Ik heb laatst een boete gekregen van de gemeente Groningen omdat ik het afval te vroeg aan de weg heb gezet.
het moest tussen 6 en 8 uur sochtends maar heb het de avond daarvoor om 22:00 uur aan de weg gezet.
Vrijwel iedereen zet het hier een avond van te voren aan de weg en heb nooit gehoord dat er soms controles werden gehouden daarvoor.
Ik zet het dus ook savonds aan de weg, nadat ik al het afval aan de weg had staan kwam de milieupolitie 20 minuten later aan de deur. En na hun standaard reportoire gedaan te hebben over het gevaar van afval te vroeg aan de weg zetten gaven ze mij een printje van 60 euro.
De discussie dat iedereen dat deed en ik dat dus ook deed was echt zinloos want dat vonden ze maar schapengedrag. En ze zeiden dat die andere mensen ook wel een boete kregen.
Exact 1 dag later zag ik hier alweer afval staan 1 avond van te voren aan de weg en de milieupolitie kwam bij hun niet langs en ze hebben ook geen boete gekregen.
Weer 2 dagen later zag ik weer savonds afval aan de weg staan , ik wilde dus wel eens weten of die mensen ook een bekeuring gingen krijgen. Dus ik belde naar de milieupolitie en wilde vragen hoe dat zat dat de een wel een boete kreeg en de ander niet. alleen waren ze savonds niet te bereiken.
De volgende dag belde ik nog eens en vroeg hoe dat zat waarom ze er heel soms iemand uit vissen om die een boete te geven en veel andere mensen gewoon laten gaan.
Ze vertelde dat ik gewoon pech had gehad dat er toen een controle was, ik zei maar er stond gister alweer afval te vroeg aan de straat en die ander bekeuren jullie niet, tja zei ze, jij hebt gewoon pech gehad dat er toen een controle was. Ik zei toen, ja het komt best wel onrechtvaardig op mij over, sporadisch controleren en af en toe iemand er uit pikken om te bekeuren.
ze zei als u andere mensen afval aan de weg ziet zetten kunt u de milieupolitie bellen,
ik zei toen maar gister waren jullie niet te bereiken, ze zei we waren wel te berieken, ik zei ja maar savonds niet, ze zei nee dat klopt savond niet. Ik zei dus hoe kan ik dan bellen als jullie niet te bereiken zijn, ze zei weer we waren wel te bereiken, ik zei ja maar savonds niet, toen zei ze weer: ja dat klopt savonds niet.
(en dit ritueel herhaalde zich nog een paar keer in het gesprek dat ze niet te bereiken waren waarop zij zei van wel, lekker triest callcentregesprekje werd dat dus)
Ik zei vervolgens hoe kan ik dan bellen als jullie niet te bereiken zijn? ze zei nou je kan dat nu alsnog doorgeven hoor, maar als jij je buren zo graag een boete gunt moet je je daar vooral mee bezig houden.
Ik zei ik gun mijn buren helemaal geen boete, maar het gaat er mij om dat iedereen gelijk behandeld hoort te worden, of je bekeurt iedereen of je bekeurt niemand. waarop zei weer zei dat ik de pech had gehad dat ik er uitgepikt werd toen er controle was.
Het werd dus zo'n heerlijk zeik gesprek van welles nietes.
Ik stuurde in het gesprek nog eenmaal aan op gelijke behandeling van iedereen en dat wanneer ik eventueel zou willen bellen als ik afval te vroeg aan de weg zag staan zij niet te bereiken waren waarop zij zei dat ze wel te bereiken waren en ik zei weer maar savonds niet en zij zei: nee dat klopt savonds niet
Ze zei maar als je dat nu doorgeeft dan wordt dat helemaal uitgezocht maar nogmaals als jij je buren een boete gunt moet je dat vooral doorgeven.
Ik zei daarop dat de milieupolitie mij ook een boete gunt en zij iedereen willen beboeten als ze een strafbaar feit begaan. Ze zei nou dan kan ik je wel doorverbinden.
Ik zei nee dat hoeft niet maar vind het nogal krom allemaal, maar in ieder geval bedankt voor de info.
ja zinloos gesprek was het. alleen is het zo'n lullige trieste boete. Nu ik de boete vandaag binnen heb gekregen zie ik gegevens staan als: pleegdatum, pleeglocatie, pleegdatum, pleeggemeente
alsof ik iets ergs gedaan heb
En als ik deze boete niet voor 25 juni betaal moet ik bij de rechter komen die een hoegere boete zal geven staat in de brief.
Klacht: vet trieste boete voor afval te vroeg aan de weg zetten
Klacht: gaat 60 euro van mijn vakantiegeld af!
Klacht: 60 euro is een veel te hoge boete voor zoiets lulligs. Met 15 euro moet zoiets kunnen volstaan.
Klacht: milieupolitie is savonds niet bereikbaar
Klacht : iedereen zet het afval te vroeg aan de weg
Klacht: Rot alsjeblieft op met die stomme boetes en ga echte boeven vangen!
[ Bericht 0% gewijzigd door akbar op 29-05-2009 16:39:18 ]