quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:13 schreef Koekz het volgende:
Hoezo jouw geld? Is toch haar geld? Mag zij het oplossen
De naam is geen eis om geld over te maken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef Ladidadida het volgende:
Wordt automatisch teruggestort hoor, als naam van de rekeninghouder en rekeningnummer niet overeenkomt.
zo heb ik het nog niet eens bekekenquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:13 schreef Koekz het volgende:
Hoezo jouw geld? Is toch haar geld? Mag zij het oplossen
dat dusquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef Ladidadida het volgende:
Wordt automatisch teruggestort hoor, als naam van de rekeninghouder en rekeningnummer niet overeenkomen.
Nee, overschrijvingen vanaf eigen rekening kan je niet storneren. Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct invullen van het rekeningnummer. Alleen automatische incasso's kan je laten storneren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik vind ook dat zij het op mag lossen. Ze heeft het immers ook veroorzaakt. Raar verhaal wel trouwens dat de bank je daar niet mee kan helpen. Je kunt die boeking toch storneren?
Er wordt gecontroleerd of het klopt en als er een andere rekeninghouder is bij een bepaald rekeningnummer dan doorgegeven is, wordt het geld niet overgemaakt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De naam is geen eis om geld over te maken.
dat lukt dus niet, dat lukt dus alleen bij incasso's en niet als je het "zelf" doetquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik vind ook dat zij het op mag lossen. Ze heeft het immers ook veroorzaakt. Raar verhaal wel trouwens dat de bank je daar niet mee kan helpen. Je kunt die boeking toch storneren?
Maar aangezien het al haar geld was wat zij probeerde te storten heeft ze toch iemand blij gemaakt met HAAR geld...quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:16 schreef sjonbeton het volgende:
[..]
zo heb ik het nog niet eens bekekenmaar het idee dat zij iemand anders met MIJN geld heeft blijgemaakt, daar krijg ik de rillingen van
Je kan toch ook gewoon wat storten op een willekeurig rekeningnummer, mits die de 11-proef doorstaat?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Er wordt gecontroleerd of het klopt en als er een andere rekeninghouder is bij een bepaald rekeningnummer dan doorgegeven is, wordt het geld niet overgemaakt.
Nee dat gebeurd niet, alleen Postbank voert zo'n check uit bij grote bedragen. Andere banken checken enkel of het rekeningnummer kan bestaan.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef Ladidadida het volgende:
Wordt automatisch teruggestort hoor, als naam van de rekeninghouder en rekeningnummer niet overeenkomen.
Dat bedoelde ik dusquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee dat gebeurd niet, alleen Postbank voert zo'n check uit bij grote bedragen. Andere banken checken enkel of het rekeningnummer kan bestaan.
Rabobank stort het ook meteen terug, ook kleine bedragen. Ik heb het al zo vaak gehadquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee dat gebeurd niet, alleen Postbank voert zo'n check uit bij grote bedragen. Andere banken checken enkel of het rekeningnummer kan bestaan.
Je kunt als het goed is wel de gegevens van de rekeninghouder krijgen zodat je die kan aanschrijven. De onjuiste ontvanger is namelijk verplicht dit aan jou terug te storten (onverschuldigde betaling enzo). Ik kreeg vorige week per ongeluk 905 euro gestort van een wildvreemde, heb dat meteen teruggeboekt. Hopen dat jouw ontvanger ook zo eerlijk is
hmmm het was wel een postbanknummer, maar het geld is wel van mijn rekening gehaaldquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Je kunt als het goed is wel de gegevens van de rekeninghouder krijgen zodat je die kan aanschrijven. De onjuiste ontvanger is namelijk verplicht dit aan jou terug te storten (onverschuldigde betaling enzo). Ik kreeg vorige week per ongeluk 905 euro gestort van een wildvreemde, heb dat meteen teruggeboekt. Hopen dat jouw ontvanger ook zo eerlijk is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |