abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 april 2002 @ 13:22:36 #1
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_3808325
Ik poets altijd 3x per dag m'n tanden, eet gezond(elke dag voldoende fruit, groente en zorg voor ervoor dat ik elke dag 1 1/2 liter vocht binnenkrijg), ik drink vooral thee, weinig koffie en weinig zoete versnaperingen. Toch heb ik heel vaak last van dat m'n tong er erg geel of heel wit uitziet en ik vind dit geen gezicht, ik probeer dan vaak m'n mond met water een paar keer te spoelen maar dit helpt niet echt... Heeft iemand een idee hoe ik op een natuurlijke manier m'n tong weer een normale kleur kan geven, ik kan nu niet eens normaal m'n tong uitsteken:P ik eet wel ns van die rode bubblegum kauwgum waarvan je tong een hele rode kleur krijgt maar dit vind ik geen oplossing..

Beetje rare vraag misschien, maar misschien zijn er meer mensen met hetzelfde probleem als mij...

keep up the good work!
pi_3808410
veel op stiften kauwen
onder
  † In Memoriam † vrijdag 12 april 2002 @ 13:27:02 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_3808411
Als het aanslag op je tong is dan kan je proberen het weg te poetsen met een zachte tandeborstel (voor peuters of zo)

Dat ik nog regelmatig mijn mond spoelde met listerine kreeg ik ook een gele aanslag op mn tong, daar was ik dus zo vanaf toen ik de tip van het poetsen kreeg.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_3808420
Je tong ook poetsen tijdens het tandenpoetsen?!
  vrijdag 12 april 2002 @ 13:29:04 #5
23684 Anastasia
GÉÉN Kastanova
pi_3808441
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 13:27 schreef The_Matrix het volgende:
Je tong ook poetsen tijdens het tandenpoetsen?!
Dat werkt! doe ik ook altijd...
[url=http://members.home.nl/martinbl/rip.html]www.ripkastanova.tk[/url]
  vrijdag 12 april 2002 @ 13:34:31 #6
9325 KOE
Eat my pig!
pi_3808514
Tongschraper?
Maar ik nuek niet!
  vrijdag 12 april 2002 @ 13:37:55 #7
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_3808567
watervaste stift, bij voorkeur een rode
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_3808714
Je tong poetsen met een tandenborstel schijnt ook weer niet zo goed voor je tong te zijn. Je kan beter een klein lepeltje gebruiken en daarmee voorzichtig je tong schoonschrapen, met lange bewegingen in alle richtingen.
Moet je eens kijken wat een bagger daar vanaf komt!
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 12 april 2002 @ 14:49:17 #9
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_3809581
Ik heb nooit anders gedaan dan mn tong poetsen tijdens het tanden poetsen. Dat gaat prima met je tandenborstel, als je maar een beetje voorzichtig doet. Ik vind het ook niet meer dan logisch om dat te doen, aanslag op je tanden zit toch door je hele mond? Ik poets mn verhemelte ook.
Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
  vrijdag 12 april 2002 @ 14:51:28 #10
15190 I.M.Weazel
I am WEAZEL!
pi_3809604
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 14:49 schreef Troeltje het volgende:
Ik heb nooit anders gedaan dan mn tong poetsen tijdens het tanden poetsen. Dat gaat prima met je tandenborstel, als je maar een beetje voorzichtig doet. Ik vind het ook niet meer dan logisch om dat te doen, aanslag op je tanden zit toch door je hele mond? Ik poets mn verhemelte ook.
haha lol
that stupid monkey is up to no good..
pi_3809744
gele tong heb ik ook beetje, stuk minder als tijdje terug... maar ik kan er niet echt mee zitten. je kan het er inderdaad afschrapen, maar komt vanzelf terug.
dus
  vrijdag 12 april 2002 @ 15:06:15 #12
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_3809779
Ik zou het maar wel schoonmaken.. als je uit je bek stinkt komt dat meestal door de aanslag op je tong
Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
  vrijdag 12 april 2002 @ 15:10:37 #13
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_3809850
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 15:06 schreef Troeltje het volgende:
Ik zou het maar wel schoonmaken.. als je uit je bek stinkt komt dat meestal door de aanslag op je tong
ja dat is niet prettig als je uitgaat lijkt mij zoals ik vanavond waarschijnlijk... dan poets ik m'n tanden en eet kauwgum en is die stank nog niet weg door die aanslag op je tong, overigens heb ik ook een tijdje m'n mond met listerine gespoeld maar ik weet niet of dat nu echt prettiger ruikt uit je mond al beweert het artikel op de verpakking van wel.

Dus het beste is met een klein theelepeltje je tong schoon te schrapen? nog nooit geprobeerd ik heb wel ns geprobeerd met wattenschijfjes dat gele weg te krijgen maar dat lukt niet. Maar na het tandenpoetsen dus eerst je tandenborstel schoonmaken en dan met een schone tandenborstel over je togn schrapen?

keep up the good work!
  vrijdag 12 april 2002 @ 15:51:47 #14
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_3810540
Nee, ik poets als ik mn tanden poets als laatste mn tong en verhemelte (mn tandvlees trouwens ook), voor ik mn mond heb gespoeld dus
Lysterine mag je maar heel even, of sporadisch gebruiken: dat tast de natuurlijke bacterieen aan in je mond en ga je uiteindelijk nog meer uit je bek stinken!
Als je je tong poetst, steek dan je tong zover mogelijk uit zodat je ook goed het achterste gedeelte kan poetsen (ga wel ff boven de wasbak staan, voor het geval je moet kokken) want daar zitten vooral de boosdoeners. Is niet echt smakelijk allemaal, maar je hebt wel eens chone en frisse mond

edit: ik poest dus gewoon, ben niet voozichtig aan het schrapen ofzo. Je tong kan best wat hebben, zolang het geen staalborstel is..

[Dit bericht is gewijzigd door Troeltje op 12-04-2002 16:01]

vrijdag 21 januari 2005 @ 00:06:44 #15
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_24659909
Kijk ik net in de spiegel, lijkt er bij mij op de achterkant wel een beetje groen/witte aanslag te zitten. En nee dit is niet van de pisang maar dit is serieus. Gewoon mijn tong poetsen of kan het ook iets zijn wat een andere aanpak wenst ? HELP
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_24664471
Hup, ga je tandenpoetsen en als je mond vol met schuim staat, pak je je tong met je linkerhand en trek je het een beetje naar voren. Dan pak je de tandenborstel en ga je eens flink schrobben op je tong. Spuug alles uit en spoel goed na en als je je tong nou iedere dag een keertje meepakt zie je hoe rood je tong kan worden en stink je ook niet meer zo uit je bakkes.
pi_24666530
Ik poetst mijn tong altijd tijdens het dagelijkse tandenpoetsen!
Net zoals op je tanden, zitten ook daar veel bacterien, en aanslag.
pi_24666780
Tongschraper,nergens geen last meer van!

01-08-2008
pi_24668977
Als dat zo is, dat betekent dat je weerstand te laag is,
Is mij verteld

Wat je daar tegen kan doen is

Een glas water met ZEEZOUT er in.. En dan daarmee je mond spoelen.. NIET doorslikken..
Helpt bij mij
Jullie zijn zo kinds
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:45:26 #20
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_24670408
Tongschraper kopen. 5 euro bij de apotheek, maar misschien kan je ze ook wel ergens anders kopen.
Nicht ärgern, nur wundern!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')