abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70444607
Omdat het menu van vorige week door allerlei stress-factoren (afstuderen, werk, werk en nog eens werk) een beetje de puin in is gegaan en ik het merendeel van de ingredienten nog in huis heb, een aantal gerechten maar in de herhaling

Zaterdag: Buiten de deur
Zondag: Aubergine stoofpotje
Maandag: Pasta-salade
Dinsdag: garnalenlinguine
Woensdag: Pasta
Donderdag: Gestoomde zalm / prei / aardappeltjes
Vrijdag: Roti
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_70444803
Hey, jij ook roti in de planning opvrijdag? Ik ga 't alleen niet zelf maken, maar gewoon halen bij mijn favoriete rotitent.
pi_70447010
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:57 schreef Isegrim het volgende:
Hey, jij ook roti in de planning opvrijdag? Ik ga 't alleen niet zelf maken, maar gewoon halen bij mijn favoriete rotitent.
Check Ik krijg een vriendin over de vloer en ik heb eigenlijk wel weer eens trek in roti dus dan maar halen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_70447031
Ik heb nog nooit roti zelf gemaakt. Ik wil me nog eens gaan verdiepen in de Suri keuken, want ik hou wel van Surifood.
pi_70447369
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nog nooit roti zelf gemaakt. Ik wil me nog eens gaan verdiepen in de Suri keuken, want ik hou wel van Surifood.
Het grote probleem zat hem geloof ik in die pannekoeken. De rest is wel te doen als ik mijn collega moet geloven
pi_70447382
Oh, die pannenkoeken gaan wel lukken, die lijken op een Indiaas soort pannenkoek die ik ook al vaak heb gemaakt.
pi_70447650
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Oh, die pannenkoeken gaan wel lukken, die lijken op een Indiaas soort pannenkoek die ik ook al vaak heb gemaakt.
Ben benieuwd naar de resultaten dan
pi_70447710
Als ik het een keer ga maken zal ik wel foto's posten.
pi_70504274
Ik heb zondag uiteindelijk helemaal niet gekookt. We waren te brak. Mijn diner bestond uit chocolate chip cookies en verse ananas.
pi_70504356
Maandag: Pasta met rode saus
Dinsdag: Couscoussalade
Woensdag: Wortelsoep met broodjes
Donderdag: -
Vrijdag: Lasagne met zalm en spinazie
Zaterdag: Risotto
Zondag: kippensoep
Ja doei.
pi_70504401
Op donderdag eten jullie niet?
pi_70504452
nee

nou, dan moeten we naar de diploma-shizzle van mn zusje en eten we 'iets' 'ergens in Den Haag'
Ja doei.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:32:32 #113
221912 minilot
Nancy boy
pi_70510924
Ha, hier ook al diploma-uitreikinggedoe. Mijn broertje is geen middelbare scholier meer! Snif.
Daarom vrijdag soep uit de vriezer. Erg onzomers, maar geen tijd om te koken.

Vandaag:: Salade met avocado, bacon en tomatendressing (link naar recept)
Woensdag: Aardappelkoekjes met bieslook en creme fraiche, en geroosterde kerstomaatjes
Donderdag: Volkoren pasta met saus van tomaten, wortel en gorgonzola
Vrijdag: (uit de vriezer) Soep van kastangechampignons, room, tijm en sjalotten

Ik ben het hele weekend, vrees ik, niet thuis, dus daarvoor maar geen eten bedacht.

Wat een mooie cake trouwens, Ise!
Let me see you stripped down to the bone
pi_70512106
de wortelsoep is ook uit de vriezer overigens
Ja doei.
pi_70523679
GVD Heb ik het rundergehakt ontdooid ipv het lamsgehakt, terwijl het rundergehakt voor de meatloaf ( http://www.omnomicon.com/meatloaf ) van donderdag was en het lamsgehakt voor de gevulde paprika's van vandaag.
pi_70537538
Beetje rare week hier. Vanavond ben ik weg naar een workshop, morgenavond moet ik werken, vrijdagavond zit ik in Frankfurt bij Bruce Springsteen, zaterdagavond pas ik op m'n nichtjes, zondag ben ik bij m'n ouders vanwege de verjaardag van m'n moeder. We hebben toch nog geprobeerd er iets van te maken.

Vandaag: fettuccine met courgette en Parmezaanse kaas
Donderdag: pilaf met kip en cashewnoten
Vrijdag: -
Zaterdag: -
Zondag: -
Maandag: Tex-mex burgers
Dinsdag: Griekse salade
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70537557
tvp
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 1 juli 2009 @ 18:59:20 #118
221912 minilot
Nancy boy
pi_70555727
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:32 schreef minilot het volgende:

Woensdag: Aardappelkoekjes met bieslook en creme fraiche, en geroosterde kerstomaatjes

Veel te warm. Dat, plus een overschot aan trostomaten in de koelkast = gazpacho vanavond! Met brood, en een dipje van die creme fraiche en bieslook.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:06:18 #119
221912 minilot
Nancy boy
pi_70555918
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
de wortelsoep is ook uit de vriezer overigens
Oooo, wat voor wortelsoep, wat voor wortelsoep? Ik blief een recept! Ik maak de mijne met bleekselderij, aardappelen, knoflook, uien, kokosmelk en Patak's MIlde Currypasta ( ) erin, en ik pureer 'm met een staafmixer. Het is verreweg mijn favoriete soep.
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:49 schreef Isegrim het volgende:
GVD Heb ik het rundergehakt ontdooid ipv het lamsgehakt, terwijl het rundergehakt voor de meatloaf ( http://www.omnomicon.com/meatloaf ) van donderdag was en het lamsgehakt voor de gevulde paprika's van vandaag.
Smaakt zo'n meatloaf nou een beetje? Ik vind het er altijd ietsje ranzig uitzien.
pi_70556040
Ik heb geen idee, daar moet ik nog achter komen. Het lijkt mij erg lekker als je zin hebt in iets stevigs.
pi_70556523
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Oooo, wat voor wortelsoep, wat voor wortelsoep? Ik blief een recept! Ik maak de mijne met bleekselderij, aardappelen, knoflook, uien, kokosmelk en Patak's MIlde Currypasta ( ) erin, en ik pureer 'm met een staafmixer. Het is verreweg mijn favoriete soep.
[..]

Smaakt zo'n meatloaf nou een beetje? Ik vind het er altijd ietsje ranzig uitzien.
http://wiki.fok.nl/index.php/Marrokkaans_gekruide_wortelsoep
Ja doei.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:32:58 #122
221912 minilot
Nancy boy
pi_70556757
quote:
Oeh, die komt binnenkort zeker op mijn weekmenu!
pi_70556935
ik ben niet zo dol op bleekselderij, maar misschien gepureerd wel die van jou ga ik dus ook een keer proberen
Ja doei.
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:50:29 #124
221912 minilot
Nancy boy
pi_70559491
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:38 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben niet zo dol op bleekselderij, maar misschien gepureerd wel die van jou ga ik dus ook een keer proberen
Voor jou dan even compleet, voor vier forse porties:

Ingrediënten
500 gram waspenen, in plakjes
3 stengels bleekselderij, in plakjes
2 stuks uien, gesnipperd
3 tenen knoflook, gehakt
2 flinke aardappelen, geschild en in stukjes
30 gram roomboter
1 el olijfolie
4 stuks runderboullionblokjes
3 el Patak's milde currypasta
100 ml kokosmelk
8 el crème fraîche

Bereiden
- Verhit boter en olijfolie in grote pan
- Fruit uien, bleekselderij en knoflook gedurende enkele minuten
- Wortels toevoegen
- Zoveel water toevoegen dat de groenten onder staan
- Boullionblokjes en currypasta toevoegen en goed roeren
- Soep met deksel op de pan ca. 40 minuten laten koken
- Soep nog tien minuten zonder deksel laten inkoken
- Soep in de pan pureren met staafmixer
- Melk aan soep toevoegen en nog enkele minuten laten doorkoken
- Soep serveren met klodder crème fraîche

Onmisbaar: naan erbij bakken. Zelfgemaakt is het beste, maar ik vind stiekem de knoflook/koriandernaans van Bolletje ook heel goed te eten!
pi_70669831
vandaag : tagliatelle carbonara

maandag : macaronie

dinsdag : aardappels (opperdoezers ) , witlof met sausje , haaskarbonades en weer boodschappen doen tot zaterdag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')