ik heb ze beide gehad, en de jazzmaster was toffer! de jaguar is iets kleiner kwa hals, en door de single coils klinkt hij heel dun, en al die schakel opties zijn overbodig. ik zou voor de jazzmaster gaan als ik er weer een zou willenquote:Op maandag 25 mei 2009 21:10 schreef Newde het volgende:
[..]
Precies! (ik ga ook naar pukkelpop)
Mensen, kunnen jullie me uitleggen wat nu precies het verschil is tussen een Fender Jazzmaster en een Jaguar. Ik weet de jaguar kleiner is en iets andere elementen ofzo, maar ik ben nog een te grote gitaar-noob om de technische poef-paf in een keer te snappen.![]()
Een van die 2 lijkt me trouwens een erg toffe gitaar!
Waarom heb je ze weggedaan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:13 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik heb ze beide gehad, en de jazzmaster was toffer! de jaguar is iets kleiner kwa hals, en door de single coils klinkt hij heel dun, en al die schakel opties zijn overbodig. ik zou voor de jazzmaster gaan als ik er weer een zou willen
maar je kunt het beste in een winkel deze gitaren naast elkaar uitproberen, en dan checken welke je ding is. er is van de jaguar ook een humbucker en een baritone uitvoering, deze heb ik wel eens bespeeld, maar niet goed genoeg voor een mening erover..
Dat vind ik juist een van hun onmetallicaaste nummers.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:36 schreef Witchfynder het volgende:
Bleh, op hardradio draaien ze steeds 'the day that never comes' van Metallica. Hoe zoutloos. En ook alleen dat van Metallica draaien. Gelukkig kwam er net Iron Maiden achteraan.
Dat was mijn punt ook wel. Het is niet een heel erg goed nummer. Het zogenaamd epische middenstuk faalt ook wel een beetje als je er een gemiddeld Iced Earthnummer ofzo naast houdtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:46 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat vind ik juist een van hun onmetallicaaste nummers.
Je kan er gewoon niet mee omgaanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:27 schreef TeleluvR het volgende:
Jazzmaster klinkt inderdaad leuker. Jammer dat zo'n onhandelbaar groot ding is (net als een Firebird, heb je hetzelfde probleem)
Da's 37 euries teveel!quote:
Klopt, onhandelbaar ding, onpraktischquote:
Living and dying, laughing and cryingquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ze hebben geluisterd! Ze draaien nu 'My Apocalypse' van Metallica. Even horen of dat wat is. Het gitaar- en snaregeluid iig niet
.
De riffing is wel ok. Doet me terug denken aan Motorbreath.
ehm tja... ik verander van gitaar alsof ik andere schoenen koop. zijn gewoon goede gitaren, maar ik wil wel eens wat anders na een tijdje. en financieel gezien is het dan slimmer om de een te verkopen en dan iets terug te kopen!quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Living and dying, laughing and crying
Once you have seen it you will never be the same
Life in the fast lane is just how it seems
Hard and it is heavy dirty and mean
Motorbreath
Its how I live my life
I can't take it any other way
Motorbreath
The sign of living fast
It is going to take your breath away
Klopt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Jammer dat er geen mensen zijn die goede filmbeelden van toen uploaden..
quote:
Het is vrij eenvoudigquote:
Ja, maar het is een ongewone beweging dus je moet toch dik aan je coördinatie werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:33 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig![]()
Je pakt met je wijsvinger en ringvinger een kwint en pakt met je middelvinger en pink een tweede kwint en die wissel je af
Zeker maar dat heb je met een nieuw akkoord ookquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar het is een ongewone beweging dus je moet toch dik aan je coördinatie werken.
Kloptquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:26 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Zeker maar dat heb je met een nieuw akkoord ook
Ah ok, ja ik dacht misschien is er iets met de gitaar ofzo. Bedankt voor de adviesen trouwens.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:59 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ehm tja... ik verander van gitaar alsof ik andere schoenen koop. zijn gewoon goede gitaren, maar ik wil wel eens wat anders na een tijdje. en financieel gezien is het dan slimmer om de een te verkopen en dan iets terug te kopen!
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:41 schreef Witchfynder het volgende:
Dit soort geintjes moet je op een flink tempo doen.
Ride The Lightning maar hij speelt het niet goed.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Hey, in het kader van doorlinken op youtube enzo...
Dave M. zegt op een moment tegen Dave N. "Like when I did it in Metallica.." oid. Dat riffje, uit welk nummer is dat?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Klopt. Alleen dit soort geintjes moet je op een flink tempo doen
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |