Zou zo als sponsor kunnen staan in het SGP-blaadje.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:40 schreef TC03 het volgende:
Knevel en Boosnma, klinkt als een louche loodgietersbedrijf.
In mijn ogen is dat niet zo waar. Knevel presenteert nu eenmaal opinieprogramma's, waardoor hij vaker zijn eigen standpunt zal gebruiken als 'waarheid'. Ik heb uit oprechte interesse gekeken naar Boomsma's 40 dagen zonder seks (afgelopen zondag 2 afleveringen). Boomsma stelt daar ook vrij 'gekleurde' (soort van retorische) vragen aan de deelnemende seksverslaafden. Hij gebruikt dan niet letterlijk het christelijk vingertje, maar de toon van zijn vragen is dat wel.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:11 schreef Martinovibes het volgende:
Ik vind het noemen van Knevel en Boonsma in een adem toch echt te ver gaan .
Ik kan me het belerende vingertje van Knevel nog heel , heel goed herinneren , het overdadig interrumperen van mensen in zijn programma's .
Ik heb Boonsma daar nog niet op kunnen betrappen ( zeker de laatste 2 maanden niet)
Ik ben een radicale vrijdenker. Toch ben ik blij dat er zo'n man als Knevel behoort tot de 'christelijke' opiniemakerstop. Deze mensen zorgen ervoor dat de kloof tussen vrijzinnig Nederland en conservatief Nederland iets kleiner wordt. Zij doen een stapje naar 'ons' toe. Mijn vrijzinnigheid is gestoeld op de belangrijke principes van de Verlichting (proberen zo min mogelijk te denken in morele dogma's - meer rationeel redeneren - vrijheid van meningsuiting - vrijheid om te zijn wie je wilt zijn zolang je niet anderen schaadt). Wanneer mannen zoals Knevel in hun gemeenschap dogma's ter discussie stellen zorgt hij ervoor dat op lange termijn meer en meer conservatieve christenen (zoals jonge streng opgevoede lieden) vrijer worden in hun redeneren. Knevel ziet graag een liefdesverband tussen religie en wetenschap. In mijn ogen is dat complete onzin (religie ligt buiten het domein van (beta)wetenschap), maar zo'n streven van een belangrijke EO-figuur is alleen maar goed om die personen dichter bij mijn vrijzinnige gemeenschap te brengen.quote:
Leuk verhaal, maar Knevel blijft een vies, eng mannetje.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:53 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ik ben een radicale vrijdenker. Toch ben ik blij dat er zo'n man als Knevel behoort tot de 'christelijke' opiniemakerstop. Deze mensen zorgen ervoor dat de kloof tussen vrijzinnig Nederland en conservatief Nederland iets kleiner wordt. Zij doen een stapje naar 'ons' toe. Mijn vrijzinnigheid is gestoeld op de belangrijke principes van de Verlichting (proberen zo min mogelijk te denken in morele dogma's - meer rationeel redeneren - vrijheid van meningsuiting - vrijheid om te zijn wie je wilt zijn zolang je niet anderen schaadt). Wanneer mannen zoals Knevel in hun gemeenschap dogma's ter discussie stellen zorgt hij ervoor dat op lange termijn meer en meer conservatieve christenen (zoals jonge streng opgevoede lieden) vrijer worden in hun redeneren. Knevel ziet graag een liefdesverband tussen religie en wetenschap. In mijn ogen is dat complete onzin (religie ligt buiten het domein van (beta)wetenschap), maar zo'n streven van een belangrijke EO-figuur is alleen maar goed om die personen dichter bij mijn vrijzinnige gemeenschap te brengen.
Ik weet niet of ik mijn gedachte goed verwoord heb. Wellicht is het erg onduidelijk voor een ander. Excuses hiervoor.
Hij brengt die andere ergere mannetjes en vrouwtjes dichter bij 'ons'.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 03:35 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar Knevel blijft een vies, eng mannetje.
Niet waar. Hij blijft achter zijn standpunt (zeer radicaal) staan, maar hij vindt het achteraf gezien niet gepast om op de televise zo sensationeel een contract te ondertekenen. Hij vindt dat hij te weinig gedacht heeft aan anderen binnen de EO die dit waarschijnlijk als schokkend ervaren. Ik vind het persoonlijk ook een vreemde actie van een EO-directeur om zo goedkoop afstand te nemen (een contract ondertekenen om officieel je standpunt vast te laten leggen - WTFquote:Op dinsdag 19 mei 2009 04:10 schreef Noin het volgende:
Knevel begon ik respect voor te krijgen tot ie terugkrabbelde van zijn uitspraak (je weet wel, zijn uitspraak),
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:38 schreef Registratiedienst het volgende:
Ik zou bijna een e-mail sturen naar deze twee mannen om mijn waardering naar hen toe te uitten. Bijna.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |