abonnement Unibet Coolblue
pi_69199303
Zomaar even een dinsdag avond topic, maar wat gebeurt er op het moment dat de dollar wordt gedumpt...

- banken/beurzen dicht?
- overheden dicht?
- systeem crisis?
- internet eruit?

zomaar een paar punten die mij te binnen schieten. Wie vult aan....
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:24:06 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_69199337
Ik denk dat alle systemen meteen een week op pauze gaan om maar te beginnen
pi_69199528
In die week zullen er ongeveer 1 miljoen mensen sterven...
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:41:53 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69200080
De dag dat de dollar valt:

Waarschijnlijk is dat een werkdag (kans van 5 op 7) dus dan sta ik om 8 uur op. Douchen, en dan naar m'n werk fietsen. Dan 8 uur lang proberen m'n euro's voor die dag te verdienen, slechts onderbroken door 1 lunch pauze en een setje microbreaks. Dan vervolgens weer naar huis fietsen. Wellicht wat lekkers eten (kans van 3 op 7 dat ik dat zelf ga koken).

Dan een beetje topics molesteren op Fok! zoals nu en rond 21:00 m'n vriendin bellen in Londen die (kans van 3 op 7) haar deel van de engelse Ponden heeft binnen weten te harken. Wellicht wat geil gepraat aan de telefoon (kans van 6 op 7). Wellicht een ruzie (kans van 0,5 op 7)

En dan op de bank in slaap vallen met Comedy Central.

Dat was de dag dat de dollar viel
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:57:33 #5
141482 Q.
JurassiQ
pi_69200648
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:23 schreef edwinh het volgende:

- internet eruit?
Dat lijkt me nog het ergste.
For great justice!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:58:18 #6
141482 Q.
JurassiQ
pi_69200682
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:28 schreef DJKoster het volgende:
In die week zullen er ongeveer 1 miljoen mensen sterven...
En die week zal 7 dagen hebben. Van 24 uur!
For great justice!
pi_69200707
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:57 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog het ergste.
Dat zou echt kut zijn.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:00:24 #8
141482 Q.
JurassiQ
pi_69200755
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:58 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat zou echt kut zijn.
Geen werk en ook nog eens geen internet. Of geld om bier te kopen. Pfff. Ik ga alvast zelfmoordpilletjes klaarleggen.
For great justice!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:22:22 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_69201530
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_69201567
Er is een documentaire over gemaakt bij (volgens mij) Zembla. Dat is wel een "leuk" beeld en een heel hoop hectiek. Heb alleen zo even geen idee waar het staat op internet.
1 dag niet gefeest = 1 dag niet geleefd
pi_69202818
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:23 schreef jotje83 het volgende:
Er is een documentaire over gemaakt bij (volgens mij) Zembla. Dat is wel een "leuk" beeld en een heel hoop hectiek. Heb alleen zo even geen idee waar het staat op internet.
1 post boven je.
pi_69203656
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:53 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

1 post boven je.
Hahahaha inderdaad

Overigens verwacht ik niet dat het gaat gebeuren. En als het wel gaat gebeuren zal de paniek denk ik wel meevallen ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69206512
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hahahaha inderdaad

Overigens verwacht ik niet dat het gaat gebeuren. En als het wel gaat gebeuren zal de paniek denk ik wel meevallen ..
Het is dus en devies om een paar sloffen peuken in voorraad te hebben , om te gebruiken als ruilhandel
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:09:40 #14
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69208907
Het scenario bedacht in 2001:

Het Amerikaanse ministerie van Financiën verklaart -na het sluiten van de Europese beurzen, s rond 12.30 lokale tijd- een 'force majeure', oftewel 'overmacht', als gevolg van een 'onvoorziene situatie' of calamiteit (aanslag? epidemie?). Dit zal wereldwijd onmiddellijk worden opgevat als een feitelijke faillietverklaring, en als het besluit van de VS om haar schulden niet meer terug te betalen.

2. De Amerikanen zelf zullen het nauwelijks begrijpen, maar de markten wel. De Dow Jones Industrial Average zal de eerste dag zeker 20% verliezen. De echte impact komt pas de dag erna.

3. Bij het openen van de beurs in Tokyo ontstaat chaos. Iedereen wil verkopen. De Japanse regering sluit alle financiële markten. De Europese gaan op last van de Europese regeringen niet eens open.

4. Op de tweede dag verleist de Dow Jones 2/3 van zijn waarde.
quote:5. Op de derde dag worden ook de Amerikaanse financiële markten gesloten. De FED besluit dat alle banken dicht moeten. Special Forces van het leger worden per parachute gedropt in de 12 steden waar de Federal Reserve districtsbanken zijn gevestigd, om daar alle goudreserves -of wat daar nog van over is- zeker te stellen.

6. President Obama kondigt de staat-van-beleg af. Alle financiële transacties worden bevroren. Het ministerie van Financiën demonetariseert de dollar. Kort gezegd: de dollar wordt waardeloos verklaard, en houdt op een wettig betaalmiddel te zijn.

7. Aan het einde van de derde dag zullen ALLE banken in de hele wereld gesloten zijn, en zullen ALLE munteenheden waardeloos zijn geworden. In veel meer landen wordt de staat van beleg afgekondigd. Gedurende een bepaalde periode (dagen, weken, maanden?) zal er geen enkele transactie meer kunnen plaatsvinden. De voedsel- en brandstofvoorziening komt tot stilstand.

8. Als er geen voedsel en brandstof vanaf centrale punten door de overheid aan de burgers zal worden verstrekt, zullen deze gaan plunderen. Om chaos te voorkomen, zal de politie en het leger het bevel krijgen op alle plunderaars met scherp te schieten. Ze krijgen tevens volmacht om naar eigen inzicht iedereen neer te schieten, die een potentiële bedreiging vormt.

9. Naast het leger en de politie zal er een civiele, gemilitariseerde macht worden ingezet, om de orde te handhaven (zie het eerdere artikel van vandaag!: Amerikaanse padvinders worden getraind tot Gestapo-achtige politiemacht. Let op, bovenstaand scenario dateert dus al van minstens 8 jaar geleden!)
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:10:59 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69208948
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Overigens verwacht ik niet dat het gaat gebeuren. En als het wel gaat gebeuren zal de paniek denk ik wel meevallen ..

Als je dit zegt kan je de gevolgen volgens mij niet helemaal goed inschatten, er zal massa hysterie ontstaan.
pi_69210473
Gewoon een burger militair apparaat maken die net zo sterk en net zo goed gefinancierd is als de huidige defensie, dit om burgeropstanden de kop in te slaan Misschien dat ze dit daarom ook in het leven roepen??
Zowiezo vraag ik me af wat het verschil is tussen beiden?? Erg vaag..



Trouwens het geld dat de FED mist, althans ze kunnen niet vertellen aan wie ze het geld geven etc, bedoel als dit nieuwe leger net zo goed gefinancieerd moet worden als het het huidige militaire apparaat?



Maar goed blijft allemaal gis werk.

Blijft een lastig verhaal, als het gebeurd en de VS is officieel failliet, misschien breekt de VS op in een paar verschillende landen (hopelijk zonder oorlog). Rellen komen zowiezo, lijkt me.
Hopelijk zijn ze te druk met hun eigen mensen zodat ze niet ergens anders via oorlogen proberen hun problemen op te lossen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Billary op 20-05-2009 00:25:12 ]
pi_69211033
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]


Als je dit zegt kan je de gevolgen volgens mij niet helemaal goed inschatten, er zal massa hysterie ontstaan.
! ja ik snap er niks van Het zal dan ook niet gebeuren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69211109
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:09 schreef Revolution-NL het volgende:
(zie het eerdere artikel van vandaag!: Amerikaanse padvinders worden getraind tot Gestapo-achtige politiemacht.)
OMG! The horror!
pi_69216332
Weet iemand hoelang ingeblikt voedsel gemiddeld houdbaar is ??
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:41:47 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69216473
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:09 schreef Revolution-NL het volgende:
Het scenario bedacht in 2001:
...
6. President Obama kondigt de staat-van-beleg af
...
Let op, bovenstaand scenario dateert dus al van minstens 8 jaar geleden!)


Zozo dat's wel heel accuraat, zeg.

Geef ons maar eerst even een bron. Dan praten we weer verder.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:15:49 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_69217441
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 09:37 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Weet iemand hoelang ingeblikt voedsel gemiddeld houdbaar is ??
Jaaaren.. anders kijk je ff op het blik zelf naar de houdbaarheidsdatum
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_69219840
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jaaaren.. anders kijk je ff op het blik zelf naar de houdbaarheidsdatum
Opzich wel een goede vraag, wat is eigenlijk het voedsel wat het langst mee gaat uitgaande van het feit dat de vriezer/koelkast niet meer werkt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:05:53 #23
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69221576
Op de dag dat de dollar valt gebeurt er het zelfde als er nu. Dus de dollar kan nu al onderuit aan het gaan zijn. Ik verwacht overigens pas dat dat in het najaar gaat gebeuren als de economie toch niet gaat aantrekken en als alle handelaren weer terug van vakantie zijn.

Voor de normale Nederlandse werknemer betekend dat een stevige inflatie aangezien de Euro wel mee gaat in de val van de dollar.
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:34:47 #24
246373 Idler
Simplicity!
pi_69222508
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Opzich wel een goede vraag, wat is eigenlijk het voedsel wat het langst mee gaat uitgaande van het feit dat de vriezer/koelkast niet meer werkt.
Twinkies

http://en.wikipedia.org/wiki/Twinkie
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_69222606
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:34 schreef Idler het volgende:

[..]

Twinkies

http://en.wikipedia.org/wiki/Twinkie
Dat is een urban legend aka broodje aap
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')