abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:07:38 #251
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_69196596
Begrijp me goed, het is indrukwekkend wat TOF gedaan heeft, maar er was nog altijd een flink tekort. De KNVB moet natuurlijk op een gegeven moment wel een beslissing nemen, anders dan haal je je eigen regels onderuit.

Het is ook niet van de ene op de andere dag gebeurd... nogmaals het is mooi wat TOF gedaan heeft, maar dat had natuurlijk veel eerder moeten gebeuren en dat mag je de oude Fortuna-besturen kwalijk nemen
pi_69197059
quote:
Weet ik niet, ik ga ervanuit dat het bestuur het beste voor de club doet. Ik vind het ook een beetje kinderachtig om je te verschuilen achter het fusie verhaal, of het baseren op februari. Je doet nu voorkomen of er 1 maand een tekort is geweest bij Fortuna. Dat is natuurlijk complete onzin, de KNVB gaat echt niet na 1 maand een tekort een licentie intrekken. Dit is een verhaal wat al veel en veel langer loopt, Fortuna heeft al veel tijd gehad maar nu is het gewoon een keer over. Altijd maar uitstellen en pappen en nathouden houdt een keer op. Dat is in het bedrijfsleven zo, en dus ook in het betaalde voetbal. Sneu maar waar. ik denk dan ook dat de KNVB volledig gelijk heeft.

Als Fortuna nu alles op orde heeft, dan kunnen ze toch gewoon een nieuwe licentie aanvragen?
Het klopt dat het wanbeleid al heeft plaatsgevonden in de maanden en jaren hiervoor. Erkens wilde namelijk niets anders dan een fusie, hij heeft al maandenlang bewust sponsors tegengehouden puur om Fortuna kapot te laten gaan en de fusie erdoor te duwen. Hij heeft niet eens een begroting ingedient in februari voor licentie behoudt van Fortuna. Dit heeft de KNVB ook geconstateerd en aan de hand daarvan hebben ze geen licentie verstrekt. Dit was ook geheel terecht op dat moment. Echter nu Fortuna in beroep is gegaan liggen de zaken heel anders.

Nadat de fusie is afgeketst is Erkens opgestapt en heeft TOF het roer overgenomen. Zij konden wel de sympathie overbrengen naar het volk en de sponsors. In enkele weken tijd hebben ze de schuld van 5,3 miljoen teruggebracht naar 6 ton. En met het benefietduel tegen Bayern Munchen voor de boeg waren de problemen zo goed als opgelost in enkele weken tijd.

Echter naar dit hele verhaal heeft de KNVB niet gekeken, ze hebben puur hun beslissing genomen op basis van de resultaten in februari. Dit gaf Rousseau zojuist op het nieuws ook aan. Fortuna heeft niet de eerlijke kans gekregen in beroep die het wel verdient.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:23:28 #253
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_69197108
Zeer triest.... vooral nu het leek dat ze de zaakjes wel op orde zouden krijgen.
Vooral erg voor de supporters die hun club en dus een deel van hun leven kwijt zijn. STERKTE!
In dat kader vind ik dat er veel misplaatste opmerkingen worden gemaakt, die ook niets te maken hebben met inhoud van dit topic. Ik denk dat iedere voetbalsupporter (lees: niet zijde teletekst) er niet aan moet denken dat hun club verdwijnt. Fortuna behoorde 10 jaar geleden tot de sub-top en nu zijn ze er niet meer. Dat kan iedere club overkomen, aangezien we in een land wonen waar successen belangrijker zijn dan de club/stad!

Wat betreft mijn clubje....
Eindhoven heeft 5 sancties gehad waardoor de KNVB de licentie kan intrekken. Ze hebben onlangs besloten dit niet te doen en Eindhoven de kans te geven om te kunnen voldoen aan de licentie eisen van het afgelopen seizoen en het komende seizoen.
Het vervelende is, dat de termijn (voor 31 mei) erg krap is, doordat de club ontzettend lang aan het lijntje en in onzekerheid is gehouden. Van horen zeggen is dat Eindhoven nu ook een paar ton te kort komt. Een half jaar geleden had Eindhoven alles op orde, maar toen wou de knvb niet meewerken, waardoor nu (door de onzekerheid) weer een tekort is ontstaan.
Accept you're dead and start living
pi_69197169
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:21 schreef FSC68 het volgende:

[..]

Het klopt dat het wanbeleid al heeft plaatsgevonden in de maanden en jaren hiervoor. Erkens wilde namelijk niets anders dan een fusie, hij heeft al maandenlang bewust sponsors tegengehouden puur om Fortuna kapot te laten gaan en de fusie erdoor te duwen. Hij heeft niet eens een begroting ingedient in februari voor licentie behoudt van Fortuna. Dit heeft de KNVB ook geconstateerd en aan de hand daarvan hebben ze geen licentie verstrekt. Dit was ook geheel terecht op dat moment. Echter nu Fortuna in beroep is gegaan liggen de zaken heel anders.

Nadat de fusie is afgeketst is Erkens opgestapt en heeft TOF het roer overgenomen. Zij konden wel de sympathie overbrengen naar het volk en de sponsors. In enkele weken tijd hebben ze de schuld van 5,3 miljoen teruggebracht naar 6 ton. En met het benefietduel tegen Bayern Munchen voor de boeg waren de problemen zo goed als opgelost in enkele weken tijd.

Echter naar dit hele verhaal heeft de KNVB niet gekeken, ze hebben puur hun beslissing genomen op basis van de resultaten in februari. Dit gaf Rousseau zojuist op het nieuws ook aan. Fortuna heeft niet de eerlijke kans gekregen in beroep die het wel verdient.
Maar tot wanneer mag je dan eindeloos blijven uitstellen en hoger beroep aantekenen? Dit speelt niet sinds feb dit jaar he, maar sinds maart 2008 waren er problemen geconstateerd en moest er een ondernemingsplan komen om de boel te redden, door wie dan ook.

Waarom is ToF toen al niet in actie gekomen? Die hadden als het echt moest Erkens ook al weg kunnen krijgen op een ledenvergadering oid, want voor 1 september (alweer uitstel gekregen) moest er iets van een goed plan van aanpak zijn.

Dan kan je brullen wat je wil, maar daar is de KNVB verder niet verantwoordelijk voor. Dan moet je zijn bij Erkens.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:33:39 #255
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_69197446
quote:
Wat is er nu nog mogelijk? Fortunahome heeft dat inzicht helaas ook niet, maar de volgende feiten zijn bekend:

1. Conform de knvb reglementen zijn er (ogenschijnlijk) geen erkende KNVB beroepsprocedures meer mogelijk. De casus FC Eindhoven en Fortuna Sittard zijn dan ook technisch gezien zeker niet vergelijkbaar.

2. Het is heel, heel heel misschien mogelijk dat als een grote sponsor (Wessels) en de politiek (Sittard-Geleen & provincie met de Sportzone) openlijk achter Fortuna Sittard gaan staan en (bank)garanties afgeven dat er door het hoogste bestuur van de KNVB afgeweken kan worden van het advies van een van haar commissies. Maar dan zal dit heel snel dienen te gebeuren. Heel snel!

3. Via de burgerrechter een rechtszaak tegen de KNVB aanspannen. Het gaat immers ook over het recht van arbeid van tientallen mensen. Een rechter zal meer naar billijkheid en redelijkheid gaan kijken dan een interne KNVB commissie. Ook hier zal het zeker helpen als een grote sponsor en de gemeente openlijk achter Fortuna Sittard gaan staan en garanties afgeven. Het nadeel van deze weg is dat het tijd gaat kosten. Tijd die we eigenlijk niet hebben.

4. Samengaan met Evv uit Echt. Dat dan wel in de spreekwoordelijke zin, want in technisch juridische zin zal alles op de licentie van Evv moeten gaan gebeuren en blijven alle schulden bij Fortuna Sittard achter. Dit scenario heeft op termijn (binnen 3 jaar) de mogelijkheid om weer te kunnen promoveren naar de 2e divisie.

5. We maken met Fortuna Sittard (en dus ook met alle ballast aan schulden!) een doorstart in de 1e klasse hoofdamateurs.

6. We doen niets en vragen faillissement aan (dat kan alleen op elke woensdag in Maastricht)
Accept you're dead and start living
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:34:49 #256
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69197497
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:23 schreef bramos-elvis het volgende:
Vooral erg voor de supporters die hun club en dus een deel van hun leven kwijt zijn. STERKTE!
Overdrijven is ook een vak maat.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:38:55 #257
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69198416
Wat een kut dag. Jarenlang mijn clubje uit en thuis bezocht. Dat is nu met een klap over. In ieder geval bedankt voor de steun van mensen die wél inzien hoe klote het is je club te verliezen
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:06:13 #259
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_69198653
Ik lees overal dat "TOF" de schuld had teruggebracht naar 6 ton. Maar concrete bewijzen daarvan zie ik nergens. En blijkbaar de KNVB ook niet ...

De KNVB heeft regels, kun je daar niet aan voldoen, dan is het over. Jammer maar helaas. En wees reëel, wat moet Fortuna met een proflicentie als ze 2 maanden later alsnog failliet worden verklaart?
451 °F
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:08:01 #260
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69198720
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:58 schreef meami het volgende:
Wat een kut dag. Jarenlang mijn clubje uit en thuis bezocht. Dat is nu met een klap over. In ieder geval bedankt voor de steun van mensen die wél inzien hoe klote het is je club te verliezen
Fortuna blijft toch gewoon bestaan, wel in een aangepaste vorm. Ik zie niet waarom Fortuna nu verloren is?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:09:53 #261
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_69198804
Wtf. Had ik niet meer verwacht.

Zijn er bronnen van dat 6 ton verhaal? Of zeggen ze dat alleen zelf?
Geef mij maar Amsterdam
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:11:37 #262
201100 Catullus
Odi et amo
pi_69198870
Prima besluit van de KNVB. Bij een lokaal kutclubje met wanmanagement en anderhalve man en een paardekop op de tribune hoort geen betaald voetbal.
pi_69199027
Jammer voor de club en de fans. Zelf kan het me niet heel veel schelen, heb nooit echt sympathie gehad voor de club maar goed, kzou het ook niet leuk vinden als psv niet meer op het hoogste niveau zou spelen maar als dat gebeurt ik eet allebei me schoenen op
Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, wie post nou z'n prive gegevens op Fok!..
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:18:42 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_69199130
Eindhoven zal ook nog wel volgen voor de zomervakantie. Als er een schaap over de dam is...
pi_69199255
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef FSC68 het volgende:
Wat een trieste lui lopen hier toch rond, hou aub gauw jullie mond als jullie er geen verstand van hebben.

Toen de fusie aan de gang was heeft Hans Erkens bewust het zo gespeeld dat Fortuna kapot ging, geen begroting indienen waardoor de KNVB geen licentie gaf.

Nu de fusie echter niet doorging is Hans Erkens eruit gestapt en heeft de Stichting Trots op Fortuna de touwen in handen genomen met 2 RVC leden. In enkele weken tijd is een schuld van 5,3 miljoen teruggebracht naar 6 ton. Bijna alle skyboxen zijn al uitverkocht voor komend seizoen en door veel verschillende acties in de regio bleek dat Fortuna nog steeds heel erg leeft.

Veel sponsors zeiden als Erkens eruit is stappen wij pas in. Nou dat is de laatste weken ook in grote getalen gebeurt en met die wetenschap en nieuwe gedekte cijfers is Fortuna naar de KNVB gestapt. De Coorporatie Eerste Divisie gaf eerst al aan verrast te zijn wat TOF allemaal had los gemaakt en de KNVB zei dit ook al.

Echter is vandaag de licentie ingetrokken op de volgende manier. Men heeft gekeken of het niet afgeven van de licentie in het Erkens tijdperk terecht was. Ja natuurlijk was dit terecht want die gast had niet eens wat ingedient. Ze hebben echter helemaal niet meer gekeken naar wat TOF in de laatste weken allemaal heeft klaargespeeld.

Fortuna heeft wel degelijk bestaansrecht, kijk voor de aardigheid eens naar onderstaand plaatje van de wedstrijd thuis tegen Excelsior dit jaar. En zo zijn er nog zoveel 'bewijzen'.

[ afbeelding ]

KNVB Maffia.

Fortuna RIP.
Mooie samenvatting.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik ga ervanuit dat het bestuur het beste voor de club doet.

Stop maar. Dit was niet het geval. Hans E deed er alles aan om de club kapot te maken.
Situatie per eind mei: 0¤ in kas. Was immers niet nodig. We zouden toch gefuseerd zijn.
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_69199256
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:11 schreef Catullus het volgende:
Prima besluit van de KNVB. Bij een lokaal kutclubje met wanmanagement en anderhalve man en een paardekop op de tribune hoort geen betaald voetbal.
Triesteling met je anderhalve man en paardekop. Ooit eens de statistieken gezien? Thuis zitten er gemiddeld altijd 2500-3000 waarmee men zeer makkelijk in de top van de JPL zit. Dit terwijl we al jaren kut draaien, maar men blijft komen. Toen we tegen Excelsior de periode konden pakken zaten er 9000 man en pas tegen MVV thuis ook nog 7500. Tevens nemen een van de meeste uitsupporters mee. Op een dinsdagavond 300km naar Leeuwarden 350 man, zie dat maar eens iemand nadoen. Vergelijk maar eens met Volendam, die namen 11 man mee naar Deventer toen ze de periode pakte. Fortuna is en blijft een van de grootste clubs in de Jupiler League.
quote:
Maar tot wanneer mag je dan eindeloos blijven uitstellen en hoger beroep aantekenen? Dit speelt niet sinds feb dit jaar he, maar sinds maart 2008 waren er problemen geconstateerd en moest er een ondernemingsplan komen om de boel te redden, door wie dan ook.

Waarom is ToF toen al niet in actie gekomen? Die hadden als het echt moest Erkens ook al weg kunnen krijgen op een ledenvergadering oid, want voor 1 september (alweer uitstel gekregen) moest er iets van een goed plan van aanpak zijn.

Dan kan je brullen wat je wil, maar daar is de KNVB verder niet verantwoordelijk voor. Dan moet je zijn bij Erkens.
Eind Decemer is TOF ontstaan omdat men toen in de gaten had dat Erkens daadwerkelijk een puinhoop ervan te maken. In deze tijd hebben ze heel veel bewerkstelligt, ware het niet dat Erkens geen inzicht gaf in de cijfers en alles op de fusie speelde. Pas nadat deze afketste kon TOF echt werken. En dat hebben ze in een paar weken geweldig gedaan. Sittard till i die.
pi_69199518
quote:
Bij een lokaal kutclubje ...
AGOVV, GAE, Telster, Excelsior, MVV, Roda, RKC, RBC, Veendam, Omniworld, Zwolle, etc etc
quote:
...wanmanagement .....
Vitesse, ADO, Utrecht, Feijenoord, Eindhoven etc etc
quote:
.... anderhalve man en een paardekop op de tribune ....
AGOVV, Eindhoven, Veendam, Omniworld, Telstar, haarlem, Excelsior, TOP
O-H-I-O; Buckeyes
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:32:59 #268
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_69199722
Ik vind het ergens zelf wel terecht, maar ik snap heel goed dat sommige mensen dit heel erg kut vinden. Kan me nog herinneren dat ik 10 jaar geleden nog naar het gemeentehuis van Emmen ben geweest om een soort van te protesteren. Die zaten toen in ongeveer dezelfde problemen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:43:53 #269
26251 Eilanden
pi_69200165
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:28 schreef JZweeds het volgende:

Utrecht
Verschil met Fortuna is, dat FCU de problemen uiteindelijk opgelost heeft (met private investeerders)
pi_69200790
Gaat ook meer om het idee. Vervang FCU daan maar door Roda.

Zie bericht daarvoor. Fortuna kreeg de kans niet.
- 1 maand tijd voor TOF is geen kans.
- Hans Erkens was en is geen Fortuna. Hans Erkens was FC Limburg
O-H-I-O; Buckeyes
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:02:19 #271
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_69200812
we zijn al meerdere keren dood verklaar het afgelopen half jaar en steeds weer opgestaan uit de dood.
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:05:13 #272
26251 Eilanden
pi_69200916
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:01 schreef JZweeds het volgende:
Gaat ook meer om het idee. Vervang FCU daan maar door Roda.

Zie bericht daarvoor. Fortuna kreeg de kans niet.
- 1 maand tijd voor TOF is geen kans.
- Hans Erkens was en is geen Fortuna. Hans Erkens was FC Limburg
Maar beide kun je de KNVB niet kwalijk nemen. De zooi begon al eerder dan een maand geleden.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:12:03 #273
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_69201130
lee is alles schuld
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_69201184
klopt. Vanaf 2005 is het nog verder bergafwaards gegaan.

H Erkens: "Supportersbeleid? niet nodig. Dat is maar 5% van de begroting"
H Erkens: "Kleine sponsoren? Niet nodig is maar 5% van de begroting"
H Erkens: "Commercieel beleid? Doen we nu even niets aan."
H Erkens: "Cash medio 2009? Niet nodig. Er komt een fusie."
Zie hier het beleid van Hans E!

Verder:
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:12 schreef postmortum het volgende:
lee is alles schuld
O-H-I-O; Buckeyes
pi_69203691
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:05 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar beide kun je de KNVB niet kwalijk nemen. De zooi begon al eerder dan een maand geleden.
Dit is dus wat ik bedoel met het februari principe. De KNVB heeft niet op Fortuna's huidige situatie de zaak beoordeelt maar op die in februari. Nu waren we gewoon in orde.

Op 6 mei heeft Fortuna Sittard wel degelijk een sluitende begroting, een afgeronde schuldsanering en de finale oplossing voor het exploitatie tekort bij de KNVB ingediend. Een externe financierder heeft zich garant gesteld om de schuldsanering (samen met TOF) te realiseren en om het exploitatie tekort (samen met de inkomsten van Bayern) te dichten. De begroting was ook sluitend, waarbij er voor alle duidelijkheid gezegd moet worden dat nog niet alle begrote onderdelen al gerealiseerd zijn c.q. in geld zijn omgezet. Zo moesten er nog enkele honderden business seats verkocht worden. Het gat was echter minimaal en gezien de tijd die er nog resten was dit makkelijk haalbaar. Het KNVB argument dat "een faillissement reëel is" wordt dan door Fortuna Sittard en TOF niet herkend!

De KNVB heeft dus in haar geheel geen rekening gehouden met het werk dat het nieuwe bestuur van Fortuna Sittard heeft verzet. Men heeft alleen het oude bestuur (Erkens & co) afgestraft. Fortuna Sittard beraadt op dit moment of zij een (dure) advocaat zal inzetten om via de burgerrechter alsnog de beslissing om te draaien.

Bron: Fortunahome.com
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:19:22 #276
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_69203948
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:13 schreef FSC68 het volgende:

[..]

Dit is dus wat ik bedoel met het februari principe. De KNVB heeft niet op Fortuna's huidige situatie de zaak beoordeelt maar op die in februari. Nu waren we gewoon in orde.

Op 6 mei heeft Fortuna Sittard wel degelijk een sluitende begroting, een afgeronde schuldsanering en de finale oplossing voor het exploitatie tekort bij de KNVB ingediend. Een externe financierder heeft zich garant gesteld om de schuldsanering (samen met TOF) te realiseren en om het exploitatie tekort (samen met de inkomsten van Bayern) te dichten. De begroting was ook sluitend, waarbij er voor alle duidelijkheid gezegd moet worden dat nog niet alle begrote onderdelen al gerealiseerd zijn c.q. in geld zijn omgezet. Zo moesten er nog enkele honderden business seats verkocht worden. Het gat was echter minimaal en gezien de tijd die er nog resten was dit makkelijk haalbaar. Het KNVB argument dat "een faillissement reëel is" wordt dan door Fortuna Sittard en TOF niet herkend!

De KNVB heeft dus in haar geheel geen rekening gehouden met het werk dat het nieuwe bestuur van Fortuna Sittard heeft verzet. Men heeft alleen het oude bestuur (Erkens & co) afgestraft. Fortuna Sittard beraadt op dit moment of zij een (dure) advocaat zal inzetten om via de burgerrechter alsnog de beslissing om te draaien.

Bron: Fortunahome.com
Het probleem is dat de KNVB een oordeel velt over de ingediende planning in september, Erkens en co heeft dat toen nagelaten, net zoals de sponsors geïnformeerd werden dat er een fc limburg kwam heeft erkens dat ook aan de KNVB vermeld, de KNVB heeft nu alleen gekeken als in de beslissing van een paar weken geleden een fout zat, maar ze kijken niet naar het ingediende plan en huidige begroting, en daar zit te fout. En ga je hiermee naar de burgerrechter dan win je zeer zeker!
pi_69204034
zie nu nog wel meer clubs gaan zoals mijn cluppie of eindhoven echt kut voor de supporters ondanks het succes van tof in een korte periode goede resultaten behaald . Alles naar de kloten dankzij de natte fc limburg droom van een paar bobo's
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_69204129
Zeker wil ik niet zeggen, maar de kans is wel aanwezig. Als nu aantoonbaar gemaakt kan worden dat alles in orde is zal de burgerrechter kunnen laten meewegen dat dit een 25tal banen zal schelen in positieve zin. Dat is denk ik het punt waarop het gespeeld zal moeten worden.
pi_69204635
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:22 schreef FSC68 het volgende:
Zeker wil ik niet zeggen, maar de kans is wel aanwezig. Als nu aantoonbaar gemaakt kan worden dat alles in orde is zal de burgerrechter kunnen laten meewegen dat dit een 25tal banen zal schelen in positieve zin. Dat is denk ik het punt waarop het gespeeld zal moeten worden.
Ik vraag me echt af of de hele gang naar de rechter nog zin heeft. Ik zie het somber in
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_69205169
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:33 schreef meami het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of de hele gang naar de rechter nog zin heeft. Ik zie het somber in
Ik heb me er in principe ook al bij neergelegd. Maarja zoals Postert zegt, we zijn al vaker uit het graf opgestaan, laten we daar nog eens op hopen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:49:47 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69205302
Om de Fortuna-supporters te citeren:

'Liever creperen, dan fuseren.'

En dan verontwaardigd c.q. intens verdrietig reageren als het einde nabij is.

One down, one to go. Ik weet niet wat Fortuna en Roda de financiën managen, maar er wordt teveel uitgegeven aan gimmicks schijnt me.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:59:07 #282
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_69205658
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:49 schreef Ofyles2 het volgende:

One down, one to go. Ik weet niet wat Fortuna en Roda de financiën managen, maar er wordt teveel uitgegeven aan gimmicks schijnt me.
Misschien eens beter om je in het complete verhaal te verdiepen, dus niet alleen de berichten die je op FOK leest, ook de fusie verhalen op beide supporterssites, en het eens niet zo zwart wit te zien.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:07:57 #283
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_69206007
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:20 schreef DarkShine het volgende:

[..]

De inkrimping van de Jupiler League. KNVB drukt het er niet zo doorheen als toen men de 2de Klasse saneerde.
Eindhoven zal nu idd ook wel volgen. 19 clubs is zeer ongunstig voor competitie in plannen.

En wellicht binnen nu en enkele seizoenen nog 2 clubs.
Net efkes anges
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:08:36 #284
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69206044
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:59 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Misschien eens beter om je in het complete verhaal te verdiepen, dus niet alleen de berichten die je op FOK leest, ook de fusie verhalen op beide supporterssites, en het eens niet zo zwart wit te zien.
Fortuna worstelt de laatste 10 jaar al met de financiën. Sinds ze in het nieuwe stadion zitten kunnen ze het al niet meer goed geregeld krijgen volgens mij. Daar is niet alleen de club schuld aan.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:09:50 #285
111382 Ofyles2
pi_69206093
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Fortuna worstelt de laatste 10 jaar al met de financiën. Sinds ze in het nieuwe stadion zitten kunnen ze het al niet meer goed geregeld krijgen volgens mij. Daar is niet alleen de club schuld aan.
De gemeente Sittard-Geleen liet het ook versloffen dacht ik.
pi_69207780
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:33 schreef meami het volgende:

[..]

fortuna heeft de fusie doorstaan nu zullen ze dit ook doorstaan
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:51:24 #287
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_69208114
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De gemeente Sittard-Geleen liet het ook versloffen dacht ik.
Tja clubs die nu beslissen een stadion te bouwen hebben het nog eerder afgebouwd dan Fortuna, en Wessels (eigenaar van het stadion) is maar aan het wachten om te bouwen, dit ligt nog bij de gemeente, maar de middenstand tekent continue protest aan, ze vinden niets goed.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:00:22 #288
111382 Ofyles2
pi_69208514
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:51 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Tja clubs die nu beslissen een stadion te bouwen hebben het nog eerder afgebouwd dan Fortuna, en Wessels (eigenaar van het stadion) is maar aan het wachten om te bouwen, dit ligt nog bij de gemeente, maar de middenstand tekent continue protest aan, ze vinden niets goed.
Met andere woorden: er zitten NIMBY's in het spel?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:01:05 #289
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69208544
Dit had ik Fortuna niet gegund.

Maar 2 clubs zijn in Zuid-Limburg eigenlijk al meer dan genoeg als je naar de sponsoren kijkt.
En Roda zal (voorlopig) niet gaan fuseren. Dus eigenlijk is dit gewoon goed nieuws voor Roda.
pi_69208573
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:21 schreef FSC68 het volgende:

[..]

Als KNVB moet je toch ergens een grens trekken en niet telkens maar weer uitgaan van het 'vertrouwen' dat het allemaal goed komt, als telken male het alsmaar niet goed is gekomen? Ook in dit plan wordt wéér uitgegaan van de oplossing op termijn. Als de KNVB nu een streep trekt en NU is de begroting niet sluitend dan is het einde recht. Sorry.

Hopelijk zal de KNVB deze lijn voortzetten en niet met 2 maten meten wanneer het andere clubs betreft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_69209056
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:49 schreef Ofyles2 het volgende:

Als de keuze tussen creperen of fuseren gemaakt moet worden dan kies ik inderdaad voor het creperen. Dit is nog altijd beter dan dat Sporting Limburg.

Ik zie echter nog steeds toekomst in een zelfstandig Fortuna en ben van mening dat de beslissing van de KNVB gebaseerd zou moeten zijn op de situatie op dit moment. Het post HE, Sporting Limburg tijdperk.
quote:
De stichting Trots Op Fortuna (TOF) reageert verbijsterd op het nieuws dat de KNVB de proflicentie definitief gaat intrekken. Bestuurslid Wil Meijers stelt zelfs dat de Limburgse club nog slechts een schuld heeft van veertigduizend euro.

'Het zure van de situatie is dat de beroepscommissie alleen heeft gekeken of de licentiecommissie in februari terecht heeft besloten de licentie in te trekken', zegt Meijers tegen Voetbal International. 'Naar de huidige situatie is niet gekeken.'

De hoop van TOF is erop gericht dat de burgerrechter wel naar de huidige stand van zaken kijkt. De situatie is volgens Meijers namelijk zo dat de club de schuld van 5,3 miljoen euro heeft gereduceerd tot een negatief saldo van slechts veertigduizend euro. Fortuna kan daarnaast de kosten van het huidige seizoen afdekken en had voor de volgende jaargang een sluitende begroting.

'Er is de afgelopen periode ontzettend veel werk verricht', aldus Meijers. 'De mogelijkheden zijn nu echter nog erg dun. Bij de KNVB zijn de beroepsmogelijkheden uitgeput. We beraden ons over een gang naar de burgerrechter. Die beslissing nemen we woensdag en als we besluiten het niet te doen dan is het over en uit voor Fortuna.'

[ Bericht 41% gewijzigd door JZweeds op 19-05-2009 23:22:21 ]
O-H-I-O; Buckeyes
pi_69209680
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als KNVB moet je toch ergens een grens trekken en niet telkens maar weer uitgaan van het 'vertrouwen' dat het allemaal goed komt, als telken male het alsmaar niet goed is gekomen? Ook in dit plan wordt wéér uitgegaan van de oplossing op termijn. Als de KNVB nu een streep trekt en NU is de begroting niet sluitend dan is het einde recht. Sorry.

Hopelijk zal de KNVB deze lijn voortzetten en niet met 2 maten meten wanneer het andere clubs betreft.
Maar het is toch helemaal niet realistisch wat de KNVB nu doet. Ze gaan kijken naar cijfers die gebaseerd zijn op het moment dat Erkens puur voor de fusie ging en Fortuna links liet liggen. Als men daarnaar kijkt had Fortuna niet eens in beroep hoeven gaan, want dan wisten ze wel dat ze bij voorbaat kansloos waren. Nadat de fusie is afgeketst heeft TOF alle problemen opgelost. Als de KNVB normaal was keken ze naar het resultaat daarvan, wat dus positief is, in plaats van het voormalige tijdperk. Hopelijk zal de burgerrechter dit wel inzien zodat we nog een lange neus naar de KNVB kunnen trekken. Maarja dat blijft bij ijdele hoop.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:53:23 #293
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_69210595
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:28 schreef FSC68 het volgende:

[..]

Maar het is toch helemaal niet realistisch wat de KNVB nu doet. Ze gaan kijken naar cijfers die gebaseerd zijn op het moment dat Erkens puur voor de fusie ging en Fortuna links liet liggen. Als men daarnaar kijkt had Fortuna niet eens in beroep hoeven gaan, want dan wisten ze wel dat ze bij voorbaat kansloos waren. Nadat de fusie is afgeketst heeft TOF alle problemen opgelost. Als de KNVB normaal was keken ze naar het resultaat daarvan, wat dus positief is, in plaats van het voormalige tijdperk. Hopelijk zal de burgerrechter dit wel inzien zodat we nog een lange neus naar de KNVB kunnen trekken. Maarja dat blijft bij ijdele hoop.
Als het allemaal zo prima in orde is lijkt de stap naar de burgerrechter en de daarbij behorende rectificatie me geen probleem. Het zal vast niet lang duren voordat Fortuna deze stap gaat zetten.

Maar even serieus ... in principe zijn dit soort opmerkingen net zo leeg als de foute "fok" posts waarin het financieel beleid van Fortuna de gond in wordt geboord. Waar zijn de officiele bronnen die aanduiden dat de KNVB enkel naar oude gegevens heeft gekeken (wat simpelweg onzinnig is)? Waar zijn de bewijzen dat een paar supporters in enkele maanden tijd een miljoenenschuld hebben "weggewerkt"? Daarnaast gaat een begroting over lopende kosten en opbrengsten. Is er vanuit Fortuna sprake van bezuinigingen, en zo ja, waar kan ik daar informatie over vinden?

Zolang ik enkel ongefundeerde meningen lees kan ik niets anders dan er van uit gaan dat de accountants in dienst van de KNVB hun werk grondig hebben gedaan (aangezien die toch zeker in bezit zijn van alle benodigde stukken, Fortuna zou gek zijn om niet alles aan te leveren dat enigzinds positief is).
451 °F
pi_69211092
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:53 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Als het allemaal zo prima in orde is lijkt de stap naar de burgerrechter en de daarbij behorende rectificatie me geen probleem. Het zal vast niet lang duren voordat Fortuna deze stap gaat zetten.

Maar even serieus ... in principe zijn dit soort opmerkingen net zo leeg als de foute "fok" posts waarin het financieel beleid van Fortuna de gond in wordt geboord. Waar zijn de officiele bronnen die aanduiden dat de KNVB enkel naar oude gegevens heeft gekeken (wat simpelweg onzinnig is)? Waar zijn de bewijzen dat een paar supporters in enkele maanden tijd een miljoenenschuld hebben "weggewerkt"? Daarnaast gaat een begroting over lopende kosten en opbrengsten. Is er vanuit Fortuna sprake van bezuinigingen, en zo ja, waar kan ik daar informatie over vinden?

Zolang ik enkel ongefundeerde meningen lees kan ik niets anders dan er van uit gaan dat de accountants in dienst van de KNVB hun werk grondig hebben gedaan (aangezien die toch zeker in bezit zijn van alle benodigde stukken, Fortuna zou gek zijn om niet alles aan te leveren dat enigzinds positief is).
Dat de KNVB puur naar de eerdere periode heeft gekeken zei Kessler vanmiddag nog. Hij zei we hebben gekeken of het niet verstrekken van de licentie in februari terecht was. En nog verschillende van zo'n soort uitspraken.

De manier waarop de schuld gesaneerd is is alsvolgt. Men heeft de crediteuren de keuze gegeven of we gaan failliet of jullie kunnen tekenen voor 15% van jullie tegoed. Hiermee had een tijd terug al 85% ingestemd en een dezerdagen FitFree ook al en de Belastingdienst krijgt juridisch 30% waarmee ze ook accoord zijn gegaan. Het overige is gewoon gedekt door een externe financier, dat hij zijn naam niet bekend wilt maken kunnen we niks aan doen. TOF gaat niet verkondigen bij de KNVB dat het gedekt is als het niet op papier staat, kortom ga er maar vanuit dat het zwart op wit staat.

Verder kun je hier het businessplan lezen: http://www.trotsopfortuna.nl/download/businessplan-TOF.pdf
pi_69213044
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:09 schreef Rucebo het volgende:
De Feyenoorders roepen het hardste hoe mooi dit is, terwijl ze zelf diep in de schulden zitten...
Zolang we ons parkeerdek niet hoeven te verkopen valt het wel mee denk je niet?

OT sterkte voor de Fortuna fans, maar dit was na het mislukken van de fusie onvermijdelijk.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69213423
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:34 schreef LENUS het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak maat.
Je hebt geen idee wat voor invloed dit heeft op de echte Fortuna supporter.
Fortuna was gewoon mijn leven. Elke vrijdag stond je er bij een wedstrijd. Doordeweeks ging je met je vrienden bij Fortuna naar wedstrijden van Jong Fortuna, a-jeugd, supportersavonden, etc etc. Het is gewoon een groot deel van mijn sociale leven. Dit wordt me nu gewoon ontnomen. Ik zou niet weten aan welke hobby ik me met zoveel passie zou kunnen geven.

Maar zoals ik al zei....je hebt geen idee....
pi_69213592
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 03:00 schreef Evertje het volgende:

[..]

Je hebt geen idee wat voor invloed dit heeft op de echte Fortuna supporter.
Fortuna was gewoon mijn leven. Elke vrijdag stond je er bij een wedstrijd. Doordeweeks ging je met je vrienden bij Fortuna naar wedstrijden van Jong Fortuna, a-jeugd, supportersavonden, etc etc. Het is gewoon een groot deel van mijn sociale leven. Dit wordt me nu gewoon ontnomen. Ik zou niet weten aan welke hobby ik me met zoveel passie zou kunnen geven.

Maar zoals ik al zei....je hebt geen idee....
Sterkte man. Serieus , ik zou gek worden als zoiets bij mijn cluppie op Zuid zou gebeuren. Heb je enig idee hoe het zover heeft kunnen komen dat ze zo diep in de rode cijfers zijn gedoken? Slecht beleid , weinig toeschouwers , geen sponsors etc
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 20 mei 2009 @ 05:11:17 #298
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_69213687
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 03:45 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Sterkte man. Serieus , ik zou gek worden als zoiets bij mijn cluppie op Zuid zou gebeuren. Heb je enig idee hoe het zover heeft kunnen komen dat ze zo diep in de rode cijfers zijn gedoken? Slecht beleid , weinig toeschouwers , geen sponsors etc
Volgens mij hadden ze nogal wat last van het Bosman arrest. Ook hadden ze aardig wat huurspelers in hun gloriejaren, wat natuurlijk op de lange termijn niet veel oplevert als je je niet kwalificeert voor bijvoorbeeld Europees voetbal.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_69213724
Ik heb niet alle reacties gelezen hoor dus misschien is het al genoemd, maar wat gaan ze met het relatief nieuwe stadion doen dan?
pi_69217470
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 05:32 schreef Pacmaniac het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen hoor dus misschien is het al genoemd, maar wat gaan ze met het relatief nieuwe stadion doen dan?
Vraag ik me ook af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')