quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:42 schreef 2NutZ het volgende:[..]
Inderdaad ja!
Ik heb er al tijden last van op mjin balkons. Sinds een paar week komt er 1 elke dag rond een uur of 5:30 in de ochtend om fucking lawaai te maken.
WTF zijn dat ook voor geluiden zeg? alsof je een verkouden lama de strot dichtknijpt.
SCHIJTBEESTEN!!!
Echt wel, en het ergste is dat het mensenkwellerij zou zijn om die beesten te vangen en te verwerken als voedsel.
Moet je je indenken dat je gebraden stadsduif zou moeten vreten, BLEAH!
Zou wel erg goed als marteling werken, vergeet waterboarding, gekookte/gebraden/gebakken stadsduiven is de nieuwe overtreding van de Geneevse conventies.
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:42 schreef 2NutZ het volgende:Oh trouwens ik moest wel lachen want ik zag op de Grote Markt in Groningen eens een keer zo een buitenlander die doodgewoon de duiven van de grond raapte en ze keihard weggooide waardoor er vele veren de lucht sierden
Zei ik toch, die beesten zijn zo lam en mak dat ze makkelijk gevangen kunnen worden.
En reken maar dat er flink wat ziekjes rondwaggelen.
Ik vraag me af waarom er niet meer wilde stadskatten zijn met zoveel logge stadsduiven.
Meeuwen en raven/roeken, etc. zijn er ook wel, maar die beesten kijken wel uit om dom op de grond te blijven lopen en met moeite de vleugels uit te steken.
Die vliegen al heel snel weg en zijn lekker schuw.
quote:
Goh, iets gelezen wat je niet bevalt?
Mijn post niet politiek correct genoeg?
Tjeemig, alleen om die stomme stadsduiven?
Ik ben geen dierenhater en ik haat de stadsduiven ook niet, maar die beesten zijn echt zo ongelovelijk makkelijk te vangen/doden dat het triest is.
Tot nu toe heb ik er nog geen doodgetrapt, omdat ik dat toch zelf net iets te ver vind gaan en niet de woede van mijn medemens over me wil halen.
Maar ik zou het met gemak kunnen.
Andere dieren laat ik verder met rust, natuur is natuur, daar ga ik niet achteraan hollen als een gek.
Maar zeg toch zelf dat het erg en erg intriest is voor die inceststadsduiven die makkelijk gevangen/gedood kunnen worden en nauwelijks vrees voor mensen hebben en waarvan er een redelijk deel ziekjes in de stad rondwaggelt.
Eerlijk gezegd zou minstens 90 % van deze duiven het niet in het bos met allerlei roofdieren overleven.
Zeg nou zelf, die beesten zijn kwa fitheid in de stad enorm achteruit gegaan.
Ik ken geen ander dier van die grootte wat zo traag en log is als de stadsduif.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens