Apart dat ik nog nooit ben overvallen oid. Misschien komt het doordat ik sommige ken van basisschool/voetbal.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:46 schreef robber57 het volgende:
Mijn oma en opa woonden ook in Geuzenveld en zijn destijds in de jaren 80-90 meerdere malen overvallen door marokaans tuig.
Mijn neefje woonde ook in geuzenveld en zei het toen ook al; als ze dat tuig niet terug sturen of in de bak mikken komen daar nog wel eens echte problemen van..
Ik , als provinciale boer uit heerhugowaard, snapte dat toen niet, ik had geen flauw benul waar hij het over had....
Dat was toen, vroegah
Als ik er nu kom( dat gedeelte van 020) voor mijn werk heb ik bijna medelijden met de laatste restantjes blanke nederlanders die er nog wonen.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:48 schreef Siniti het volgende:
[..]
.
Het is natuurlijk een feit dat alles over Amsterdam-West uitvergroot wordt in de media.
Ja, jij had die neger met mes wel even een lesje geleerd...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:14 schreef zeemonster het volgende:
Maar is hij toen vervolgd voor wat hij jouw heeft aangedaan? Heb je er toen aangifte van gedaan ? als je weet dat hij weer in de buurt rondhangt moet je er toch iets mee doen?
Zeker aangezien hij je gewoon weer aanhoudt, dit keer zonder geweld.. Ik denk dat ik behoorlijk agressief zou worden als ik iemand tegenkom die mij heeft neergestoken
Je noemt jezelf een "provinciale boer uit heerhugowaard", dus is het logisch dat je dit denkt. Buiten Amsterdam word altijd gedacht dat Amsterdam-West een ghetto is, dat is het dus niet. Ja, natuurlijk is er delinquente jeugd en zijn er veel allochtonen, maar in de media wordt het vaak wel degelijk verschrikkelijk uitvergroot. Alsof de halve jeugd hier aan de drugs zit en je amper veilig door straat kan lopen. Ik ken namelijk ook niemand die hier woont die ooit is bedreigd.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:53 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat niet het geval is en dat het geen je in de media leest maar het topje van de ijsberg is....
Misschien zie je er wel uit als een allochtoon. Het is algemeen bekend dat allochtonen vrijwel alleen autochtonen overvallen/in elkaar slaan/neersteken/verkrachten/treiteren/etc.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:55 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je noemt jezelf een "provinciale boer uit heerhugowaard", dus is het logisch dat je dit denkt. Buiten Amsterdam word altijd gedacht dat Amsterdam-West een ghetto is, dat is het dus niet. Ja, natuurlijk is er delinquente jeugd en zijn er veel allochtonen, maar in de media wordt het vaak wel degelijk verschrikkelijk uitvergroot. Alsof de halve jeugd hier aan de drugs zit en je amper veilig door straat kan lopen. Ik ken namelijk ook niemand die hier woont die ooit is bedreigd.
Blank, blond haar, 1.80, 65kg. Ik ben toch echt het ideale doelwitquote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:00 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
[..]
Misschien zie je er wel uit als een allochtoon. Het is algemeen bekend dat allochtonen vrijwel alleen autochtonen overvallen/in elkaar slaan/neersteken/verkrachten/treiteren/etc.
18 jaarquote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:10 schreef robber57 het volgende:
Ik zeg niet dat west een ghetto is en ik denk het ook niet echt want ik kom er vaak genoeg en tot voor nog niet zo lang geleden woonde ook nog een flink deel van mijn familie daar, ik heb er een flink deel van mijn jeugd in de vakanties doorgebracht bij opa en ma en tante en oom en heb het door de jaren heen zien veranderen.
Het beeld dat je hebt is vooral afhankelijk van het perspectief dat je hebt.
het perspectief van mijn familie die daar woonde was van bejaarde mensen die niet meer op straat durfde te gaan in de angst "lastig gevallen te worden" door opgeschoten jeugd, zoals mijn oma dat dan nog vergoeilijkend zei.
Als jouw perspectief datgene is van een jongeman in zijn 20-er 30-er jaren(?) die zelfverzekerd over straat loopt ziet de wereld er anders uit...
Zij weten wel degelijk hoe de media over hun denkt hoor. En dit denkbeeld van de media versterkt alleen de negatieve kanten van deze mensen. Denk je nou echt dat ze nooit de Spits lezen, Nederlandse TV kijken e.d.? Jij hebt het nu meer over de luie moslim-ouders die het vertikken de Nederlandse taal te leren (wat trouwens ook ontzettend slecht is voor de integratiequote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:30 schreef robber57 het volgende:
Ik denk dat je het lokale grut meer credit geeft dan ze verdienen, ik denk nl dat ze uberhaupt niet lezen en/of zien wat de media over ze schrijft en verteld.
Ik heb nl grappig genoeg ook wat , laat ik ze "kennissen" noemen, van allochtone afkomst die aldaar wonen en ik kom daar ook wel eens thuis.
De schotel hangt aan de gevel en staat strak gericht op de arabische zenders, de krant is arabisch, het maandblad is arabisch en thuis word ook alleen arabisch gesproken, men spreekt alleen maar met overwegend andere alochtone kennissen, gaat naar de moskee om nog meer arabisch te praten met nog meer alochtone lotgenoten enz enz, nou ja, you get the picture...?
Hmm, ik heb laatst ergens gelezen dat in de Overtoomse veld zo'n groep die jij graag wilt van ouders juist was gevormd. Geen idee hoe dit precies afliep hoor. Daarnaast ben ik het er wel mee eens dat veel ouders er meer aan moeten doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:49 schreef robber57 het volgende:
Je kunt een punt hebben maar kennelijk gaat er toch iets mis bij de uitvoering.
Als de marokkaanse gemeenschap zo goed op de hoogte is over het reilen en zeilen van hun kroost en de narigheid die hun oogappeltjes veroorzaken, waarom doet deze gemeenschap daar dan niet iets aan?
Waarom moet het initiatief om deze problemen op te lossen hoofdzakelijk van de lokale "nederlanders" komen?
Waar is de actie groep "marokkaanse vaders uit west" die de straat op gaan om hun kinderen naar huis te sturen en aan te spreken op hun gedrag?
Die zijn er (bijna) niet, weet je waarom/, omdat het ze, op de rand beschouwd, eigenlijk geen fuck kan schelen.
Ze hebben hun eigen wereldje en leven, geholpen door onze overheid, daar prettig in en vinden het wel best zo.
Maar das mijn 50 cent
Daarnaast is het wetenschappelijk volgens mij al aangetoond dat generaties steeds verder integreren en dat de kinderen van de hangjongeren nu wel erg goed geïntegreerd zullen zijn. Hoop dat het kloptquote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:07 schreef robber57 het volgende:
Ach, aan de andere kant; je moet ook wel weer optimistisch blijven.
Als het meezit zien , uiteindelijk, hopelijk, ook de ouders eens in dat deze weg nergens toe leid.
Als ook mustafa de derde of nourda de derde achter de lopende band beland (of in de bak) zal men zich hopelijk eens gaan realiseren dat datgene het toch eigenlijk niet was wat men als toekomst zag voor het kroost.
OT; kut voor je man! , terechte klacht!
En nu: zzzzzzzzzzzzz
Wetenschappelijk?? Elke mongool begrijpt ditquote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:08 schreef Siniti het volgende:
[..]
Daarnaast is het wetenschappelijk volgens mij al aangetoond dat generaties steeds verder integreren en dat de kinderen van de hangjongeren nu wel erg goed geïntegreerd zullen zijn. Hoop dat het klopt
Ja maar tot het wetenschappelijk is aangetoond kan je dit dus niet gebruiken als argument héquote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:22 schreef Santello het volgende:
[..]
Wetenschappelijk?? Elke mongool begrijpt dit
Gast wordt eens wakker!! Sla hem gelijk van ze fiets af of zo en jat zijn geldquote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:44 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik liep net terug van de bushalte naar mijn huis toen ik volgens mij een oude bekende tegen het lijf liep. Helaas geen goede bekende maar een hele slechte, namelijk een man die mij zo`n twee jaar geleden overvallen had, waarbij mijn portemonnee was gestolen en ik ook nog eens was gestoken waardoor ik naar het ziekenhuis mocht.
Twee jaar geleden kwam deze overvaller recht op me afgefietst met de vraag of ik wist hoe laat het was. Zo vriendelijk als ik ben keek ik dus op mijn horloge en op datzelfde moment bedreigde hij me al met een steekwapen, echt totaal onverwachts.
Zojuist kwam deze overvaller (ik ga er nu voor het gemak gewoon even vanuit dat het hem is) langs me gefietst en keek de hele tijd achterom (alsof 'ie me herkende) en stopte even later op een smal stuk, waar ik helaas wel langs moest. Dus vroeg hij weer aan me hoe laat het was waarbij ik hem dat dus vertelde maar dit keer met een paar meter afstand ertussen. Vervolgens vroeg 'ie dus 10 euro aan me waarop ik vertelde dat ik geen geld bij me had. Toen wilde hij dus wel even mee naar mijn huis om het geld op te halen, waarop ik dus snel om hem heen wist te lopen en te dreigen dat ik de politie zou gaan bellen. Vervolgens is die klootzak weggefietst.
Klacht: straks kan ik nog verhuizen omdat ik anders weer die overvaller tegen het lijf loop.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:54 schreef FixYou het volgende:
[..]
Ja, jij had die neger met mes wel even een lesje geleerd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |