Voor het moment van uitstappen uit de trein loopt een Antilliaan langs het balkon en sust wat tegen een meisje terwijl hij al slenterend mijn richting op komt. Dan loopt die idioot tegen me op en zegt: "Heb je smoka -of- Wil je coca?". Terwijl ik half ontwakende uit mijn slaap en verbrouwereerd probeer te oncijferen wat hij precies bedoelde zei ik "Wat?" en herhaalde hij zijn vraag. Ik besloot hem maar te negeren omdat ik echt geen idee had wat hij nou zei.
Op dat ogenblik begint die makaak keihard tegen mij te schreeuwen; dat ik moest antwoorden en ik niet mocht wegkijken. Toen ik die idoot vertelde dat hij eerst maar eens Nederlands moest spreken begon hij een dreigende houding aan te nemen en vroeg hij me nogmaals zonder idiote synoniemen om sigaretten. Een kortstondig '''Nee, en nou oprotten'' als antwoord maakte hem nog agressiever en hij bleef ferm staan proberende zijn dreighouding nog meer aan te scherpen. Ik vroeg hem om door te lopen of bij mij te komen (Achteraf gezien een slecht idee als je niet weet of zo'n persoon een mes bij zich heeft).
Dat was blijkbaar voldoende weerstand voor die kerel om een veilige afstand op te zoeken om vervolgens "Ik ga niet met je vechten want je kan me toch niks maken!!" te roepen door een coupé.
Klacht: Antilliaan die probeert om mij te intimideren maar als puntje bij paaltje komt snel het hazenpad kiest.

Klacht2: Treinreizigers die zich gedekt opstellen en de Antilliaan niet durven aankijken.
Anti-klacht: Wakker uit de trein stappen
Ain't nothing to it but to do it.
Greece