abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:29:06 #1
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_69319187
Ik geef het toe, ik durf dit niet te posten op tweakers.net omdat ik dan ongetwijfeld voor zwakzinnig uitgemaakt ga worden.

Hier dan maar, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een pc'tje gekocht voor mijn stiefkind en probeer daar een draadloos netwerkkaartje in te bouwen die ik nog had liggen (van Sweex, zo'n superstandaard ding. Het kaartje zelf geeft geen type weer ofzo).

XP met Servicepack 3, dacht dat dat ding wel automatisch herkend zou worden, helaas. Drivers van de Sweex website gehaald (700030, 700050 geprobeerd), maar helaas, die worden niet geaccepteerd. Heb wat rondgegoogled, maar via 'alternatieve' drivers sites kom ik toch op dezelfde officiele drivers terecht. Die het dus niet doen.

Iemand nog wat tips of toevallig nog een bijbehorend driver-cd'tje liggen?
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:30:46 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_69319210
heb je al gekeken op de kaart zelf (staat meestal een sticker met die cijfers erop 700030 of andere cijfers)
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_69319233
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:30 schreef cherrycoke het volgende:
heb je al gekeken op de kaart zelf (staat meestal een sticker met die cijfers erop 700030 of andere cijfers)
quote:
Het kaartje zelf geeft geen type weer ofzo
Het is nog vroeg zullen we maar zeggen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:33:24 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_69319258
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:31 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Het is nog vroeg zullen we maar zeggen
zeg dan niets ONZ is een andere kant op

neem eens een foto van de kaart voor en achter en zet ze eens hier neer
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_69319438
Ik zou gewoon een ander kaartje kopen. Sweex is nou niet echt dat je zegt super.
En wat kost zo'n nieuw kaartje nog...
pi_69319459
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:33 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

zeg dan niets ONZ is een andere kant op
Dat kan ik beter tegen jou zeggen. TS zegt duidelijk dat er geen typenummer op het kaartje staat en vervolgens zeg jij kijk eens op het kaartje wat het typenummer is.

HALLO! ER STAAT GEEN TYPENUMMER OP!!!! ZEG DAN NIKS!!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:40:13 #7
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_69323294
Probeer eens een Agere/Atheros driver, over het algemeen zit er zon chippie op een Sweexrommel kaartje.
ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:13:37 #8
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_69331051
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:44 schreef Pupp3t het volgende:
Ik zou gewoon een ander kaartje kopen. Sweex is nou niet echt dat je zegt super.
En wat kost zo'n nieuw kaartje nog...
Ja het is een plakmerk, die fout maak ik ook nooit meer. Maar ik heb dinsdag pas tijd om naar de stad te gaan en ik hoopte dat het iets eerder zou werken. Bovendien heeft het ding het wel gewoon gedaan in een andere pc dus ik geef het nog niet op.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:25:13 #9
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_69331335
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:40 schreef SpookY22 het volgende:
Probeer eens een Agere/Atheros driver, over het algemeen zit er zon chippie op een Sweexrommel kaartje.
Volgens de website heeft het ding waarschijnlijk een Realtek chippie. Heb nu via de .nl site nog wel wat andere drivers gevonden. Straks eens proberen.
pi_69338213
meeste sweex kaarten hebben een ralink 2500 chip
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html

driver van ralink is meer up to date dan die van sweex je moet alleen wel wat geduld hebben aangezien die dite vaak echt traag is
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
  maandag 25 mei 2009 @ 19:50:38 #11
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_69392850
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:15 schreef commentator het volgende:
meeste sweex kaarten hebben een ralink 2500 chip
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html

driver van ralink is meer up to date dan die van sweex je moet alleen wel wat geduld hebben aangezien die dite vaak echt traag is
En dat deed het hem! Super, bedankt hoor!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')