Hier moet eigenlijk echt wel wat mee gedaan worden (ik ben nu even serieus).quote:
Opzich heeft ze wel een puntquote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
We moeten kinderen niet leren trots te zijn op prestaties waar ze weinig tot geen inzet voor hebben moeten leveren.
Is één van de ondertitels van zo'n Jeuk-mama op dat HIQ-forum.
Alleen vertaalt die uitdrukking bij haar waarschijnlijk meer in "We moeten kinderen niet leren trots te zijn op prestaties waar zij zich niet de pleuris voor hebben gewerkt, halfdood aan zijn gegaan en het gepush van ons moeders niet tolereerde"quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:23 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Opzich heeft ze wel een punttegenwoordig krijgen kinderen al een staande ovatie als ze een ruft laten
mja grote kansquote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
Alleen vertaalt die uitdrukking bij haar waarschijnlijk meer in "We moeten kinderen niet leren trots te zijn op prestaties waar zij zich niet de pleuris voor hebben gewerkt, halfdood aan zijn gegaan en het gepush van ons moeders niet tolereerde"
Mijn zelfvertrouwen, wat doe je?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:33 schreef Ra-z het volgende:
[..]
mja grote kansde huidige generatie kids worden echt een stel faalhazen
Toch jammer voor de mensen die écht hoogbegaafd zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:23 schreef NiTiN het volgende:
Godsamme zeg, na even dat forum en die hyves door te lezen kom ik tot de volgende conclusie:
Het is me wel een stelletje zichzelf allemaal aandoeningen, ziektes en symptomen aanpratende mietjes zeg: "ja ik was gedemotiveerd en niet genoeg uitgedaagd en had hooikoorts en werd er depressief van en haalde alleen maar 6jes maar ben wel superperfectionistisch" op de fakking basisschool.
Wat een kneusjes zeg. Blijkbaar staat hoogbegaafd gelijk aan jezelf heel zielig en interessant vinden.
Ja, maar die vind je er niet. Die zitten gewoon 2 jaar vroeger op het WO en worden geleerde.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:24 schreef Siniti het volgende:
[..]
Toch jammer voor de mensen die écht hoogbegaafd zijn
Ze bedoelt meer dat sommige kinderen nul moeite hoeven doen voor dingen die voor andere kinderen wel moeite kosten. Denk aan een veterstrik diploma of je naam schrijven. Niet wereldschokkend maar de meeste kinderen moeten er toch eventjes voor oefenen. En daarna ben je ook trots op zo' n kind, het is namelijk weer een stapje verder.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
Alleen vertaalt die uitdrukking bij haar waarschijnlijk meer in "We moeten kinderen niet leren trots te zijn op prestaties waar zij zich niet de pleuris voor hebben gewerkt, halfdood aan zijn gegaan en het gepush van ons moeders niet tolereerde"
Die zie nooit op het forum, nee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:20 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Ja, maar die vind je er niet. Die zitten gewoon 2 jaar vroeger op het WO en worden geleerde.
Zonder push ouders en jeukmoeders
Echt mensen die denken hoogbegaafdheid in hun kinderen te zien.._!_!_! Royal...
Daar mag je trots op zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Kimberly van 12 (bijna 13) schrijft anders wel stukken beter dan de gemiddelde Fokker
quote:40 jaar geleden was ik 11 en haalde op de schooltesten een IQ van 130. Toen werd beweerd dat ik hoogbegaafd was.
Feit is wel dat ik ondervind dat ik heel snel denk. Een plot van een film heb ik meestal al door in het eerste kwart v d film.
Mopjes of verhaaltjes, daar zie ik de clou al van, als mensen nog maar enkele zinnen ver zijn. Etc...
Is dat hoogbegaafd zijn? Ik weet het allemaal niet, wel weet ik dat ik ook nog HSP ben, synaesthete en licht paranormaal begaafd wat me voor veel doorsnee mensen al tot een Freak maakt. Nou ja, what's in a name?
Maar waar ik naar toe wil...
Hoe komt het dat de testen en metingen zo rigide zijn?
Is het niet juist een kenmerk van een hoog begaafde geest dat ie heel flexibel is en meerdere wegen naar Rome vindt en buiten het doosje denkt?
Toen ik nog een keer zo'n test meemaakte kwam ik daar deze vraag in tegen:
Welk ding past niet in het rijtje?en de opgave was:
- een zon
- een aardbei
- een banaan
Nou geloof je nooit hoe stupide de redenering was...
Ik antwoordde dat de aarbei rood was en dus niet bij de andere twee gelen hoorde, maar dat klopte niet.
Toen dacht ik, het zal wel zijn dat de aardbei en banaan vruchten zijn en de zon niet, maar...
NEEN, dat klopte niet, het ging erom dat de eerste twee rond waren en de derde niet!
En wat het ergste was, was de rigiditeit waarmee de test-afnemer vasthield aan zijn boekje.
Ik zei dat mijn redenatie toch ook juist was, weliswaar niet het voorgeschreven antwoord, maar niet fout.
Daar kon de man helemaal niet mee om.
En DAT heeft mij doen besluiten dat een test nooit een uitsluitsel kan geven, omdat de resultaten bespreekbaar zouden moeten zijn, maar DAT doen testafnemers NOOIT.
Je moet in hun hokjes passen of je valt af.
Nou, ik ben dan maar een afgevallen HB-tje, maar voel me veel wijzer dan die vastgeroeste zogenaamde wetenschappers.
Wat jij?
Je snapt het doel niet van de test.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:38 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Sowieso is zijn redenatie fout, omdat de zon een continue spectrum uitstraalt en dus niet alleen geel is. En zelfs de kleur die de zon het meest uitstraald is niet geel.
kw/Teff = 2.8978*10^-3/5800 = 500 nm
Dus de kleur ligt tussen de groen en blauw
Hmm.. maar ja als de doel van de test is hoeveel procent van de mensen buiten het doosje denken, dan is het nutteloos, want de alternatieve andwoorden zijn gewoon fout.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:08 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je snapt het doel niet van de test.
Jij zou dus de zon kiezen omdat hij er niet bijhoort, dat plaatst jou in een bepaalde categorie van denkwijze.
Ik durf trouwens te wedden dat 95% de zon kiest. Zijn er uitslagen van?
3/4? Maak daar maar 99/100e deel vanquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:38 schreef Daniane het volgende:
Dat hoogbegaafdheidsforum![]()
![]()
Zo sad. Wedden dat van al die mensen die denken dat hun kind hoogbegaafd is, dat het bij 3/4 deel helemaal niet zo zal zijn?
'k vind het niveau daar nou niet super. Uitgesproken laag zelfs. Maar blijkbaar voorziet die in een behoefte.quote:
Wilde net een kijkje nemen: Op zondag zijn wij gesloten. Wij nodigen je hartelijk uit ons een andere keer weer te bezoeken.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:15 schreef Dorknoper het volgende:
Als je echt wereldvreemde topics wilt lezen, dan moet je eens hier kijken: http://www.refoforum.nl/forum/
quote:Op zondag 31 mei 2009 17:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wilde net een kijkje nemen: Op zondag zijn wij gesloten. Wij nodigen je hartelijk uit ons een andere keer weer te bezoeken.
quote:Op zondag 31 mei 2009 17:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wilde net een kijkje nemen: Op zondag zijn wij gesloten. Wij nodigen je hartelijk uit ons een andere keer weer te bezoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |