abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69275629
Vanavond een avondje video, aangezien ik nooit naar een bioscoop ga zie ik films altijd veel later. Dus Wit Licht en Numb stonden op de agenda. Ik had besloten om eerst Wit Licht te gaan kijken, daar had ik zoveel verschillende dingen over gehoord, nu moest ik het zelf maar eens zien. Al vanaf het begin zat ik me te ergeren aan het verschrikkelijke geluid, de film is zo duidelijk achteraf ingesproken en slecht gemonteerd, dat je het verhaal al niet meer wil volgen. Na een kwartier had ik het wel gezien, Wit Licht is slecht en wel zo slecht dat ik de DVD gewoon uit heb gezet. Is niet een kwestie van smaak, want het verhaal kan best wel redelijk zijn, maar het is zo slecht gemaakt dat geen enkel normaal mens deze film helemaal kan uitkijken.

Over normaal denkend mens gesproken, de volgende DVD was Numb, met Matthew Perry. Geen frivole film, maar de film is wel vanaf het begin aangenaam. Matthew Perry is toch een acteur waar je alleen maar naar kan kijken als Chandler. Maar in deze film is dat niet zo.
Het verhaal is licht, hij heeft namelijk de gedachte dat hij niet helemaal goed in zijn hoofd is na twaalf trekjes van een joint. Hij verliest de werkelijkheid uit het oog en gaat op zoek naar een oplossing.
Uiteraard, zoals het in een film hoort, ontmoet hij een mooie meid die hem wil helpen. Allerlei acties worden ondernomen om hem weer op de rails te krijgen, maar het mag niet baten. Hij heeft een bepaalde drang waarvan hij moest beloven deze voorgoed af te zweren. Hij is kleptomaan en steelt dus een pen, hij beloofd deze vervolgens terug te brengen en doet dat dan zogenaamd ook. Maar terwijl zij denkt dat hij voor haar speciaal die pen terug brengt, jat ie er nog één. Vanzelfsprekend beloofd hij dit nooit meer te doen en zij gelooft dat, zij houdt van hem.
De relatie groeit, en vervolgens jat ie weer een of ander onbenulligs en de relatie is ten einde. Tijd voor Matthew Perry om een oplossing te vinden, een nieuwe therapeut. Een vrouw die al zeven jaar geen sex meer heeft gehad en uiteraard een ethisch besef heeft en dus ook geen sex wil hebben met een patiënt. Dat gaat haar niet lukken, en neukt vervolgens als een waanzinnige met haar patiënt. Kortom, allerlei dingetjes die gebeuren in de film.
Het is een leuke film om naar te kijken. Er wordt goed gespeeld, geloofwaardig en het is niet zo dat je bulderend voor de TV zit, het is gewoon aangenaam en voor een lekker avondje TV een aanrader om te kijken.
  Boks-Chick zaterdag 23 mei 2009 @ 15:02:01 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_69325108
ben wel nieuwsgierig geworden naar de film door deze review. En Perry die je chandler doet vergeten is helemaal een tof idee
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')