Krijg je van je tandarts gewoon mee. Ibuprofen 600 zakjes denk ik. Zie je vanzelf wel morgen wat je krijgtquote:
Ohhh wat een verrassingquote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:09 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Krijg je van je tandarts gewoon mee. Ibuprofen 600 zakjes denk ik. Zie je vanzelf wel morgen wat je krijgt
Ibuprofen is de grootste kankerzooi die er bestaat. Je maagwand gaat echt kapot van die shit . Dan kan je beter paracetamol 500 mg nemen. Kun je er lekker 3 van nemen en helpt perfect. Geloof 6 is max. Werken nog beter en zijn minder slecht voor je .quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:10 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ohhh wat een verrassingZo niet, kan ik dan niet gewoon een ibuprofen 400 en en een ibuprofen 200 tegelijk innemen? 400+200=600, of zorgen allerlei stofjes erbij dat je dood gaat (
). Die 400 heb ik in het verleden wel eens gebruikt en werkte best aardig, maar volgens mij ga ik een paardenmiddel nodig hebben
![]()
Ik weet dat ibuprofen slecht voor je maagwand is, maar ik gebruik die zooi haast nooit. Het lijkt me sterk dat je van een dag of twee stevig trippen op ibuprofen (quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:17 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ibuprofen is de grootste kankerzooi die er bestaat. Je maagwand gaat echt kapot van die shit . Dan kan je beter paracetamol 500 mg nemen. Kun je er lekker 3 van nemen en helpt perfect. Geloof 6 is max. Werken nog beter en zijn minder slecht voor je .
Neem dan Ascal 600. Vrij verkrijgbaar en kun je geloof ik 2 x een sachet nemen van 600 dus 1200 met een maximum van 8 sachets per dag.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:21 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik weet dat ibuprofen slecht voor je maagwand is, maar ik gebruik die zooi haast nooit. Het lijkt me sterk dat je van een dag of twee stevig trippen op ibuprofen () gelijk een maagzweer krijgt. Ik heb thuis paracetamol 500, maar dat werkt zover ik me kan herinneren (ik gebruik bijna nooit van die troep) echt niet zo goed als ibuprofen.
DRIE paracetamols tegelijk? Of begrijp ik je niet helemaal goedIeder medicijn heeft zijn gevaren, van paracetamol gaat je lever geloof ik naar de klote. Maar dat boeit me nu gewoon even niet. Het is voor twee pijnlijke dagen, hooguit drie.
Stel je niet zo aan, ibuprofen is een prima geneesmiddel en geeft bij verreweg de meeste gezonde mensen zonder bestaande maagklachten geen problemen, zeker niet bij acuut gebruikt. Mocht TS een geschiedenis van maagklachten hebben, dan valt te overwegen het bij paracetamol te houden. 3 is te veel per keer, voor zelfmedicatie is maximaal 1000 milligram (2 pillen) en dagelijks maximaal 3000 milligram vastgesteld.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:17 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ibuprofen is de grootste kankerzooi die er bestaat. Je maagwand gaat echt kapot van die shit . Dan kan je beter paracetamol 500 mg nemen. Kun je er lekker 3 van nemen en helpt perfect. Geloof 6 is max. Werken nog beter en zijn minder slecht voor je .
Dosering klopt, maar paracetamol heeft de voorkeur boven aspirine als eerste keuze in pijnstilling.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:27 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Neem dan Ascal 600. Vrij verkrijgbaar en kun je geloof ik 2 x een sachet nemen van 600 dus 1200 met een maximum van 8 sachets per dag.
Maar ga beter gewoon ff bij de apotheek vragen en niet hier. Deskundig advies lijkt me verstandiger dan luisteren naar self made dokters op FOK.
Gast ik leef al 20 jaar met migraine , heb tientallen mensen in mijn omgeving die ook last hebben van migraine en allemaal zeggen ze dezelfde dingen over ibuprofen dus ga mij ff niet vertellen hoe het werkt enzoquote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, ibuprofen is een prima geneesmiddel en geeft bij verreweg de meeste gezonde mensen zonder bestaande maagklachten geen problemen, zeker niet bij acuut gebruikt. Mocht TS een geschiedenis van maagklachten hebben, dan valt te overwegen het bij paracetamol te houden. 3 is te veel per keer, voor zelfmedicatie is maximaal 1000 milligram (2 pillen) en dagelijks maximaal 4000 milligram vastgesteld.
Daarom schrijven tandartsen en kaakchirurgen bij kies/tandpijn ook altijd ibuprofen voor en geen paracetamolquote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:32 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dosering klopt, maar paracetamol heeft de voorkeur boven aspirine als eerste keuze in pijnstilling.
Gast, ik baseer mij op epidemiologische data, die een stuk betrouwbaarder is dat jou en je tientallen vrienden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:32 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gast ik leef al 20 jaar met migraine , heb tientallen mensen in mijn omgeving die ook last hebben van migraine en allemaal zeggen ze dezelfde dingen over ibuprofen dus ga mij ff niet vertellen hoe het werkt enzo
Dan heeft denk ik te maken met het verwachtingspatroon van de patiënt. Ik stel overigens niet dat NSAID's slecht zijn of iets dergelijks, maar dat het goedkopere en minder bijwerkingen veroorzakende paracetamol in de meeste gevallen net zo goed werkt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:34 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Daarom schrijven tandartsen en kaakchirurgen bij kies/tandpijn ook altijd ibuprofen voor en geen paracetamol
Wederom bullshit. Artsen schrijven bij kiespijn tenzij anders vastgesteld ivm met complicaties áltijd Ibuprofen voor.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:35 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Gast, ik baseer mij op epidemiologische data, die een stuk betrouwbaarder is dat jouw en je tientallen vrienden.![]()
En als je al 20 jaar migraine hebt, gebruik je wellicht chronisch NSAID's, wat het risico op maagcomplicaties sterk verhoogd.
Heeft je tandarts al gekeken dan? Of zegt hij zomaar wat? Melkkiezen zijn idd door een lichtere wortelstructuur wel makkelijker te verwijderen, zou dus zomaar kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:39 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb gelukkig kleine verstandskiesjes (melkkiezen met een wortel zegmaar), die er volgens de tandarts "binnen 5 minuten uitzijn". Ergens bevalt dat optimisme me voor geen meter
Er zijn al rontgenfoto's gemaakt en de kiezen zijn in 'diameter' en hoogte erg klein. Kleiner dan de andere kiezen. Er zit wel een normale wortel aan, maar deze zit keurig recht. Ze moeten er uit omdat ik er niet goed bij kan met mijn tandenborstel, waardoor er al in 1 een gaatje zit. Dus hij zegt het niet 'zomaar', maar toch... Mijn ervaring met denken -en vooral vertellen- dat iets 'makkelijk' is, is dat het vaak vies tegenvaltquote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:41 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Heeft je tandarts al gekeken dan? Of zegt hij zomaar wat? Melkkiezen zijn idd door een lichtere wortelstructuur wel makkelijker te verwijderen, zou dus zomaar kunnen kloppen.
Maak je niet te druk. Tandarts heeft foto's gezien en als het een ontzettende kloteklus zou zijn had die je doorverwezen naar de kaakchirurgquote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:45 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Er zijn al rontgenfoto's gemaakt en de kiezen zijn ook in 'diameter' erg klein. Dus hij zegt het niet 'zomaar', maar toch... Mijn ervaring met denken -en vooral vertellen- dat iets 'makkelijk' is, is dat het vaak vies tegenvalt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |