ABN enzo doen dat niet. Ze kijken enkel naar die cijferproef of het rekeningnummer werkelijk bestaat... Zoals ik al zei, ook ik kon zomaar 905 euro onjuist ontvangen...quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:21 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Rabobank stort het ook meteen terug, ook kleine bedragen. Ik heb het al zo vaak gehadKrijg dan gewoon een melding dat rekeninghouder+rekeningnummer niet overeenkomen.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:18 schreef LockonStratos het volgende:
Bedankt TS, ik heb er een mooie nieuwe bikka van gekocht
Ik zou het even afwachten. Je zou er evt. voor kunnen kiezen de Postbank even te bellen met dit verhaal, die kunnen misschien de rekeninghouder aanschrijven als het niet automatisch terugkomt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:22 schreef sjonbeton het volgende:
[..]
hmmm het was wel een postbanknummer, maar het geld is wel van mijn rekening gehaald
[ link | afbeelding ]
ik leende 150e, het was 145 dus had ik haar al 5 teruggeven. Die ene cent zal wel rente zijn ofzoquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:23 schreef LockonStratos het volgende:
Waarom maakt ze je 4.99 minder over?
Inderdaad. Iemand had eens mijn voornaam ingetypt ipv mijn initialen, werd het geld ook niet overgemaakt en kreeg ik mijn geld niet. Toen diegene mijn initialen wel goed had ingetypt, kreeg ik het geld wel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:21 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Rabobank stort het ook meteen terug, ook kleine bedragen. Ik heb het al zo vaak gehadKrijg dan gewoon een melding dat rekeninghouder+rekeningnummer niet overeenkomen.
Zoals al eerder gezegd kan dat niet wanneer je zelf iets overboekt via internetbankieren, dat kan enkel bij machtigingen/incasso's.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:30 schreef Hardrebel het volgende:
Loop langs de Bank en vorder het geld terug. Let op dit kan maar een bepaalde korte periode.
echt dus niet he!quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef Ladidadida het volgende:
Wordt automatisch teruggestort hoor, als naam van de rekeninghouder en rekeningnummer niet overeenkomen.
Ik zit nog in de identiteitscrisus-fasequote:Op woensdag 20 mei 2009 13:21 schreef valek het volgende:
[..]
Ben jij een vrouw of ongebouwd tot vrouw?
Het verschilt per bank dus. Rabobank checkt blijkbaar alles.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:34 schreef klabbakus het volgende:
[..]
echt dus niet he!
laatst ook zoiets meegemaakt, ABN en de meeste banken zeggen dat alleen bankrekeningnummer telt!
tenzij het om 10duizenden euro's gaat, dan wordt dat wel gechecked.
En de bank doet helemaal niks om dit op te lossen, dus TS succes!
Neeee ik was sowieso niet van plan om nog een keer te betalen.. Zij mag het terugvorderen regelen hebben we afgesproken.. kga ervan uit dat het goed komt.. alhoewel als je al geen geld over kunt boekenquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:38 schreef Florian_ het volgende:
Je vriendin heeft het zelf verkeerd gedaan. Jij bent ¤150 euro kwijt, door haar domheid. Lijkt me dus niet dat je nog een keer geld hoeft te betalen. Wel balen, aangezien het volgens mij niet gemakkelijk terug te vorderen is.
mensen die niet kunnen lezenquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:38 schreef hoerezooi het volgende:
mensen die niet eens 150 euro hebben op hun rekening
Maar dan moet jij Giro 555 hebben?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:23 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Vandaar dat ik uit et niets 150 etties op me rekening erbij heb![]()
![]()
Vrouwen
edit: laatmaar deze geniale garp was al voorbijgekomen![]()
Is dat zo? De ABN gaat er gewoon vanuit dat "ik" met me volle verstand me pincode, rekeningnummer en het te overboeken geld invoer. Ze vertelden me dat ze niet mochten zeggen van wie het rekeningsnummer is. Best raar maarja, als het goed wordt het voor mij (eigenlijk voor haar) geregeldquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:46 schreef Ladidadida het volgende:
Je krijgt het geld sowieso terug, aangezien er zonder rechtsgrond is betaald. De ontvanger is gewoon wettelijk verplicht jou je geld terug te geven.
Zoals ik al zei is de ontvanger verplicht het aan jou terug te betalen. Er is namelijk een zogenaamde "onverschuldigde betaling" gedaan. Degene heeft simpelweg geen recht op dat geld. Echter, het is aan jou (of in dit geval aan je vriendinquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:54 schreef sjonbeton het volgende:
[..]
Is dat zo? De ABN gaat er gewoon vanuit dat "ik" met me volle verstand me pincode, rekeningnummer en het te overboeken geld invoer. Ze vertelden me dat ze niet mochten zeggen van wie het rekeningsnummer is. Best raar maarja, als het goed wordt het voor mij (eigenlijk voor haar) geregeld![]()
wel de laatste keer dat ze me bankrekening mocht kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |