abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69319491
In onze maissonette ligt in de woonkamer (1e etage) een ondervloer van Fermacell Estrich elementen. Wij willen hierop een klik laminaat vloer leggen van 7 mm dikte (Praxis, +- 10 euro per m2). Mijn vraag is of we dan nog een ondervloer moeten leggen of dat de estrich ondervloer voldoende is.

Ik begrijp na wat zoekwerk dat de estrich vloer vooral voor de isolatie is, is deze ook geluids- en vochtwerend? Nu zullen we van vocht op een eerste etage niet zo snel last hebben maar voor het geluid is een ondervloer misschien wel handig!??

Kan iemand mij verder helpen / advies geven over wat te doen...?
pi_69319573
Ja, altijd een ondervloer plaatsen. deze vereffent de laatste kleine oneffenheden, en voorkomt een "klossend" geluid.

Je kan die dunne schuimfolie nemen, of die groene platen.

met vocht zal het idd wel loslopen op de 1e verdieping. daar heb ik nog nooit problemen mee gezien.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 mei 2009 @ 12:20:49 #3
17893 Forno
pi_69321534
Een Estrichvloer is een geluidswerende dekvloer. Het is geen warmteisolatie zoals je suggereert. Ook geen vochtkerende laag. Het kan tegen een paar spatters, maar het kan niet dagen onderwater staan.

Nog een geluidswerende laag lijkt me zonde van je geld.

Edit; Misschien is een hele dunne folie van een paar millimeter handig in het vereffenen van de kleine butjes en putjes. Maar dat hoeft geen geluidswerende eigenschappen te hebben.
pi_69331987
Bedankt voor jullie advies. Ik denk dat ik dan inderdaad van die folie van een paar millimeter dik eronder ga leggen om te vereffenen. Kost iets van 1,50 per m2 had ik gezien bij de Gamma...
pi_69332269
Idd, is de goedkoopste oplossing, en in jouw geval ruim voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')