Ha ha, ja, natuurlijk bedoel ik 's ochtends ja. En Juul gaat niet vaak later dan 22.00uur naar bed hoor, zeker niet als ie naar school moet natuurlijk. In de vakanties, schreef ik toch. En soms als het bijvoorbeeld feest is, of in het weekend. En toen we op reis waren met de regelmaat van de klok. Daar was het vaak 23.00uur ofzo. En dan lekker uitslapen tot een uur of 9 a 10. Heerlijk!quote:Op zondag 24 mei 2009 07:10 schreef Sugar het volgende:
[..]
Hihi, renzell, je bedoelt dat ie 's ochtends tussen 7.30 en 8.30 wakker is, denk ik?
En komt het echt vaak voor dat ie nog veel later naar bed gaat dan 22.00 uur? Klinkt wel erg laat, dan heeft ie toch best een kort nachtje?
Maria (ruim 4) gaat rond 19.30 u naar bed en wordt altijd wakker rond 6.15 u -7.30 u. Ook als we haar wat later erin leggen of juist wat vroeger, verandert dat niet echt iets aan het tijdstip dat ze wakker wordt.
Swets, wat schappelijk is, bepaal je als ouder natuurlijk zelf. Jouw maatstaf is niet perse die van de hele wereld. Ik vind toevallig 20.30uur voor een kleuter (voor mijn kleuter welteverstaan) wél een prima tijd. Julius functioneert daar gewoon goed bij, evenals Jolie, als ik dat zo lees. Ieder leven is anders, ieder kind is anders. En iedere cultuur trouwens ook. In landen als Spanje (of in de tropen, zoals Guus ook schrijft) is het heel normaal dat kleine kinderen 's avonds langer opblijven. Heeft óók wel iets (vind ík danquote:Op zondag 24 mei 2009 08:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met alle respect, en hoe leuk ik ze ook vind, maar ik heb van niemand zoveel foto's gezien waarbij een kind op de meest vreemde posities ligt te slapen als bij Jolie. Nu snap ik best dat er omstandigheden zijn dat het simpelweg wel eens niet kan, maar ik ben van mening dat je erna moet streven dat kinderen van die leeftijd op een schappelijke tijd op bed liggen.
Ik denk dat jullie kinderen net zo goed aangepast leven binnen jullie leefstijl (misschien op andere fronten: denk aan eetgewoonten, manier van communiceren, vakantievoorkeuren, etc). Het lijkt me juist goed om een balans te zoeken tussen je eigen behoeften en die van een kind. Ouders mogen ook gewoon gelukkig zijn hoorquote:Op zondag 24 mei 2009 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja, Nienke krijgen we met moeite in een regelmaat waarvan ze WEL veel baat heeft. Als we Nienke bv 1 keer een dag anders benaderen mbt slaaptijden zijn we vervolgens 3 dagen bezig om haar weer in het ritme te krijgen. Waarom zou ik daar in godsnaam over liegen
[..]
In mijn opinie is een kind is geen accessoire die je binnen jouw levensstijl laat passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |