Onze tegenstander een goede aanwinst gestrikt:
Kantelberg gaat naar JVC CuijkEnkele reacties van trainers:
quote:
Geen droomloting voor amateurclubs
ROTTERDAM
Voor de regionale deelnemers aan het toernooi om de ’grote’ KNVB-beker, zit een lucratieve wedstrijd tegen een gerenommeerde profclub er eventueel pas in de derde ronde in. Capelle, Barendrecht, ASWH en Excelsior M moeten dan de eerste twee schiftingen wel zien te overleven.
Capelle en Excelsior M beginnen het toernooi op zaterdag 29 augustus thuis tegen respectievelijk UNA en Rood Wit ’26. Barendrecht reist naar EVV Echt, ASWH is te gast bij JVC Cuijk. Plaatsen de clubs zich voor de tweede ronde, dan wacht Capelle een thuiswedstrijd tegen de winnaar van Westlandia-Nunspeet. De Maassluizers wacht in die ronde het thuisvoordeel tegen de winnaar van HBS-Bennekom. Barendrecht (Baronie-Kloetinge) en ASWH (GVVV-WKE) spelen dan opnieuw uit.
Excelsior M kan dolblij zijn met de loting. De zaterdag-eersteklasser van de kersverse oefenmeester Cor van Hoeven treft in Rood Wit 62 een bescheiden zondag-derde klasser uit Helmond. Het elftal van speler/trainer Tonni van de Wetering heeft de plaatsing voor de grote KNVB-beker te danken aan een overwinning in de halve finales van de Brabantse districtsbeker. Hoofdklasser JVC Cuijck bleek later in de eindstrijd met 3-1 te sterk voor de Helmonders.
Bij Capelle riep de door Vitesse-doelman Ronald Graafland in Zeist verrichtte loting herinneringen aan het bekergebeuren van vorig seizoen op. Na de uitschakeling van Argon (0-3), volgde het treffen met Roda JC, waarin de Capellenaren de Limburgse eredivisieclub lang kon bijhouden. Uiteindelijk won Roda JC op het vrijwel uitverkochte sportpark ’t Slot met 4-2.
,,Onze spelers en supporters hebben het nog steeds over die wedstrijd,” aldus Kees Kisjes. De voorzitter tekent voor hetzelfde scenario als toen, maar weigert te dagdromen. ,,Elke amateurclub die aan dit toernooi deelneemt, hoopt op een thuiswedstrijd tegen een grote profclub. Dat willen wij, maar dat wil UNA ook. Laten we eerst maar zien de derde ronde te bereiken. Voorlopig concentreren we ons in de voorbereiding op twee wedstrijden, die tegen UNA en die tegen Katwijk voor de competitie. Pas als we door zijn, richten we onze blik wel op Westlandia of Nunspeet.”
Via internet ontdekte Kisjes dat UNA al een jaar of tien behoorlijk meedraait in de zondag-hoofdklasse B, waarin de ploeg uit Veldhoven afgelopen seizoen als vierde eindigde. ,,In de voorbereiding gaan we daar wel een keertje kijken, en laten we ons over die club informeren.”
Barendrecht-trainer Jack van den Berg bewaart goede herinneringen aan EVV. In 2006 speelde hij in Echt met ASWH voor de beker. Met de Ambachters won Van den Berg toen met 3-1. ,,Ik weet alleen dat de bij Fortuna Sittard gestopte Dirk-Jan Derksen zijn loopbaan bij EVV vervolgt. Ik vind het wel jammer dat we twee keer uit spelen.”
,,Het is nooit fijn om uit te moeten spelen,’’ reageert ASWH-trainer Willem Leushuis op de uitwedstrijd tegen JVC in Cuijk. ,,En alle tegenstanders zijn lastig, het zijn stuk voor stuk goede ploegen. Wij kennen het zondagvoetbal ook minder. Ik weet wel dat daar anders wordt gevoetbald. Minder fysiek, meer technisch en best aanvallend. JVC Cuijk heeft financieel aardig wat mogelijkheden. Ik heb ze met IJsselmeervogels een keer voor de beker getroffen. We wonnen met 4-0, maar dat was wel geflatteerd.’’
LRC Leerdam-trainer Michel Langerak mag met zijn elftal tegen Quick’20 wel op eigen veld voetballen. ,,En daar ben ik blij om,’’ aldus Langerak. ,,Ik ken die club nog uit de tijd dat ik bij FC Lienden speelde. Het is een geduchte tegenstander die al jaren een goede hoofdklasser is. En bij winst krijgen we met RBC in elk geval een profclub. Alleen thuis spelen zal lastig worden, omdat we geen licht hebben. Natuurlijk kan het altijd mooier. Wij schakelden Groene Ster uit in de landelijke amateurbeker. Dat heeft nu een kans om Feyenoord te ontmoeten.’’