10 Zijn er nog vragen? (duurt vaak ook weer 30 minuten)quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:26 schreef Igen het volgende:
Je vergeet twee punten:
[..]
Geen grapje, we hadden laatst serieus gastcollege van een of andere zakenman die ná het praatje nog eens ging opsommen wat 'ie had verteld.
Ja, zo krijg je de tijd wel vol ja.
Ze lijkt op de chick van MC Dark zo van achterquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarschijnlijk leek het een fantastisch idee tijdens de voorbereiding ... wat een lol zou dat zijn, en tijdens de presentatie kon de TS zich gewoon niet meer inhouden over zn eigen gave grapjes... nounounou en guttegut:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:02 schreef boskameel het volgende:
Laatst had ik in de laatste slide bij mij de tekst "ZIjn er nog vragen" zo verwerkt, dat hij uit goatse kwam gedraaid.
Als je zo'n verschrikkelijk langdradig verhaal mét samenvatting houdt, dan zijn er aan het eind echt geen vragen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:32 schreef Siniti het volgende:
[..]
10 Zijn er nog vragen? (duurt vaak ook weer 30 minuten)
11 Einde
Ik nog wel iig.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef 2NutZ het volgende:
Laat me raden:
Jij moet ook nog steeds lachen om 'Badger, Badger, Mushroom'?
Ik welquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef 2NutZ het volgende:
Laat me raden:
Jij moet ook nog steeds lachen om 'Badger, Badger, Mushroom'?
Je realiseert je dat een goede presentatie zo ook in elkaar hoort te zitten?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:26 schreef Igen het volgende:
Je vergeet twee punten:
[..]
Geen grapje, we hadden laatst serieus gastcollege van een of andere zakenman die ná het praatje nog eens ging opsommen wat 'ie had verteld.
Ja, zo krijg je de tijd wel vol ja.
Don't mess with lolcat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:07 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
kuttopic.
Ah, doet het pijn? Aai over je bolletje?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:18 schreef boskameel het volgende:
Wat een tering nerdhumor zijn al die kattenpics.
In een schriftelijk betoog ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:33 schreef Cybey het volgende:
[..]
Je realiseert je dat een goede presentatie zo ook in elkaar hoort te zitten?
Eerst vertel je wat je gaat vertellen (inleiding) dan vertel je je verhaal (de punten) vervolgens vertel je wat je al verteld hebt (samenvatting/conclusie).
Dus jij denkt dat mensen héél aandachtig blijven luisteren als, nadat het verhaal overduidelijk ten einde is, nog zoiets als dit komt:quote:Stukje psychologie over de manier waarop mensen hun aandacht richten op zo'n praatje en het gewoon niet goed onthouden, daarom moet je de belangrijke punten (anchors) blijven herhalen.
Dat zijn ook niet de belangrijkste punten, je moet juist die voor en nadelen opnoemen en het opstellen van de plannen kort noemen.lquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:45 schreef Igen het volgende:
[..]
In een schriftelijk betoog ja.
[..]
Dus jij denkt dat mensen héél aandachtig blijven luisteren als, nadat het verhaal overduidelijk ten einde is, nog zoiets als dit komt:
"Ik heb dus verteld hoe je een bestemmingsplan opstelt, hoe je een exploitatieplan opstelt, wat daarbij de addertjes onder het gras zijn, en tenslotte heb ik nog enkele voordelen en nadelen opgenoemd."
Nou, ik denk van niet. En die "anchors" worden ook niet herhaald met zo'n inhoudsopgave achteraf. Op die manier is het gewoon nutteloze tijdsverspilling.
Ook in presentaties... Hooguit afhankelijk wat voor soort presentatie, maar als je een presentatie moet geven op academisch niveau over een paper of onderzoek, dan doe je dat op net zo'n opbouw als een betoog.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:45 schreef Igen het volgende:
In een schriftelijk betoog ja.
Je moet er ook niet weer een heel verhaal van maken of je verhaal nogmaals te vertellen, maar de steekwoorden herhalen. Als je het zo doet als jouw voorbeeld maak je een nutteloze opsomming die je sowieso in presentaties moet vermijden. Gewoon kort vertellen wat je vertelt hebt en de conclusies die je daaruit trekt.quote:Dus jij denkt dat mensen héél aandachtig blijven luisteren als, nadat het verhaal overduidelijk ten einde is, nog zoiets als dit komt:
"Ik heb dus verteld hoe je een bestemmingsplan opstelt, hoe je een exploitatieplan opstelt, wat daarbij de addertjes onder het gras zijn, en tenslotte heb ik nog enkele voordelen en nadelen opgenoemd."
Nou, ik denk van niet. En die "anchors" worden ook niet herhaald met zo'n inhoudsopgave achteraf. Op die manier is het gewoon nutteloze tijdsverspilling.
Hmm... ja sorry, te snel er tegenin gegaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:12 schreef Cybey het volgende:
[..]
Ook in presentaties... Hooguit afhankelijk wat voor soort presentatie, maar als je een presentatie moet geven op academisch niveau over een paper of onderzoek, dan doe je dat op net zo'n opbouw als een betoog.
Ja precies.quote:[..]
Je moet er ook niet weer een heel verhaal van maken of je verhaal nogmaals te vertellen, maar de steekwoorden herhalen. Als je het zo doet als jouw voorbeeld maak je een nutteloze opsomming die je sowieso in presentaties moet vermijden. Gewoon kort vertellen wat je vertelt hebt en de conclusies die je daaruit trekt.
Heel goed, dan hoef ik ook niet uit te leggen waarom je de plank compleet mis slaat.quote:Veel fokkers zouden dit nu afsluiten met een belediging over het studieniveau of de intelligentie van degene waarop ze reageren, maar ik zal me daartoe niet laten verleiden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |