Nope. Als ze net geboren zijn slapen ze het grootste gedeelte van de dag. Na een tijdje gaan ze overdag minder slapen, maar ze hebben nog wel vrij lang een goed lange nacht nodigquote:Op zondag 24 mei 2009 00:28 schreef B.E.D het volgende:
ONTOPIC:
Hoeveel uur slaap heeft een kind dan nodig? Niet gewoon 8 uur?
7 uur opstaan - 8 uur = 23.00 uur naar bed.
Onze kinderen moesten op die tijd naar bed, maar strijd niet gehad hoor. Ik vind dat kinderen van 3 (ook niet als ze 9 zijn trouwens) niet kunnen bepalen hoe laat ze naar bed gaan.quote:Op zondag 24 mei 2009 09:07 schreef cheqy het volgende:
Ons zoontje van net 3 gaat naar bed als ie moe is.
De ene keer kan dat om half 8 zijn, maar er zijn ook uitschieters naar half 10.
Wij doen niet aan het strikte 'o mijn kind moet om 7 uur naar bed, niet op deze leeftijd tenminste.
Op deze leeftijd regelt een kind nog z'n eigen slaaptijd. Hoe vaak zie je wel niet dat ouders de kleine om 7 uur in bed stoppen omdat ze vinden dat dat hoort en vervolgens de rest van de avond met het kind aan het strijden zijn?
Levert alleen maar stress op, zeker voor het kind.
Waarom moesten? Wie zegt dat dat moet? Ik vind dat altijd zo een onzin. Zeker bij kinderen van die leeftijd.quote:Op zondag 24 mei 2009 09:11 schreef Stout het volgende:
[..]
Onze kinderen moesten op die tijd naar bed, maar strijd niet gehad hoor. Ik vind dat kinderen van 3 (ook niet als ze 9 zijn trouwens) niet kunnen bepalen hoe laat ze naar bed gaan.
Ik zeg dat het moet....en aangezien ik mijn kind ken, weet van hoe en wat rondom groei en ontwikkeling, is slaap vreselijk belangrijk.quote:Op zondag 24 mei 2009 09:16 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waarom moesten? Wie zegt dat dat moet? Ik vind dat altijd zo een onzin. Zeker bij kinderen van die leeftijd.
Krijgen ze de leeftijd dat ze naar school gaan is het anders maar toch niet bij een peuter.
En dat kinderen bepalen bedoel ik niet dat zij de dienst uitmaken maar dat je naar hun fysieke behoeftes moet kijken.
Nee hoor, daar leert het kind regelmaat van.quote:Op zondag 24 mei 2009 09:07 schreef cheqy het volgende:
Ons zoontje van net 3 gaat naar bed als ie moe is.
De ene keer kan dat om half 8 zijn, maar er zijn ook uitschieters naar half 10.
Wij doen niet aan het strikte 'o mijn kind moet om 7 uur naar bed, niet op deze leeftijd tenminste.
Op deze leeftijd regelt een kind nog z'n eigen slaaptijd. Hoe vaak zie je wel niet dat ouders de kleine om 7 uur in bed stoppen omdat ze vinden dat dat hoort en vervolgens de rest van de avond met het kind aan het strijden zijn?
Levert alleen maar stress op, zeker voor het kind.
Ik denk ook echt dat een keyword regelmaat isquote:Op zondag 24 mei 2009 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, daar leert het kind regelmaat van.
Tja en dan gaan ze wel naar school en moeten ze opeens 3 uur vroeger naar bed om aan die 12 uur te komen. En dat gaat dan niet meer lukken zonder veel strijd.quote:Op zondag 24 mei 2009 09:29 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Ik denk ook echt dat een keyword regelmaat is. (Maar dat kan dus ook om 2200uur zijn, wat mij betreft, zolang ze niet naar school gaan en in totaal gewoon genoeg slapen
).
Ik heb hier een kind waarbij dat maanden zou duren. Echt zo moeilijk kan het wel zijn. En waarom zou je het op de eerste plaats moeilijk maken? Of het nu voor 2 weken of 2 maanden is. Met welk doel?quote:Op zondag 24 mei 2009 09:36 schreef Guuzewuus het volgende:
Nee, dat kost je twee weken, maar dat lijkt me nou zo'n ramp niet eerlijk gezegd. En natuurlijk leg je je kind niet in één keer drie uur vroeger in bed. En daarbij zal het kind ook eerder moe zijn van het vroege opstaan. Echt, volgens mij is dat niet zo moeilijk hoor.
Ik geloof er geen zak van. heb je het al geprobeerd?quote:Op zondag 24 mei 2009 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb hier een kind waarbij dat maanden zou duren. Echt zo moeilijk kan het wel zijn. En waarom zou je het op de eerste plaats moeilijk maken? Of het nu voor 2 weken of 2 maanden is. Met welk doel?
Eh ja, Nienke krijgen we met moeite in een regelmaat waarvan ze WEL veel baat heeft. Als we Nienke bv 1 keer een dag anders benaderen mbt slaaptijden zijn we vervolgens 3 dagen bezig om haar weer in het ritme te krijgen. Waarom zou ik daar in godsnaam over liegenquote:Op zondag 24 mei 2009 09:39 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van. heb je het al geprobeerd?
In mijn opinie is een kind is geen accessoire die je binnen jouw levensstijl laat passen.quote:Met het doel dat het beter bij je eigen levensstijl past bijvoorbeeld. (Ik doe het net als jullie hoor, maar ik denk gewoon niet dat het anders persé verkeerd is, zeker niet zolang ze dus niet naar school gaan).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |