abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:04:45 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_69176738
Morgen om 14:00 heb ik een gezellige date met de tandarts: er mogen twee verstandskiezen uit. Ik ontspring godzijdank de dans die 'kaakchirurg' heet, maar wil me toch voorbereiden op eventuele ellende. Wat is de zwaarste pijnstiller die je zo bij de drogist kunt halen? Bijwerkingen boeien me niet, als ik ze uberhaupt nodig heb, is het maar voor een paar dagen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_69176745
Een aspirine van 4 kilo . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:06:01 #3
77130 star_gazer
pi_69176748
Oja, zetpillen doe ik niet aan
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_69176775
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:06 schreef star_gazer het volgende:
Oja, zetpillen doe ik niet aan
Krijg je van je tandarts gewoon mee. Ibuprofen 600 zakjes denk ik. Zie je vanzelf wel morgen wat je krijgt
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:10:26 #5
77130 star_gazer
pi_69176778
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:09 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Krijg je van je tandarts gewoon mee. Ibuprofen 600 zakjes denk ik. Zie je vanzelf wel morgen wat je krijgt
Ohhh wat een verrassing Zo niet, kan ik dan niet gewoon een ibuprofen 400 en en een ibuprofen 200 tegelijk innemen? 400+200=600, of zorgen allerlei stofjes erbij dat je dood gaat ( ). Die 400 heb ik in het verleden wel eens gebruikt en werkte best aardig, maar volgens mij ga ik een paardenmiddel nodig hebben
-
pi_69176781
Ibu
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:14:03 #7
77130 star_gazer
pi_69176801
Ik heb er trouwens zin in joh
-
pi_69176819
Lees gewoon de bijsluiter als je de pijnstillers hebt ofzo.
............................
pi_69176820
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:10 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ohhh wat een verrassing Zo niet, kan ik dan niet gewoon een ibuprofen 400 en en een ibuprofen 200 tegelijk innemen? 400+200=600, of zorgen allerlei stofjes erbij dat je dood gaat ( ). Die 400 heb ik in het verleden wel eens gebruikt en werkte best aardig, maar volgens mij ga ik een paardenmiddel nodig hebben
Ibuprofen is de grootste kankerzooi die er bestaat. Je maagwand gaat echt kapot van die shit . Dan kan je beter paracetamol 500 mg nemen. Kun je er lekker 3 van nemen en helpt perfect. Geloof 6 is max. Werken nog beter en zijn minder slecht voor je .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:21:29 #10
77130 star_gazer
pi_69176840
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:17 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ibuprofen is de grootste kankerzooi die er bestaat. Je maagwand gaat echt kapot van die shit . Dan kan je beter paracetamol 500 mg nemen. Kun je er lekker 3 van nemen en helpt perfect. Geloof 6 is max. Werken nog beter en zijn minder slecht voor je .
Ik weet dat ibuprofen slecht voor je maagwand is, maar ik gebruik die zooi haast nooit. Het lijkt me sterk dat je van een dag of twee stevig trippen op ibuprofen ( ) gelijk een maagzweer krijgt. Ik heb thuis paracetamol 500, maar dat werkt zover ik me kan herinneren (ik gebruik bijna nooit van die troep) echt niet zo goed als ibuprofen.

DRIE paracetamols tegelijk? Of begrijp ik je niet helemaal goed Ieder medicijn heeft zijn gevaren, van paracetamol gaat je lever geloof ik naar de klote. Maar dat boeit me nu gewoon even niet. Het is voor twee pijnlijke dagen, hooguit drie.

Bijkomend voordeel van ibuprofen is dat het ontstekingsremmend is, wat niet geheel onbelangrijk is bij een wond in je smoel.
-
pi_69176851
De zwaarste pijnstillers zijn NSAID's; ibuprofen, diclofenac, naproxen etc. Werken allemaal ongeveer hetzelfde en ongeveer even goed. Hebben echter al wat meer bijwerken dan paracetamol. Onderschat de pijnstillende werking van paracetamol niet. Goed gedoseerd (tot 4 gram per dag) werkt het prima. Vraag verder aan je tandarts wat je kunt slikken.
pi_69176871
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:21 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik weet dat ibuprofen slecht voor je maagwand is, maar ik gebruik die zooi haast nooit. Het lijkt me sterk dat je van een dag of twee stevig trippen op ibuprofen ( ) gelijk een maagzweer krijgt. Ik heb thuis paracetamol 500, maar dat werkt zover ik me kan herinneren (ik gebruik bijna nooit van die troep) echt niet zo goed als ibuprofen.

DRIE paracetamols tegelijk? Of begrijp ik je niet helemaal goed Ieder medicijn heeft zijn gevaren, van paracetamol gaat je lever geloof ik naar de klote. Maar dat boeit me nu gewoon even niet. Het is voor twee pijnlijke dagen, hooguit drie.
Neem dan Ascal 600. Vrij verkrijgbaar en kun je geloof ik 2 x een sachet nemen van 600 dus 1200 met een maximum van 8 sachets per dag.
Maar ga beter gewoon ff bij de apotheek vragen en niet hier. Deskundig advies lijkt me verstandiger dan luisteren naar self made dokters op FOK.
pi_69176876
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:17 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, ibuprofen is een prima geneesmiddel en geeft bij verreweg de meeste gezonde mensen zonder bestaande maagklachten geen problemen, zeker niet bij acuut gebruikt. Mocht TS een geschiedenis van maagklachten hebben, dan valt te overwegen het bij paracetamol te houden. 3 is te veel per keer, voor zelfmedicatie is maximaal 1000 milligram (2 pillen) en dagelijks maximaal 3000 milligram vastgesteld.
pi_69176886
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:27 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Neem dan Ascal 600. Vrij verkrijgbaar en kun je geloof ik 2 x een sachet nemen van 600 dus 1200 met een maximum van 8 sachets per dag.
Maar ga beter gewoon ff bij de apotheek vragen en niet hier. Deskundig advies lijkt me verstandiger dan luisteren naar self made dokters op FOK.
Dosering klopt, maar paracetamol heeft de voorkeur boven aspirine als eerste keuze in pijnstilling.
pi_69176887
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:29 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, ibuprofen is een prima geneesmiddel en geeft bij verreweg de meeste gezonde mensen zonder bestaande maagklachten geen problemen, zeker niet bij acuut gebruikt. Mocht TS een geschiedenis van maagklachten hebben, dan valt te overwegen het bij paracetamol te houden. 3 is te veel per keer, voor zelfmedicatie is maximaal 1000 milligram (2 pillen) en dagelijks maximaal 4000 milligram vastgesteld.
Gast ik leef al 20 jaar met migraine , heb tientallen mensen in mijn omgeving die ook last hebben van migraine en allemaal zeggen ze dezelfde dingen over ibuprofen dus ga mij ff niet vertellen hoe het werkt enzo
pi_69176895
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:32 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dosering klopt, maar paracetamol heeft de voorkeur boven aspirine als eerste keuze in pijnstilling.
Daarom schrijven tandartsen en kaakchirurgen bij kies/tandpijn ook altijd ibuprofen voor en geen paracetamol
pi_69176899
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:32 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Gast ik leef al 20 jaar met migraine , heb tientallen mensen in mijn omgeving die ook last hebben van migraine en allemaal zeggen ze dezelfde dingen over ibuprofen dus ga mij ff niet vertellen hoe het werkt enzo
Gast, ik baseer mij op epidemiologische data, die een stuk betrouwbaarder is dat jou en je tientallen vrienden.

En als je al 20 jaar migraine hebt, gebruik je wellicht chronisch NSAID's, wat het risico op maagcomplicaties sterk verhoogd.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:35:24 #18
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_69176901
In mijn ervaring (Tandpijn) werkt naproxennatriumook prima. Wel minstens 500mg tegelijk innemen, al mag dat volgens de bijsluiter maar 1,5 keer per dag. Volgens mij gebruikte ik meer dan het dubbele
Ook geen sig dus
pi_69176908
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:34 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Daarom schrijven tandartsen en kaakchirurgen bij kies/tandpijn ook altijd ibuprofen voor en geen paracetamol
Dan heeft denk ik te maken met het verwachtingspatroon van de patiënt. Ik stel overigens niet dat NSAID's slecht zijn of iets dergelijks, maar dat het goedkopere en minder bijwerkingen veroorzakende paracetamol in de meeste gevallen net zo goed werkt.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:39:06 #20
77130 star_gazer
pi_69176915
Ik heb gelukkig kleine verstandskiesjes (melkkiezen met een wortel zegmaar), die er allemaal keurig recht instaan. Ze zijn alleen zo klein, dat ze maar half door het tandvlees zitten. Volgens de tandarts zijn ze er "binnen 5 minuten uit". Ergens bevalt dat optimisme me voor geen meter

Maargoed, morgen eerst maar even wat ibuprofen inslaan, voor het geval ik niks van de tandarts meekrijg. De icepack ligt ook al klaar. Laat die teringzooi maar komen

Ik ben bang
-
pi_69176921
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:35 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Gast, ik baseer mij op epidemiologische data, die een stuk betrouwbaarder is dat jouw en je tientallen vrienden.

En als je al 20 jaar migraine hebt, gebruik je wellicht chronisch NSAID's, wat het risico op maagcomplicaties sterk verhoogd.
Wederom bullshit. Artsen schrijven bij kiespijn tenzij anders vastgesteld ivm met complicaties áltijd Ibuprofen voor.

Dus die zogenaamde data van je kan wat mij betreft per direct de prullenbak in.

Verder gebruiken mensen met ernstige migraine voornamelijk Triptanen en dus geen NSAID's.
pi_69176928
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:39 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb gelukkig kleine verstandskiesjes (melkkiezen met een wortel zegmaar), die er volgens de tandarts "binnen 5 minuten uitzijn". Ergens bevalt dat optimisme me voor geen meter
Heeft je tandarts al gekeken dan? Of zegt hij zomaar wat? Melkkiezen zijn idd door een lichtere wortelstructuur wel makkelijker te verwijderen, zou dus zomaar kunnen kloppen.
pi_69176930
Ja als je stug ibu's blijft gebruiken bij migraine moet je toch eens langs je huisarts.
Met Sumatriptan (of iets soortgelijks) gaat er een wereld voor je open
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:45:43 #24
77130 star_gazer
pi_69176941
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:41 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Heeft je tandarts al gekeken dan? Of zegt hij zomaar wat? Melkkiezen zijn idd door een lichtere wortelstructuur wel makkelijker te verwijderen, zou dus zomaar kunnen kloppen.
Er zijn al rontgenfoto's gemaakt en de kiezen zijn in 'diameter' en hoogte erg klein. Kleiner dan de andere kiezen. Er zit wel een normale wortel aan, maar deze zit keurig recht. Ze moeten er uit omdat ik er niet goed bij kan met mijn tandenborstel, waardoor er al in 1 een gaatje zit. Dus hij zegt het niet 'zomaar', maar toch... Mijn ervaring met denken -en vooral vertellen- dat iets 'makkelijk' is, is dat het vaak vies tegenvalt
-
pi_69176951
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:45 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Er zijn al rontgenfoto's gemaakt en de kiezen zijn ook in 'diameter' erg klein. Dus hij zegt het niet 'zomaar', maar toch... Mijn ervaring met denken -en vooral vertellen- dat iets 'makkelijk' is, is dat het vaak vies tegenvalt
Maak je niet te druk. Tandarts heeft foto's gezien en als het een ontzettende kloteklus zou zijn had die je doorverwezen naar de kaakchirurg
Trouwens over pijn moet je je niet teveel zorgen maken. Je loopt een paar dagen met een dikke bek rond en that's it. Ontstoken wortelkanaal doet echt zeer . Kiezen trekken in het algemeen (en zeker in jouw geval) vallen qua pijn wel mee.

Zorg wel dat je eten in huis hebt dat je niet hoeft te kauwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')