abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 mei 2009 @ 21:06:41 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69432371
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:55 schreef phileine het volgende:
Swets JIJ komt met die oververmoeide kinderen?
Nee het onderzoek waarnaar ik link
quote:
Als je een bron hebt dan kan ik je vertellen of die alleen in het Noorden voorkomen. Voorlopig komt die bewering alleen van jou. Ik zeg alleen dat er meer oorzaken zijn voor oververmoeidheid dan alleen te weinig slaap.
Tja het wemelt van de onderzoeken waarin slaapgebrek wordt aangemerkt als oorzaak van diverse problemen: http://www.elsevier.nl/we(...)nderendepressief.htm Het is niet alsof ik het uit mijn duim zuig.
quote:
Ik weet niet hoe de dagindeling is in Barcelona en Madrid. Er zijn wat internationale scholen die iets later beginnen, maar in Andalucia beginnen de publieke scholen gewoon om 9.00 uur. Sterker nog, als je een minuut te laat bent mag je kind er niet meer in. Overigens verklaart dat wel waarom de verhalen die jij hoort anders zijn dan de mijne, Barcelona en Madrid hebben zich (noodgedwongen) al veel meer aangepast aan het Noordelijke ritme. De siësta bestaat daar nauwelijks meer behalve voor hele kleine kinderen (maar dat is in Nederland niet anders). Zij hebben wel het idee van het achterlijke zuiden dat we daar allemaal nog uren liggen te pitten tussen de middag .
Eh mijn collega's geven juist aan dat hun kinderen compleet andere schooltijden hebben. Ze gaan om 10 uur naar school.
quote:
Overigens heb ik het voortdurend niet over een verschuiving van de slaaptijd, maar een netto kortere slaaptijd.
Hoe komt het dan dat minder slapen in Noord-Europa problemen opleveren bij veel kinderen?
quote:
Excuses voor die laatste opmerking, ik kon het even niet laten toen ik dat in het onderzoek zag staan. Je bent heus niet de enige die zo reageert
Hoe reageert? Ik ben helemaal niet wars van een andere insteek. Ik vind alleen wel dat het kind de slaap moet krijgen die noodzakelijk is om te functioneren in de maatschappij waarin het kind leeft. Ik ben van mening, en zie dat ook om me heen, dat kinderen van 4 die stelselmatig om 22:00 of nog later naar bed gaan slaap te kort komen. DAT is wat ik gezegd heb. Hoezo reageer ik 'zo'.
quote:
anders zou het geen onderdeel van dat onderzoek zijn maar het was flauw dat direct aan jou te verbinden.
Nogmaals ook JOUW onderzoek is vanuit een cultuur bepaalde visie uitgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')