abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69412662
Volgens mij zijn er aardig wat mensen op fok die bedrijfs/fiscale economie studeren aan de EUR. En aangezien alle 1e jaars(bedrijfs/fiscale economie) dezelfde vakken moeten doen, ben ik wel benieuwd of jullie mij meer over deze opleiding kunnen vertellen?

Ik heb al het 1 en ander gehoord over deze opleiding, maar meer informatie is natuurlijk altijd welkom.
Ik weet welke vakken je krijgt en dat er 5 blokken zijn. Maar ik weet niks over de vakken inhoudelijk, zou iemand mij daar meer over kunnen vertellen? En welke vaardigheden moet je allemaal kunnen bij welke vakken? Ik heb in ieder geval gehoord dat inleiding accounting flink wat stampwerk is?

Bvd
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:35:09 #2
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_69416085
Accounting lijkt me gewoon veel oefenen.
Oh really?
pi_69420411
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:35 schreef Matthijs- het volgende:
Accounting lijkt me gewoon veel oefenen.
Mij ook wel. Gewoon de opgaves maken en blijven herhalen. Maar het schijnt ook dat je wat theorie moet kunnen toepassen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:26:01 #4
256934 GR
Cash is fact,profit an opinion
pi_69421517
Verkijk je niet op de accounting-vakken,

Het probleem van management- en vooral financial accounting is dat je nooit afgebakend kunt leren qua hoofdstukken. Waarderingsgrondslagen, afschrijvingsmethoden etc staan allemaal met elkaar in verband en leiden tot verschillende resultaten. Je moet dus goed opletten welke stappen je zet, en welke gevolgen dat heeft voor de jaarrekening. Daarbij komt dat je met verschillende regelgevende organen rekening moet houden (IASB, RJ, de wet), die soms sterk van elkaar verschillen..

Flink oefenen dus, maar zeer interessant als je het eenmaal snapt..
pi_69421912
Ik ken twee mensen die deze studie vorig jaar deden, allebei zijn ze na het eerste jaar gestopt omdat ze hun bindend studie advies niet gingen halen.

Mocht je deze studie dus willen doen; het is geen makkelijke studie en je zal echt moeten studeren!!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_71283137
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik ken twee mensen die deze studie vorig jaar deden, allebei zijn ze na het eerste jaar gestopt omdat ze hun bindend studie advies niet gingen halen.

Mocht je deze studie dus willen doen; het is geen makkelijke studie en je zal echt moeten studeren!!
Komt goed
pi_71286945
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:26 schreef GR het volgende:
Verkijk je niet op de accounting-vakken,

Het probleem van management- en vooral financial accounting is dat je nooit afgebakend kunt leren qua hoofdstukken. Waarderingsgrondslagen, afschrijvingsmethoden etc staan allemaal met elkaar in verband en leiden tot verschillende resultaten. Je moet dus goed opletten welke stappen je zet, en welke gevolgen dat heeft voor de jaarrekening. Daarbij komt dat je met verschillende regelgevende organen rekening moet houden (IASB, RJ, de wet), die soms sterk van elkaar verschillen..

Flink oefenen dus, maar zeer interessant als je het eenmaal snapt..
Ik snap het wel, maar vind het totaal niet interessant..

Je moet niet bang zijn voor de accountingvakken, in mijn ogen zijn ze erg simpel, je moet je er alleen toe kunnen zetten om er mee bezig te zijn.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:45:31 #8
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71297857
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:46 schreef jjanderson het volgende:
Maar ik weet niks over de vakken inhoudelijk, zou iemand mij daar meer over kunnen vertellen?
Jaar 1 (gezamenlijk)
Jaar 2 - Economie & Bedrijfseconomie
Jaar 2 - Fiscale Economie
Jaar 3

Korte beschrijvingen van het vak en hier en daar ook de literatuurlijst voor de vakken.
Oh really?
pi_71301515
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:45 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Jaar 1 (gezamenlijk)
Jaar 2 - Economie & Bedrijfseconomie
Jaar 2 - Fiscale Economie
Jaar 3

Korte beschrijvingen van het vak en hier en daar ook de literatuurlijst voor de vakken.
Kan je daar alleen komen met een account? Probeer hetzelfde spelletje bij de frg doen maar lukt me niet echt
pi_71302795
Boekhouden is niet zo moeilijk, het is wel een kwestie van stampen en veel oefenen. Ik vond het eigenlijk best wel leuk na een tijdje en had een 9,3 behaald voor het vak financial accounting waar ze werkten met het boek 'principles of accounting' (amerikaans).
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:10:05 #11
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71304772
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:36 schreef Cahir het volgende:

[..]

Kan je daar alleen komen met een account?
Nee, gewoon toegankelijk voor iedereen.
Oh really?
pi_71304997
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:10 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Nee, gewoon toegankelijk voor iedereen.
Hoe kom je daar vanaf www.eur.nl/ese dan? Zoek me rot
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:38:28 #13
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71305437