quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef donroyco het volgende:
OMG, het is een Suzuki Swiftttt, SS, EIZN!1!1!11!`~_`_~~`3312313`~~
Hij schrijft dat de voorkant slipt. Gevalletje onderstuur.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
Tja mijn vorige auto is ook in de puin gereden en ik had nog wel een slipcursus gehad en op het moment zelf verwacht je het helemaal niet en denk je achteraf van shit ik had dit en dat moeten doen. Helaas.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:27 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
dit dus. Met mijn hyundai heb ik 1x banden laten wisselen door die van auto 5 (165¤ voor 4 banden inclusief montage & uitlijning), en ik ben daar 40km verder mee van de baan geraakt. Banden zijn het belangrijkste wat er is voor een auto, dus daar mag je echt niet op besparen. Daarom huiver ik ook altijd van die eco banden en die "longlife" dingen met keiharde rubbers, die geven gewoon geen grip en al zeker niet als het nat isquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:01 schreef retuow82 het volgende:
Wat voor banden had je eigenlijk laten monteren? Van die "hahaha-jij-hebt-100-euro-betaald-voor-1-band-en-ik-heb-er-2-voor-60-euro" of wel degelijke banden?
Veel van die prutbanden hebben totaal geen grip op een nat wegdek of zoals in jouw geval in een regenbui na een lange droogte.
Precies, nieuw nummerbordje erop en lol gegarandeerd:quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:14 schreef immortalsean het volgende:
schilder 'm zwart en ga met die ingebutste voorkant door apeldoorn cruisen
Dan was het de schuld van de AIVD, TS is Karst Tates Incarnate OEH NOEH!!1121~!@~ASW!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef donroyco het volgende:
OMG, het is een Suzuki Swiftttt, SS, EIZN!1!1!11!`~_`_~~`3312313`~~
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:20 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
ts heeft al flink wat keren de aarde rond gereden, doet niet aan bumperkleven, alcohol drinken en rijden, afsnijden en ander asociaal rijgedrag.
iedereen weet dat na lange droogte de weg extra glad is bij regen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:20 schreef Posergoth6667 het volgende:
reden van aanrijding volgens politie:
lange droogte plus regen, in combinatie met splinternieuwe banden.
maar zijn voorbanden gingen slippen, niet achter. aldus zijn verhaal. dus?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
sowieso als je nieuwe banden hebt naar een parking & eerst je banden daar een paar keer goed laten doorslippen totdat die buitenste vettige laag eraf isquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:12 schreef rival het volgende:
[..]
als je nieuwe banden koopt zit daar nog een laagje omheen, ongeveer de eerste 100 km kan dat er zitten...,..
ook dat zou je moeten weten.....
als je onderstuur krijgt (slippende voorbanden) dan hef je dat niet op met extra gas gevenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:27 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
bij normaal rustig rijgedrag zit het er max 100 km op.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
sowieso als je nieuwe banden hebt naar een parking & eerst je banden daar een paar keer goed laten doorslippen totdat die buitenste vettige laag eraf is
better safe than sorryquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:15 schreef rival het volgende:
[..]
dus wat jij doet is in principe niet verkeerd maar redelijk zonde
Konijnen.. dat zou betekenen dat ik ze elke 4 maanden moet vervangen.. (nu elke 6mnd).. Leuk zo'n Nissan Qashqai.. maar tis en blijft een banden vreterquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
better safe than sorryVerder; van een seconde of 5 te staan doorslippen ben je echt niet zoveel rubber kwijt hoor, mijn achterbanden schieten wel vaker eens ff door als ik optrek.
mijn banden gaan er sowieso ook af als er maar het dubbele van het wettelijke profiel meer op zit, dus aan 3.5 wissel ik ze al. Ik moet niet meer weten van die goedkope banden... (plus dat mijn garage mij voor banden met 3.5mm profiel nog 50% korting geeft op nieuwe banden, blijkbaar is er een grote vraag naar 2dehands banden bij sommige groepen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |