als je kijkt naar het concept van podia, popgroep en publiek, dan heeft Werchter het nog straffer in de hand dan ik. Hij kan langer doorgaan, tot twee uur 's nachts, dus meer bands neerzetten en hij heeft er ook nog een donderdag aan vast geplakt. Daar zal ik nooit een vergunning voor krijgen - en ook nooit willen. Sommige meningen heb ik door de jarenlange ervaring gevormd en één daarvan is: vier dagen popfestival is te lang. 's Nachts altijd maar doorgaan, mensen kunnen dat fysiek niet aan. We weten precies hoeveel mensen er douchen. Dat is slechts 20 procent. Dat is vier dage lang niet goed. Een paar misschien og even met hun kop onder de kraan, maar over het algemeen houdt dat niet over. Alles heeft zijn maat. Zo zit de wereld in elkaar.
net zoals je wordt geadviseerd iedere twee uur even te stoppen als je lang moet rijden.'
Toen hadden we nog niet het mojo monopoly in nederland, dat is het voordeel van de belgen die niet zo vast zitten aan mojo.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
om even te quoten uit het festival handboek. Werchter heeft ongeveer het 4 tot 5 voudige budget van Pinkpop. Dus ik heb even genoeg van het gezeik over prijzen.
voorbeeld 1985.
Volgens mij werd vroeger de camping (a nu) toch echt geregeld door de voetbalclub waarvan die terreinen zijn. Die verdienden er een leuk zakcent mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:01 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ja. Pinkpop regelt alles wat campings is en dergelijke zelf. Laat staan voor de openbare orde. Werchter laat het hele dorp meedoen en focust zich volledig op het festival zelf.
de kraampjes en stands wel en onderhoud van de voorzieningen, maar de vergunningen e.d. en de security wordt door Pinkpop gedaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij werd vroeger de camping (a nu) toch echt geregeld door de voetbalclub waarvan die terreinen zijn. Die verdienden er een leuk zakcent mee.
Het is zelfs nog meer want op Werchter lopen gemiddeld minstens 75000 mensen rond.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:29 schreef bibaboerderij het volgende:
47 euro is voor mij nog best veel geld. zeker wanneer je het met 50.000 vermenigvuldigd. Twas vorig jaar 1/3 van de pinkpop prijs!Voor de line-up zou ik het er net voor over hebben.
Met de pendelbus was het 10 minuten ofzo, meen ik me te herinneren.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:08 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Weet iemand hoe lang het ongeveer lopen is van het festivalterrein naar Station Landgraaf?
Ok, maar dan heb je ook 2 hoofdacts van het caliber Bruce springsteen PER DAG. Kijk maar eens even wat een grote acts dit jaar komen:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is zelfs nog meer want op Werchter lopen gemiddeld minstens 75000 mensen rond.
Als je de juiste weg nog weet rond de 30 minuten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:08 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Weet iemand hoe lang het ongeveer lopen is van het festivalterrein naar Station Landgraaf?
ok, en hoe vaak gaat die pendelbus na afloop?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:08 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Met de pendelbus was het 10 minuten ofzo, meen ik me te herinneren.
dat ook nog. Pinkpop heeft een vergunning voor veel meer mensen (zoals men nu heeft gedaan voor Bruce). Maar Smeets wil dit niet 3 dagen lang. Het terrein is dan te druk en je kan je niet meer normaal bewegen, ff zitten etc. En daar geef ik hem groot gelijk in. Ik zou zaterdag echt niet op Pinkpop willen zitten. Veels te druk. De maandag vonden we vroeger al k*t met meer mensen, laat staan nu. Dus geef hem daar groot gelijk in.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is zelfs nog meer want op Werchter lopen gemiddeld minstens 75000 mensen rond.
En dit is nog een slecht jaar voor Werchter. Ze hebben wel een betere line-up gehad.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:10 schreef LENUS het volgende:
Ok, maar dan heb je ook 2 hoofdacts van het caliber Bruce springsteen PER DAG. Kijk maar eens even wat een grote acts dit jaar komen:
prodigy
oasis
placebo
dave matthews band
coldplay
kings of leon
nick cave
metallica
Dit is de A-garnituur, maar dan heb je ook nog de B-lijst die ook kwalitatief beter is..
Ik was vergeten Lady gaga te noemenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
En dit is nog een slecht jaar voor Werchter. Ze hebben wel een betere line-up gehad.
HOezo niet. Ik ben nu de afgelopen 5 jaar of zo naar werchter geweest en vond het weer eens tijd om pinkpo te bezoeken. Gras, een podium, bandjes en bier wat is er anders aan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
Laten we het hier vooral niet over Werchter hebben, in geen velden met PP te vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |