Precies! (ik ga ook naar pukkelpop)quote:
Gitaar laten vallen?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:30 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ga de mijn voet doet zeer blues schrijven
en samen met ons, nog vele anderen!quote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef Cynic het volgende:
Ik ben net even wezen kijken bij een eindexamen van het conservatorium.
Ik ben echt niet slim genoeg om jazz te snappen
Jazzmaster heeft 2 hele dikke singecoil elementen en Jaquar gewoon 2 kleintjes. Verder is de Jaguar nog net iets 'mis'vormt. Dat is waardoor ik ze uit elkaar kan houden.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:10 schreef Newde het volgende:
[..]
Precies! (ik ga ook naar pukkelpop)
Mensen, kunnen jullie me uitleggen wat nu precies het verschil is tussen een Fender Jazzmaster en een Jaguar. Ik weet de jaguar kleiner is en iets andere elementen ofzo, maar ik ben nog een te grote gitaar-noob om de technische poef-paf in een keer te snappen.![]()
Een van die 2 lijkt me trouwens een erg toffe gitaar!
Oké bedankt! Daar ga ik me morgen dan even over buigenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:23 schreef The_Dean het volgende:
Ook de topkam even omdraaien en de brug dus opnieuw afstellen/intoneren.
Wat versta je precies onder 'liedjes spelen'? Wil je akkoorden spelen of wil bepaalde riffs naspelen, eventueel solo's?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:47 schreef Cmonv het volgende:
Ik wil misschien ook de gitaar eens proberen, iemand tips over goede boeken/dvds/websites waar je echt vanaf niveau 0 kan beginnen? Het liefst waar ook al snel wat liedjes te spelen zijn.
Ik heb een el cheapo akoestische gitaar, maar de snaren staan heel ver van de hals af en dat doet best pijn aan m'n vingers. Ik hoorde dat dit bij elektrisch of nylonsnarige akoestische gitaren veel minder is, is dat zo?
Is het een goed idee om zo'n 100-200 euro elektrische gitaar beginnerspakket met versterker enz. te kopen om wat te beginnen? Ik heb geen aspiraties om in een band te spelen als gitarist dus het is alleen om voor de lol thuis te oefenen.
alvast dank voor de antwoorden lieve gitaristen!
Dan zou je kunnen kijken voor een lesboek (+ CD) voor akkoorden. Daar leer je de basis mee. Schaf ook iets van een akkoordenboek aan - zo één waar alle mogelijke akkoorden in staan (altijd handig om bij de hand te hebben).quote:Op maandag 25 mei 2009 23:51 schreef Cmonv het volgende:
Ik denk dat akkoorden me wel leuk lijkt. Beetje beatle of misschien blues liedjes, zoiets.
Het is niet zo dat je een keuze hoeft te maken hoorquote:Op maandag 25 mei 2009 23:51 schreef Cmonv het volgende:
Ik denk dat akkoorden me wel leuk lijkt. Beetje beatle of misschien blues liedjes, zoiets.
Ok, ga wel bij feedback kijken voor het verschil in geluid.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:37 schreef guitarist het volgende:
[..]
Jazzmaster heeft 2 hele dikke singecoil elementen en Jaquar gewoon 2 kleintjes. Verder is de Jaguar nog net iets 'mis'vormt. Dat is waardoor ik ze uit elkaar kan houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |