Merkie, dat heb je heel goed gezien.quote:Op donderdag 28 mei 2009 00:57 schreef Merkie het volgende:
Je enquête vind ik niet helemaal goed.
1. "For me downloading American TV show episodes is easy and quick." en "It's difficult for me to download American TV show episodes." is eigenlijk hetzelfde.
2. "The price of American TV show DVDs is too high." en "American TV show DVDs are reasonably priced." is ook hetzelfde.
Ook daar is bewust voor gekozen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 01:57 schreef California het volgende:
Je vraagt of downloaden 'in your opinion' tegen de wet is, maar dat is niet een kwestie van opvatting.
Hmmm, ik ben me er van bewust dat er inderdaad series zijn die hier nooit op TV zullen verschijnen, dus dat is niet de bedoeling geweest als het echt zo overkwam. Ik kan me bij 1-2 vragen voorstellen waarbij dit misscihien een rol kan spelen, maar in het algemeen verwacht ik geen grote onregelmatigheden. Toch bedankt voor jouw commentaar, ik zal er voor mijn analyse nog zeker kritisch naar kijken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 02:41 schreef BrainOverfloW het volgende:
Ik heb hem ook even ingevult. Het onhandige van sommige vragen is wel dat ze er volgens mij van uit gaan dat alle Amerikaanse series hier ook op tv komen. Dat is niet het geval.
Bedankt, ik zal bij de analyse die 2 opties mergen ivm dubbeltellingen. Dat van The Terminator is misschien wel een beetje jammer, maar zal door de 'others' optie niet zo'n probleem geven. Het ging mij daar meer om de aantallen en het type show (hier op tv/alleen in amerika) waar men naar keek.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:33 schreef Tweek het volgende:
Bij vraag 10 kan je twee keer voor greys anatomy kijken terminator is gecancelt dus die is niet meer te volgen.
Bedankt voor het invullen. Het klopt dat het inkomen een rol speelt bij het koop en downloadgedrag van Amerikaanse TV series. Alleen is dat aspect al zo vaak onderzocht bij muziek/fims en verwacht ik bij TV series ook geen andere resultaten. Ik had het wel mee kunnen nemen als controlevariabele, maar door het weglaten hiervan is er wel een 'gevoelige' vraag minder in mijn survey wat de responsrate ten goede komt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Heb hem ingevuld. Mis alleen iets over je financiele situatie, dat speelt volgens mij ook mee in de bereidbaarheid om dvds te kopen. Bij mij iig wel. Ik vind DVD boxen relatief gezien ivm normale dvds, cds, enz niet bijzonder duur. Maar als arme student heb ik te weinig geld om ze te kopen. Als ik een goed betaalde baan had, zou ik ze wel kopen.
Dat zal ik zeker doen! Al gaat dat nog wel even duren aangezien ik eerst het 'papierwerk' moet afronden op korte termijn. Zit ik daar met mijn stapel artikelen terwijl de zon buiten zo lekker schijnt...quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:07 schreef Breuls het volgende:
Heb 'm ingevuld. Post je je uitkomsten ook als je de boel geanalyseerd hebt?
BrainOverfloW, ivm mogelijk beinvloeding van respondenten als ze dit lezen kan ik hier niet te diep op ingaan, maar ook dit tracht ik in mijn survey te meten. Of er ook sprake is van een extra effect weet ik niet, ik ben al heel tevreden als er straks daadwerkelijk een significant effect blijkt te zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:36 schreef BrainOverfloW het volgende:
Er is nog een gevolg van het probleem wat ik eerder aankaarte, dat niet alle series in nederland te volgen zijn. Aangezien het van te voren bijna nooit bekend is of een serie naar Nederland komt ga je automatisch de Amerikaanse downloaden als je een serie leuk vind. Tegen de tijd dat het bekend word dat een serie ook in Nederland uitgezonden gaat worden loop je dan al voor en blijft het extra aantrekkelijk om de downloads te volgens ipv de tv. Naast het ontbreken van reclame en ondertiteling.
Dat is inderdaad een bewuste design keuze geweest, want bij elke 'losse'' vraag krijg je dan steeds weer een kopje waardoor de survey visueel onnodig lang lijkt (denk bijna het dubbele aantal pagina's als ik dat zo had gedaan) met alle gevolgen van dien voor de responserate. Het klopt dat 1 groot blok ook zo onoverzichtelijk is, dus daarom heb ik het tenminste nog in 3 stukken gesplitst.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:00 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb hem ook voor je ingevuld. Misschien een tip voor de volgende keer: Als je een Likertschaal gebruikt worden - zoals je kunt zien - automatisch al die vragen in één blok geplaatst. Dat vond ik persoonlijk erg irritant toen ik mijn enquêtes voor een afstudeeronderzoek aan het maken was. Het kan echter opgelost worden door na elke vraag de optie 'empty line' te kiezen. Daardoor werd het geheel mijns inziens wat overzichtelijker. Maar wellicht heb je er bewust voor gekozen om het zo te doen natuurlijk.
Waar studeer je marketing?
Op zich behoort dit niet tot mijn initiele onderzoeksvragen, dus ik heb daar geen specifieke vragen voor opgenomen in de survey. Wel zou ik misschien kunnen kijken of er een significant verschil zit in het aantal gekochte DVDs tussen downloaders die kwaliteit wel en niet op prijs stellen. Het gedrag van eerst downloaden en daarna alsog aanschaffen heb ik niet gemeten. Ook is dit nogal lastig/gevoelig om direct te meten, bv omdat respondenten hier waarschijnlijk te positief op zullen antwoorden.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:54 schreef Breuls het volgende:
Kwaliteit vs snelheid, dus in feite. Ikzelf koop graag een serie na afloop volledig op DVD, bijvoorbeeld als ik de serie pas ga volgen als deze allang op DVD uit is. Vaak doe ik dat ook met series die ik tijdens de run heb gedownload.
Zegt je onderzoek daar ook iets over? Dat downloaders die prijs stellen op kwaliteit later alsnog de DVD's kopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |