quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:26 schreef chevere het volgende:
[..]
Nog meer J&J taal,
De geometrie is niets anders dan de richting van ruimte tijd. En daar kun je oneindig veel berekeningen op loslaten, maar de discussie hier is hoe we deze geometrie ( richting) op een andere manier kunnen omschrijven.
Wiksunde is niet aan de orde, omdat dit slechts op een later tijdstip gebruikt hoeft te worden om te zien of het "nieuwe" model consistent ( altijd dezelfde voorspelling) is.
Het kan allemaal heel simpel, maar dan moet je dat wel ook willen en afstand doen van het idee dat wetenschappers het gouden randje van de maatschappij zijn.
Dat je dingen verzint. Uit je duim zuigt. Prima, maar impliceer niet dat Haushofer dat bedoelt.quote:
NEE, DAT IS HET NIET. DAT BEDENK JE HIER TER PLEKKE EN HEEFT NIKS MET DE GANGBARE IDEEËN TE MAKEN.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:26 schreef chevere het volgende:
[..]
Nog meer J&J taal,
De geometrie is niets anders dan de richting van ruimte tijd.
Ga je nog een keer in dan op mijn punt over de beperkingen van dergelijke concepten in jip en janneke taal te laten staan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:54 schreef chevere het volgende:
[..]
Wat moeten mensen met zo'n uitleg? Zou je in staat zijjn om dit soort "wetenschwaardigheden" in Jip en Janneke taal te omschrijven of moet ik dat doen?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
NEE, DAT IS HET NIET. DAT BEDENK JE HIER TER PLEKKE EN HEEFT NIKS MET DE GANGBARE IDEEËN TE MAKEN.
En da's prima, dan denk jij er ander over. Maar pretendeer niets iets "simpeler te kunnen uitleggen" wat je niet begrijpt. Dat is erg dom.
Misschien moet ik vaker hoofdletters gebruiken, dat je dat wellicht wel opvalt![]()
Nou, we hebben weer een drogreden te pakkenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:26 schreef chevere het volgende:
Het kan allemaal heel simpel, maar dan moet je dat wel ook willen en afstand doen van het idee dat wetenschappers het gouden randje van de maatschappij zijn.
Iets nieuws verzinnen betekent niet alle gangbare wetenschap niet willen begrijpen en naast je neerleggen. Iets nieuws verzinnen gaat veel verder dan dat.quote:En misschien heeft het niets met de gangbare ideeen te maken, maar de bedoeling van dit tiopic was om van de gangbare ideeen af te wijken omdat deze "opnieuw" bekeken zouden moeten worden.
Sorry, maar dat slaat nergens op. Een geometrie geeft geen richting of een toename aan. Het is een meetkundige entiteit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:34 schreef chevere het volgende:
[..]
Sorry, maar volgens mij geeft een geometrie een richting of een toename aan.
Ja, maar als jij nieuwe woorden bedenkt en oude ideeën niet begrijpt, kun je nergens beginnen. En als jij alles bij elkaar liegt en verzint ben je een charlatan in plaats van iemand die nieuwe ideeën probeert te bedenken of bediscussiëren.quote:En misschien heeft het niets met de gangbare ideeën te maken, maar de bedoeling van dit tiopic was om van de gangbare ideeën af te wijken omdat deze "opnieuw" bekeken zouden moeten worden.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:26 schreef chevere het volgende:
[..]
Nog meer J&J taal,
De geometrie is niets anders dan de richting van ruimte tijd. En daar kun je oneindig veel berekeningen op loslaten, maar de discussie hier is hoe we deze geometrie ( richting) op een andere manier kunnen omschrijven.
Wiksunde is niet aan de orde, omdat dit slechts op een later tijdstip gebruikt hoeft te worden om te zien of het "nieuwe" model consistent ( altijd dezelfde voorspelling) is.
hoe verklaart zoiets dat de maan om de aarde en de aarde om de zon draait? het lijkt mij alleen maar te verklaren waarom ik op de aarde blijf staan.quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, we hebben weer een drogreden te pakken![]()
Als andere mensen hier een leuk topic van willen maken, dan hoop ik daar ook een steentje aan te kunnen bijdragen. Aan Rude zeg ik alvast dat ik niet meer op zijn flauwekul inga, en ik hoop ook dat mensen inzien dat hij de meest pertinente onzin zit te verkondigen op basis van zijn onbegrip van wetenschap. (Of op basis van zijn Jip en Janneke taal, 't is maar net hoe je het verwoordt)
[..]
Iets nieuws verzinnen betekent niet alle gangbare wetenschap niet willen begrijpen en naast je neerleggen. Iets nieuws verzinnen gaat veel verder dan dat.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:40 schreef chevere het volgende:
Ik zou willen zeggen een plaats en een tijdstip is de ruimte/tijd. Daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar we kunnen elkaars invalshoeken vergelijken met elkaar, toch?
Kun je uitleggen wat het idee van dit filmpje is?quote:
misschien is dat allemaal waar, misschien ook niet, ik ken je (chevere) verder niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]Je hebt om de zoveel post een bosje drogredenaties Je vertikt het om ook maar iets van de gangbare ideeën te willen begrijpen Je snapt de ballen van wetenschap, maar pretendeert dat je het allemaal wel ff simpel kunt uitleggen Je verdraait constant andermans woorden Getuige je laatste topics ben je geen ene moer opgeschoten de laatste jaren Je hebt zichtbaar grote moeite met basisschoolwiskunde en nauwkeurig formuleren en lezen
Wat jij doet is niet "verschillende invalshoeken vergelijken". Wat jij doet is je eigen simpele en naieve idee van wat wetenschap inhoudt door willen drukken. Dus nee, die vergelijking kun je niet maken.
De tragische werkelijkheid is is dat je hierdoor nooit verder zult komen dan wat je de afgelopen jaren hebt lopen roepen: een hoop blabla zonder concrete inhoud. En het is des te tragischer omdat je dat zelf niet door lijkt te hebben. En da's erg jammer, want dat ligt grotendeels toch echt aan jezelf.
Dat het niet de ruime is die door massa gekromd wordt, maar dat massa zelf uitdijt. Ik ben niet zo diep op het idee ingegaan, maar het is een totaal andere invalshoek betreft zwaartekracht en dat vond ik relevant voor dit topic. Of er nou geen reet van klopt of niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat het idee van dit filmpje is?
Als het uit de kinderschoenen is dan ben ik erg benieuwdquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:02 schreef intraxz het volgende:
[..]
Dat het niet de ruime is die door massa gekromd wordt, maar dat massa zelf uitdijt. Ik ben niet zo diep op het idee ingegaan, maar het is een totaal andere invalshoek betreft zwaartekracht en dat vond ik relevant voor dit topic. Of er nou geen reet van klopt of niet.Ook relevant voor een ideetje dat ik heb, maar die staat nog in de kinderschoenen.
Iemand was me al voor![]()
Ik snap meer van wetenschap dan jij pretendeert. Je wilt graag iets nieuws in de ruimte/tijd ontdekken maar bent niet in staat om maar 1 aanname van de wetenschap in twijfel te trekken. Het punt is dat zodra ik iets van de wetenschap ter duscussie probeer te stellen dat jij me direct persoonlijk aanvalt zonder zelf ook maar 1 keer aan te geven waar volgens jouw een mogelijke fout in de bestaande theorieen zit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]Je hebt om de zoveel post een bosje drogredenaties Je vertikt het om ook maar iets van de gangbare ideeën te willen begrijpen Je snapt de ballen van wetenschap, maar pretendeert dat je het allemaal wel ff simpel kunt uitleggen Je verdraait constant andermans woorden Getuige je laatste topics ben je geen ene moer opgeschoten de laatste jaren Je hebt zichtbaar grote moeite met basisschoolwiskunde en nauwkeurig formuleren en lezen
Wat jij doet is niet "verschillende invalshoeken vergelijken". Wat jij doet is je eigen simpele en naieve idee van wat wetenschap inhoudt door willen drukken. Dus nee, die vergelijking kun je niet maken.
De tragische werkelijkheid is is dat je hierdoor nooit verder zult komen dan wat je de afgelopen jaren hebt lopen roepen: een hoop blabla zonder concrete inhoud. Innovatief zijn begint met begrip. Begrip van wat andere, succesvolle theorieën erover te zeggen hebben. Innovatief zijn betekent niet lukraak gokken. Daarmee bereik je niks. En het is des te tragischer omdat je dat zelf niet door lijkt te hebben. En da's erg jammer, want dat ligt grotendeels toch echt aan jezelf.
die afspraak is al lang gemaakt, dus 12.5quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:23 schreef chevere het volgende:
2 x 5 + 5 / 2 kan 2 antwoorden geven.
Wat wil je? 10 of 12.5 ? Het is maar net welke afsrpaak je maakt.
Tjja, en op een rekenmachientje krijg je als antwoord 7.5.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:28 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
die afspraak is al lang gemaakt, dus 12.5
Als je de rekenmachine van windows op wetenschappelijk zet krijg je gewoon 12,5 hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:32 schreef chevere het volgende:
[..]
Tjja, en op een rekenmachientje krijg je als antwoord 7.5.
Kunnen we computers dan nog wel vertouwen als rekenwonders?
dan heb je het verkeerd ingetypt, wel haakjes gebruiken hequote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:32 schreef chevere het volgende:
[..]
Tjja, en op een rekenmachientje krijg je als antwoord 7.5.
Kunnen we computers dan nog wel vertouwen als rekenwonders?
Jullie zijn echt een beetje dom. Jullie begrijpen niet dat wiskunde slechts bestaat uit afspraken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:36 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dan heb je het verkeerd ingetypt, wel haakjes gebruiken he
google snapt het uiteraard wel: http://www.google.com/search?hl=en&q=2+*+5+%2B+5+%2F+2&aq=f&oq=&aqi=
en een computer is slechts zo slim als zn programmeur
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:43 schreef chevere het volgende:
[..]
Jullie zijn echt een beetje dom. Jullie begrijpen niet dat wiskunde slechts bestaat uit afspraken.
Triest.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:53 schreef Solipsis het volgende:
Hou je ons voor het lapje? Want dan kunnen we nog wel even zo doorgaan...
flikker d'r maar weer een slotje op... de naald blijft haken in de LP*quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:43 schreef chevere het volgende:
[..]
Jullie zijn echt een beetje dom. Jullie begrijpen niet dat wiskunde slechts bestaat uit afspraken.
Triest.
Pardon?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:23 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik snap meer van wetenschap dan jij pretendeert.
Zowel mijn GR als Matlab geven toch echt 12.5 als antwoord (nouja 1.25e1 eigenlijk, maar dat gaat je mogelijk boven de pet).quote:<knip>
2 x 5 + 5 / 2 kan 2 antwoorden geven.
Wat wil je? 10 of 12.5 ? Het is maar net welke afsrpaak je maakt.
Over jezelf jaquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:31 schreef chevere het volgende:
[..]
Het is een constatering, geen arrogantie.
Dan mag je die stevige claim wel eens waar gaan maken. Heb je al die tijd dan zitten trollen met je (blijkbaar expres) foute beweringen over wiskunde en aanverwante zaken?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:31 schreef chevere het volgende:
[..]
Het is een constatering, geen arrogantie.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan mag je die stevige claim wel eens waar gaan maken. Heb je al die tijd dan zitten trollen met je (blijkbaar expres) foute beweringen over wiskunde en aanverwante zaken?
Wat wil je dan? Je stelt dat wiskunde slechts bestaat uit afspraken. Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Als je een oppervlakte of een inhoud van iets wilt weten, kom je uit bij een vermenigvuldiging. De notatie daarvan is een afspraak, maar de oppervlakte van een rechthoek van 2cm bij 4cm is toch echt 8cm2. Je kunt er ook 8 vierkantjes van 1cm bij 1cm in passen om tot die uitkomst te komen. En diezelfde wiskundige bewerking kun je voor elk oppervlak of inhoud toepassen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:44 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik ben dit topic gestart om over nieuwe ideeen over ruimte/tijd te kunnen speculeren. Maar helaas lukt dat niet met jullie. Jullie zijn liever scheidsrechter dan speler.
Nee dit helpt niet, beantwoord nou maar mijn vraag.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Misschien heb je hier iets aan (zwarte gaten voor dummies).Hier staat geloof ik ook in het kort wat over de algemene relativiteitstheorie.
je bent zelf niet de meest tactische/duidelijke communicator in dit topic.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:44 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik ben dit topic gestart om over nieuwe ideeen over ruimte/tijd te kunnen speculeren. Maar helaas lukt dat niet met jullie. Jullie zijn liever scheidsrechter dan speler.
Dan moet je eerst even een kwartje in de gleuf gooienquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:29 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Nee dit helpt niet, beantwoord nou maar mijn vraag.
"Vergeef hen Vader, want ze weten niet wat ze doen."quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:43 schreef chevere het volgende:
[..]
Triest.
Uitgaande van je posts? Nee. Dat kun je jezelf duizend keer wijsmaken, maar je posts laten duidelijk zien dat je er weinig van begrijpt. Natuurlijk begrijpen wij ook wel dat wiskunde niet "absoluut" hoeft te zijn en gebaseerd is op een stel axioma's, pipo. Maar daaruit trekt jij dan weer erg scheve conclusies. Omdat je zo slecht onderlegd bent in wiskunde.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:23 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik snap meer van wetenschap dan jij pretendeert.
Tsja, en nou ga ik weer zeggen dat je niet goed leest, want dat heb ik namelijk wel gedaanquote:Je wilt graag iets nieuws in de ruimte/tijd ontdekken maar bent niet in staat om maar 1 aanname van de wetenschap in twijfel te trekken.
quote:
Nou dit dus:quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan moet je eerst even een kwartje in de gleuf gooienAls je nou even aangeeft wat je precies niet begrijpt, dan zijn we alweer verder
Dit soort zaken kun je namelijk ook gewoon zelf even opzoeken, en zijn al talloze keren behandeld hier.
Da's een claim die ik ook niet helemaal begrijp, en da's ook zeker niet de gangbare uitleg van zwaartekrachtquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:03 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Nou dit dus:
Indien een zwart gat alles om zich heen opslurpt omdat hij zo'n hoge dichtheid heeft. En net wordt beweert dat zwaartekracht niet bestaat maar het een bijeffect is van het feit dat alles uitdijt.
In de ART is er geen sprake meer van "aantrekken". Er is sprake van geometrie. De zon kromt de ruimtetijd, en de planeten reizen langs het kortste pad in die gekromde geometrie. Dat zien wij als zwaartekracht, maar je ziet dat "kracht" hier dus al een beetje een dubieuze benaming is.quote:Hoe kan iets dan iets anders aantrekken zonder fysiek contact te hebben met elkaar?
Een zwart gat is ruwweg een gebied waar de ruimtetijd zoveel gekromd is dat zelfs fotonen niet meer kunnen ontsnappen. Dat gebied noemen we ook wel de waarnemershorizon. Ook dit kun je allemaal weer meetkundig voorstellen, en dat verhaal van die uitdijing heeft er volgens mij ook niks mee te maken.quote:En hoe kan het dan dat de fotonen niet uit het zwarte gat kunnen ontsnappen gezien niets sneller gaat dan het licht en dus ook geen massa sneller kan uitdijden dan de snelheid van het licht. Met andere woorden, hoe verklaar je die aantrekkingskracht als zwaartekracht niet zou bestaan?
is dat zo? ik heb ooit eens ergens iets gelezen over de snelheid van de zwaartekracht, en daar kwamen hogere snelheden uit. helaas weet ik niet meer van wie het artikel was. wel even gegoogled, en daar vind ik dit:quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:14 schreef Haushofer het volgende:
Als de zon opeens zou veranderen, dan zou die geometrie ook veranderen. Je kunt aantonen dat dergelijke veranderingen zich exact met de lichtsnelheid zullen voortplanten.
alleen toegang tot Fok?quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:52 schreef Byte_Me het volgende:
helaas geen toeging tot web of science hier, dus geen idee hoe betrouwbaar deze link is.
Ik ken Van Flandern om zijn nogal afwijkende standpunten omtrend bepaalde onderwerpenquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:52 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
is dat zo? ik heb ooit eens ergens iets gelezen over de snelheid van de zwaartekracht, en daar kwamen hogere snelheden uit. helaas weet ik niet meer van wie het artikel was. wel even gegoogled, en daar vind ik dit:
Conclusion: The Speed of Gravity = 2E10 * c
bron
helaas geen toeging tot web of science hier, dus geen idee hoe betrouwbaar deze link is.
Ja is dat experiment nu succesvol uitgevoerd, met die L-vormige kilometerlange opstelling waar licht wordt gesplitst, een stuk reist, wordt gespiegeld en weer in het kruispunt samen wordt gemeten? Dat was toch de manier om zwaartekrachtgolven aan te tonen, omdat ze de fase van het licht zouden veranderen? Wat ik daar alleen niet helemaal aan begrijp is hoe je een kaarsrechte opstelling wilt bouwen in een geometrie die vanuit het oogpunt van zwaartekrachtgolven gekromd is... of nee dat is dus niet zo?quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ken Van Flandern om zijn nogal afwijkende standpunten omtrend bepaalde onderwerpenDeze pagina heb ik nooit echt helemaal doorgelezen, ook al ben ik em al vaker tegengekomen. Zal het binnenkort es even doen, want ik ben erg benieuwd hoe hij bij dit getal komt. Volgens mij is hij in januari nog overleden.
De berekening van de snelheid van zwaartekrachtsgolven impliceert dat de golven met precies de lichtsnelheid reizen, wat natuurlijk een heel wonderlijk resultaat is de eerste keer dat je dat zelf expliciet uitrekent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |