Ik ging zojuist de honden uitlaten. Aangezien het nog aardig licht was besloot ik een ommetje door het park te maken. Eenmaal in het park aangekomen maakte ik hun riempjes los en vrolijk dartelden ze in het rond. We liepen het park door en iedereen was blij

.
Aan het eind van het park is een bezoekerscentrum waar ook wel eens informatieavonden gegeven worden. Zo ook deze vanavond. Iets voorbij dat centrum lijn ik ze altijd weer aan en vervolgen wij onze weg huiswaarts.
Aangekomen bij dat centrum haalde ik de riemen al tevoorschijn

.
Twee van mijn 3 honden liepen vlak achter me en waren nog druk bezig met het bestuderen van een grasspriet

. De derde was iets verder achterop geraakt maar nog in het vizier.
Ik lijn die twee vast aan en kijk nogmaals achterom waar hond nummer 3 nu is. Ik zie haar bij de ingang van dat bezoekerscentrum, waar ik binnen een man met een microfoon uitvoerend een betoog houdt gezien zijn lichaamstaal, ernstige blik met bijpassende baard en bril.
Ik zie dat de deuren dicht zijn dus maak ik me geen zorgen dat hond nummer 3 er naar binnen zou glippen.
En dan...... maak ik de cruciale fout.....
Ik hoor in het weiland achter me een getjilp. Nieuwsgierig loop ik naar het weiland en speur de graspollen af zoekende naar welk piepkuiken dit geluid maakt
Na enkele minuten geef ik het op en besluit hond 3 ook aan te lijnen en huiswaarts te keren. Ik draai me om in de richting waar ik haar voor het laatst had gezien, en.... ze is weg! Verdwenen! Foetsie!!
Nu is dit wel redelijk haar style dus ik raak nog niet gelijk in paniek. Meestal zit ze dan achter een muur/schutting/vuilnisbak op zoek naar eten

.
Ik loop richting het bezoekerscentrum en al roepend speur ik het terrein af. Dan valt mijn blik op de zijkant van het centrum en zie dat er een klein deurtje openstaat daar. Ik werp er een vluchtige blik naar binnen, en zie dat dit direct uitkomt in dat bezoekerscentrum. Ik zie zo gauw geen hond en begin nu lichtelijk in paniek te raken

.
Ik loop weer terug naar de ingang van het bezoekerscentrum en wie zie ik daar MIDDEN in de zaal VOOR de bebaarde, bebrilde man met microfoon staan??? Voor een publiek van zeker 50 man?
Juist.... hond 3!
Mevrouw staat daar op haar dooie gemakje. Gelukkig komt er iemand aanlopen vanuit de zaal en opent de deur voor mij. Dus ik roep haar. Maar luisteren? Ho maar! Mevrouw heeft spontaan 3 trossen bananen in haar oren

.
En de man met de microfoon praat rustig door over over het behoud van de gespikkelde bruinstaart eekhoorn ofzoiets en het publiek doet alsof het geinteresseerd luistert

.
Ik sta daar ondertussen voor aap een hond te roepen die niet komt

.
Ondertussen begon hond 1 onrustig te worden en doet wat ze dan het beste kan: hysterisch gillen

Nu sta ik daar dus in de ingang van dat centrum met een hysterisch hondje, roepend naar een mormel dat niet luistert

.
Dan zie ik haar richting dat kleine deurtje lopen en ren ik snel om het centrum heen. En daar komt mevrouw op haar dooie akkertje aangelopen...
Als ik een deegroller bij me had, had ik daar al kloppend in mijn hand haar mee staan opwachten
Klacht: hond die niet luistert en mij voor schut zet!