abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2009 @ 23:34:27 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69368782
Fiets je dan helemaal naar de ijzerhandel om een schroef te halen die je wellicht onder handbereik helemaal gratis en voor niets hebt liggen? Nog afgezien van het feit dat je er in de handel altijd minstens 50 tegelijk in de maag gesplitst krijgt terwijl je er maar 2 nodig hebt?

Maar goed. Je spaart in ieder geval schroeven. Dat is al heel wat.
The End Times are wild
  zondag 24 mei 2009 @ 23:36:12 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69368842
Soms vind ik het wel zonde om een bepaalde schroef te gebruiken. Dan denk ik: van deze schroef heb ik er maar twee en dan zijn ze op. En dit is nog wel een hooggepolijstte, enkel om dat kastje vast te schroeven. Misschien kan ik beter gewoon een RVS-schroef bij de Gamma halen.
The End Times are wild
pi_69368865
Ik heb evenwel op mijn toetsenbord op het werk nog een moertje liggen, een schitterend moertje, dat ik verleden maart midden op de Zwanewaterstuifduik op Ameland vond. Daar kan ik geen afstand van doen. Het is een nagelnieuw moertje, nog geen halve centimeter in doorsnede, zonder ook maar een vlekje of een plekje, en toch lag het daar in het duinzand, vlak naast een kolossale paardenkeutel. Niettemin heeft het moertje ooit ook de binnenkant van een fabriek gezien, een overslagpunt, een groothandel, en waarschijnlijk zelfs het magazijn van een detailhandelaar, voor het op die stuifdijk terechtkwam. Dat moertje mag nog even blijven, hoewel het geen nut heeft, op mijn toetsenbord.
  zondag 24 mei 2009 @ 23:38:56 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69368919
quote:
Op zondag 24 mei 2009 23:37 schreef Gellius het volgende:
Ik heb evenwel op mijn toetsenbord op het werk nog een moertje liggen, een schitterend moertje, dat ik verleden maart midden op de Zwanewaterstuifduik op Ameland vond. Daar kan ik geen afstand van doen. Het is een nagelnieuw moertje, zonder ook maar een vlekje of een plekje, en toch lag het daar in het duinzand, vlak naast een kolossale paardenkeutel. Niettemoin heeft het moertje ooit ook de binnenkant van een fabriek gezien, een overslagpunt, een groothandel, en waarschijnlijk zelfs het magazijn van een detailhandelaar, voor het op die stuifdijk terechtkwam. Dat moertje mag nog even blijven, hoewel het geen nut heeft, op mijn toetsenbord.
Een mysterie, dat moertje. Die spaar ik trouwens ook, maar heb ik beduidend minder.

Vroeger vond ik het altijd zo knap van Dagobert Duck dat hij van iedere cent wist waar en wanneer hij hem verdiend had. Maar van veel van mijn schroeven weet ik ook waar ik ze vandaan heb. Dat is helemaal niet zo moeillijk.
The End Times are wild
  zondag 24 mei 2009 @ 23:39:45 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69368942
Misschien heeft dat moertje aan een stijgbeugel gezeten. Dat lijkt me het meest logische gezien de setting.
The End Times are wild
  zondag 24 mei 2009 @ 23:42:32 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69369048
Vroeger had ik de zich regelmatig repeterende droom van het graaien naar muntstukken (geld) in het zand. (Dat was wit zand dus het kan best wel eens duinzand geweest zijn). Dan kwam ik er tot mijn grote vreugde en verbazing achter dat er allemaal muntstukken in het zand lagen, vooral veel rijksdaalders. Het was dan zaak om zo snel mogelijk mijn zakken te vullen, voordat "de rest" dit ook in de gaten kreeg. Als er iemand langskwam probeerde ik zo onschuldig mogelijk voor me uit te kijken, mijn handen op mijn zakken gevuld met knaken.
The End Times are wild
pi_69369049
Ik hou het op een fiets. Op de Zwanewaterstuifdijk wordt ook gemountainbiked, hoewel dat belachelijk is. Het is een vredig wandelpad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 25-05-2009 09:09:22 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 08:33:44 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69372417
Vandaag op de voorpagina van de Telegraaf!:
quote:
Spinselmot slaat toe Rotterdam - De rupsen van de spinselmot beginnen een plaag te vormen in Rotterdam.

Na al eerder andere delen van Nederland te hebben geteisterd, zijn de spinselmotrupsen nu massaal in de regio Rijnmond opgedoken, meldt RTV Rijnmond.

In de Rotterdamse Spuistraat hebben de beestjes een aantal bomen en een complete auto ingepakt met hun witte net van draden. Volgens deskundigen zijn de rupsen niet gevaarlijk voor mensen en bomen. Auto's moeten wel versheidene keren door de wasstraat.
Ja, je leest het goed: een complete auto ingepakt. Dan wil je 's ochtends gaan werken en dan is je auto één grote, witte cocon geworden. Het lijkt wel een science-fiction film!
The End Times are wild
pi_69372461
Nou, onze poes is gisteravond dan toch overleden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_69372526
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:33 schreef LXIV het volgende:
Vandaag op de voorpagina van de Telegraaf!:
[..]

Ja, je leest het goed: een complete auto ingepakt. Dan wil je 's ochtends gaan werken en dan is je auto één grote, witte cocon geworden. Het lijkt wel een science-fiction film!
Oh, komt dat door de spinspelmot! Is die ook verantwoordelijk voor de ingepakte bomen in het Oosterpark, Gellius? Een week geleden zag ik ook weer ingepakte bomen bij de Praxis in Oost.
pi_69372569
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:35 schreef Z het volgende:
Wat een stomme naam, Polder.
Wel een aanrader, hoor, als je toevallig in de buurt bent.
  maandag 25 mei 2009 @ 08:47:25 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69372601
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, komt dat door de spinspelmot! Is die ook verantwoordelijk voor de ingepakte bomen in het Oosterpark, Gellius? Een week geleden zag ik ook weer ingepakte bomen bij de Praxis in Oost.
De spinselmot is de Christo van het insectenrijk.

Rot voor je met je poes. C.
The End Times are wild
pi_69372699
In vind die ingepakte bomen er prachtig magisch uitzien. Ik kan me voorstellen dat die rupsen in je eigen tuin wat minder leuk zijn. Wij hadden elk jaar een mierentrek recht door ons huis. Wat ben ik blij dat ik niet meer op de begane grond woon!

Poes was oud en heeft een mooi leven gehad. Jammer alleen dat het laatste jaar zo kwakkelen was.
pi_69373050
Hmz, ik fietste nog afgelopen woensdag enigszins verwachtingsvol door het Oosterpark, maar ik zag nog geen magische bomen. Wel vanuit de trein.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:22:43 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69373316
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:37 schreef Claudia_x het volgende:

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_69373336
Ik kom niet meer zo vaak in het Oosterpark, alleen als ik naar het OLVG ga of een afspraak heb op Roeterseiland. Ik kan me niet herinneren er dit jaar al ingepakte bomen te hebben gezien.

De bomen waren vorig jaar afgezet met rood/wit lint. Toen dacht ik dat de gemeente er iets mee gedaan had.
pi_69373775
Ik geef u... het moertje:

maandag 25 mei 2009 @ 09:45:16 #193
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_69373892
Wat naar van de poes, C.!
pi_69374212
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wel een aanrader, hoor, als je toevallig in de buurt bent.
Op de foto zag het er ook wel leuk uit. ik hou alleen niet van die 'Pijp'-namen.
Aldus.
pi_69374218
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:41 schreef Gellius het volgende:
Ik geef u... het moertje:

[ afbeelding ]
Aldus.
pi_69374245
Deze site wil ik jullie niet onthouden:
http://www.glasvezelbehanger.nl/index.html
Aldus.
pi_69374929
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
. Laten we hopen dat-ie nu in de kattenhemel is (ik stel mij een Kamer voor met een gigantische radiator, een zacht kleedje en uitzicht op een bos vol vogeltjes en vlinders). Heel anders dan in je laatste dagen belaagd worden door Satan, .

Dit weekend kwam ik ook tot de ontdekking dat mijn kat (die resideert in mijn ouderlijk huis) behoorlijk afgevallen is. Hij is inmiddels 15 jaar en is lange tijd de 'Lion King' van de buurt geweest. Helaas heeft hij in deze tijden al de grootste moeite om zijn achtertuin vrij te houden van ongewenste indringers.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:26:51 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69375090
Als dit F&F was, zou ik je naar de dierenarts sturen op verdenking van een schildklierprobleem.
pi_69375726
Gaan jullie de kat clandestien begraven op de Joodse begraafplaats, Claudia?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:52:51 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69375875
Volgens mij loopt de klok van fok voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')