abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69378696
quote:
Meer afgedankte huisdieren in asiel

SOEST - Het aantal dieren in asiels is toegenomen. Ruim 78.000 honden en katten zaten in 2008 in de opvang. De dierenasiels vingen vorig jaar meer zwerfkatten en -honden op.

De Dierenbescherming maakt zich zorgen en lanceert maandag een campagne om baasjes te werven.
Het valt de dierenorganisatie op dat als bepaalde honden uit de mode raken, dit soort rassen vaker in het asiel belanden. Tegenwoordig is het 'in' om een kleine 'makkelijke' hond te hebben. Hierdoor wachten veel grote soortgenoten als herders en boxers op een baasje.
Ook de kleine en felle Jack Russel moet het ontgelden. ,,Deze modehond is weer uit'', liet directeur Frank Dales weten.
Triest. Als je weet dat dieren zich vaak enorm hechten aan hun baasje, dan snap ik werkelijk niet hoe mensen het in hun hoofd halen om hun huisdier bij het asiel af te leveren. En mode... waar gaat het naar toe met deze wereld? What's next? Mensen die hun kinderen bij het grof vuil zetten, omdat het niet meer mode is om kinderen te hebben?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2009 @ 12:36:26 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_69378845
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:30 schreef Lyrebird het volgende:

dan snap ik werkelijk niet hoe mensen het in hun hoofd halen om hun huisdier bij het asiel af te leveren. En mode... waar gaat het naar toe met deze wereld?
zwerfkatten en -honden , ze worden dus niet bij het asiel gebracht.
quote:
What's next? Mensen die hun kinderen bij het grof vuil zetten, omdat het niet meer mode is om kinderen te hebben?
Zolang je kind door het luik past van de kinderkliko is het geen probleem.
quote:
Bij het ooievaarsnest kan Japanse haar baby kwijt

gepubliceerd op 23 mei 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46

TOKIO - Het begon als een omstreden project: het Jikei ziekenhuis in de plaats Kumamoto wilde als eerste in Japan een babyluik installeren. Desperate ouders die de zorg voor hun pasgeborene niet aankonden, mochten er hun baby achterlaten. De kinderen hoefden niet dood te eindigen in een vuilniszak of in een berm langs de weg.

De faciliteit diende nog een doel: alleenstaande vrouwen die per ongeluk in verwachting waren geraakt, hoefden niet over te gaan tot een abortus maar konden de kinderen via het ziekenhuis ter adoptie aanbieden. En dat was toch mooi meegenomen in een land waar het geboortecijfer dramatisch laag is. Maar de politiek reageerde verontwaardigd. Zo’n luik was echt niet nodig, niet in Japan!

Het ziekenhuis zette zijn plannen echter toch door en introduceerde vorig jaar mei het ‘konotori no yurikago’ (ooievaarsnest). Het was afgekeken van soortgelijk project in Hamburg, waar jaren geleden de eerste ‘babyklappe’ het licht zag.

Ook het ooievaarsnest werkt als een soort krokettenluik waar achter een bedje schuil gaat met vrolijke dekentjes en knuffels. Als de klep wordt geopend, gaat er een alarm af om de medische staf in te lichten.

Maar het zat het Jikei ziekenhuis aanvankelijk niet mee: de eerste ‘vondeling’ was namelijk geen weerloze baby maar een jongetje van drie. Hij had eerst anderhalf uur in de Shinkansen gezeten (hoge snelheidstrein) voordat hij door zijn vader in het Ooievaarsnest werd gezet.

‘Zie je wel’, riepen tegenstanders verontwaardigd. ‘De faciliteit wordt meteen al misbruikt door ouders die hun verantwoordelijkheden niet willen dragen.’ Na een paar dagen werd het jongetje met zijn ouders herenigd die in grote financiële problemen verkeerden en nu begeleiding krijgen.

Maar inmiddels zijn de commentaren verstomd. Want maandag maakte het ziekenhuis bekend dat er in een jaar tijd 17 baby’s zijn achtergelaten in het ooievaarsnest. Een aantal waar zelfs de initiatiefnemers niet op had gerekend. Uit anonieme briefjes van de ouders blijkt bovendien dat de baby’s uit verschillende delen van Japan komen. Niet alleen uit de nabije omgeving van Kumamoto.

‘Het toont maar weer aan dat er meer mensen in dit land in hoge nood verkeren dan we ons realiseren’, aldus Taiji Hasuda, de directeur van het ziekenhuis. De politiek zwijgt in alle talen. Het is niet bekend of er meer babyluiken komen.
pi_69378849
Sommige mensen denken gewoon niet na als ze een huisdier kopen. Ze zien het gewoon als een voorwerp die je kunt inleveren als je het zat bent. Triest maar waar.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:36:50 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69378855
Kind != hond. Behalve voor Qwea misschien, maar die kan je dat ook niet kwalijk nemen.
pi_69378925
Mensen die hun hond zien als een stukje mode zal je altijd blijven houden, hoe triest het ook is.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:55:34 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69379445
Veels te veel mensen zijn eoistisch en denken alleen op de korte termijn. Zodra de lol er af is, dumpen ze zo'n beest weer. Harteloos.

Als je een huisdier neemt, dan is dat (uitzonderingen daargelaten) voor het leven, wat mij betreft.

Mensen
pi_69379679
Erg triest dit.
Het geeft inderdaad aan hoe egoistisch sommige huisdier-eigenaren werkelijk zijn, ondanks hun gel*l dat het net hun "kind" is.
Zo zie je maar, als puntje bij paaltje komt laten veel mensen het gewoon afweten naar anderen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:04:30 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69379718
Een dier lijkt me niet iets als een tas wat uit de mode raakt. Triest dit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:20:06 #9
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69380179
Heel vervelend allemaal ,maar ook ergens wel te begrijpen als je ziet wat de verzorging vandaag de dag kost (Inclusief dierenarts ).
Je gaat ervan uit dat het goed gaat ,maar de werkelijkheid is helaas vaak anders .
Nu is het natuurlijk prachtig dat de asiels een campagne starten om ze aan een nieuwe eigenaar te helpen ,en op het medeleven van de mens meeliften.
Zou alleen wel prettig zijn dat ze kijken of een proeftijd afspreken wat voor een hond ze bij wie plaatsen .
Lopen hier namelijk flinke boxers en terriers rond met frele of oude dametjes die hun hond dus totaal niet onder controle hebben .
In alle gevallen honden uit het asiel Commentaar:.Ik heb hem gered,anders was hij nu dood geweest.
Voortgesleurd door hun kameraadje klampen ze zich van lantaarnpaal naar lantaarnpaal en jou bevelen andere tijden/routes te volgen met je roedel aangezien :IK HOU HEM NIET !!!!!! over de straten schalt .

Schei is uit ,het is misschien nobel om een afdanker op te vangen maar lees je vooraf eerst eens in voor je zo'n vechtersbaas in je roze Panda laad.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  maandag 25 mei 2009 @ 13:26:46 #10
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69380402
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:36 schreef Sander het volgende:
Kind != hond. Behalve voor Qwea misschien, maar die kan je dat ook niet kwalijk nemen.
pi_69380665
ik heb dit jaar overwogen om een hond te nemen. een vriend van me bood het eigenlijk aan omdat ik al jaren wel een hond wilde hebben. ik ben allereerste gaan googlen. ik wilde weten wat ik allemaal precies moet doen en hoe het allemaal voor elkaar te krijgen.

toen ik alles bekeek kon ik de hond nooit de aandacht geven die hij verdient daarom dus niet gedaan. jammer genoeg zijn er niet veel mensen die op deze manier denken maar impulsief een huisdier nemen.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  maandag 25 mei 2009 @ 13:43:15 #12
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69380784
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:55 schreef Yi-Long het volgende:
Veels te veel mensen zijn eoistisch en denken alleen op de korte termijn. Zodra de lol er af is, dumpen ze zo'n beest weer. Harteloos.

Als je een huisdier neemt, dan is dat (uitzonderingen daargelaten) voor het leven, wat mij betreft.

Mensen
Tijd om de planeet terug te geven Dinosauriërs Mensen zijn gevaar voor de samenleving Dino's konden tenminste goed met huisdieren omgaan
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2009 @ 14:13:14 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_69381618
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:43 schreef Slappy het volgende:

Mensen zijn gevaar voor de samenleving
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Uitroeien die mensheid.
pi_69394337
Wat ik niet kan begrijpen is hoe mensen zomaar afstand kunnen doen. Je hecht je toch aan zo'n dier.

Ik heb zelf ook een hond en ik zou dat nooit, maar dan ook nooit kunnen doen. Onder geen enkel beding.

Ik weet nog goed toen ik haar op ging halen uit het asiel (ze was toen 3 maanden oud). Zo'n klein zwart hoopje. Springen, likken, rennen, kwispelen. Toen was ik meteen verkocht. Ben echt gek op dat beest.

Als je een hond koopt heb je een verantwoordelijkheid te dragen. Wil of kun je dat niet dan moet je er ook niet aan beginnen.

* geeft Tara een knufffel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_69397085
Ik heb een diepe haat voor mensen die hiertoe in staat zijn. Wat is het toch ontzettend treurig dat zoveel achterlijke paupers maar huisdieren blijven nemen zonder de verantwoordelijkheden te accepteren.
pi_69492347
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Uitroeien die mensheid.
Hoe dan iemand moet die beesten opvoeden tot degelijke wezens
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69492369
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:24 schreef Provinciaal het volgende:
Ik heb een diepe haat voor mensen die hiertoe in staat zijn. Wat is het toch ontzettend treurig dat zoveel achterlijke paupers maar huisdieren blijven nemen zonder de verantwoordelijkheden te accepteren.
Kijk ohh wat lief beestje,2 maanden later hij luistert niet,wat een kut beest Gelukkig hebben mijn huisdieren een zeer goed leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')