abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69176440
Het valt mij op dat personen zoals Knevel en Boomsma vrij vaak negatief benaderd worden door allerlei mensen (journalisten, je vrienden enzovoort). Veel christenen en niet-christenen hebben een hekel aan deze personen. Ik vind dat erg jammer.

Ik vind het erg moedig van deze twee mannen dat zij durven om anders te zijn binnen hun vrij conservatieve gemeenschap ('k heb het niet over hun persoonlijke vriendenkring). Ik vind het moedig dat Knevel durft om hard op te zeggen dat hij grote vraagtekens heeft bij het 'feit' dat de aarde in zoveel dagen is geschapen. Ik vind het ook erg moedig van Boomsma dat hij durft te praten over taboe-onderwerpen zoals homosekseksualteit (seksualiteit an sich), zie de bewuste fotoreportage in het blad Linda (gericht op homoseksuelen - eenmalige editie). Ik heb filmpjes gezien (bij P&W/NOVA/Netwerk e.d.) waarin veel EO-leden spreken van schande dat deze twee heren zo 'vrijzinnig' zijn. Er zijn zelfs leden die hun EO-lidmaatschap hebben opgezegd vanwege deze twee heren.

Kortom, ik heb erg veel waardering voor Knevel en Boomsma, en vind dat te weinig mensen deze waardering uitten (in de media maar ook in mijn omgeving als we het hebben over 'die conservatieve christenen' bij de EO).
pi_69176523
Ik zou bijna een e-mail sturen naar deze twee mannen om mijn waardering naar hen toe te uitten. Bijna.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 01:40:22 #3
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_69176546
Dat kan.
She might forget you, her pussy wont.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 01:40:41 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69176550
Knevel en Boosnma, klinkt als een louche loodgietersbedrijf.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69176559
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 01:40 schreef TC03 het volgende:
Knevel en Boosnma, klinkt als een louche loodgietersbedrijf.
Zou zo als sponsor kunnen staan in het SGP-blaadje.
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 mei 2009 @ 02:05:31 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_69176744
Ik heb mijn lidmaatschap ook opgezegd van de EO-gids

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69176782
Ik vind het noemen van Knevel en Boonsma in een adem toch echt te ver gaan .
Ik kan me het belerende vingertje van Knevel nog heel , heel goed herinneren , het overdadig interrumperen van mensen in zijn programma's .
Ik heb Boonsma daar nog niet op kunnen betrappen ( zeker de laatste 2 maanden niet )

Ik vind wel dat Andries een mooie ommezwaai heeft gemaakt , hij staat open voor zaken zoals de relativiteits theorie etc etc
Hij knoopt dat nog steeds vast aan geloof maar zie het als de 21ste eeuwse verlichting , niks mis mee!

Jammer dat die mensen zo afgebrand worden
pi_69176842
Knevel
pi_69176940
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:11 schreef Martinovibes het volgende:
Ik vind het noemen van Knevel en Boonsma in een adem toch echt te ver gaan .
Ik kan me het belerende vingertje van Knevel nog heel , heel goed herinneren , het overdadig interrumperen van mensen in zijn programma's .
Ik heb Boonsma daar nog niet op kunnen betrappen ( zeker de laatste 2 maanden niet )
In mijn ogen is dat niet zo waar. Knevel presenteert nu eenmaal opinieprogramma's, waardoor hij vaker zijn eigen standpunt zal gebruiken als 'waarheid'. Ik heb uit oprechte interesse gekeken naar Boomsma's 40 dagen zonder seks (afgelopen zondag 2 afleveringen). Boomsma stelt daar ook vrij 'gekleurde' (soort van retorische) vragen aan de deelnemende seksverslaafden. Hij gebruikt dan niet letterlijk het christelijk vingertje, maar de toon van zijn vragen is dat wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Registratiedienst op 19-05-2009 02:54:20 ]
pi_69176968
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:21 schreef elfzesendertig het volgende:
Knevel
Ik ben een radicale vrijdenker. Toch ben ik blij dat er zo'n man als Knevel behoort tot de 'christelijke' opiniemakerstop. Deze mensen zorgen ervoor dat de kloof tussen vrijzinnig Nederland en conservatief Nederland iets kleiner wordt. Zij doen een stapje naar 'ons' toe. Mijn vrijzinnigheid is gestoeld op de belangrijke principes van de Verlichting (proberen zo min mogelijk te denken in morele dogma's - meer rationeel redeneren - vrijheid van meningsuiting - vrijheid om te zijn wie je wilt zijn zolang je niet anderen schaadt). Wanneer mannen zoals Knevel in hun gemeenschap dogma's ter discussie stellen zorgt hij ervoor dat op lange termijn meer en meer conservatieve christenen (zoals jonge streng opgevoede lieden) vrijer worden in hun redeneren. Knevel ziet graag een liefdesverband tussen religie en wetenschap. In mijn ogen is dat complete onzin (religie ligt buiten het domein van (beta)wetenschap), maar zo'n streven van een belangrijke EO-figuur is alleen maar goed om die personen dichter bij mijn vrijzinnige gemeenschap te brengen.

Ik weet niet of ik mijn gedachte goed verwoord heb. Wellicht is het erg onduidelijk voor een ander. Excuses hiervoor.
pi_69177072
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 02:53 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Ik ben een radicale vrijdenker. Toch ben ik blij dat er zo'n man als Knevel behoort tot de 'christelijke' opiniemakerstop. Deze mensen zorgen ervoor dat de kloof tussen vrijzinnig Nederland en conservatief Nederland iets kleiner wordt. Zij doen een stapje naar 'ons' toe. Mijn vrijzinnigheid is gestoeld op de belangrijke principes van de Verlichting (proberen zo min mogelijk te denken in morele dogma's - meer rationeel redeneren - vrijheid van meningsuiting - vrijheid om te zijn wie je wilt zijn zolang je niet anderen schaadt). Wanneer mannen zoals Knevel in hun gemeenschap dogma's ter discussie stellen zorgt hij ervoor dat op lange termijn meer en meer conservatieve christenen (zoals jonge streng opgevoede lieden) vrijer worden in hun redeneren. Knevel ziet graag een liefdesverband tussen religie en wetenschap. In mijn ogen is dat complete onzin (religie ligt buiten het domein van (beta)wetenschap), maar zo'n streven van een belangrijke EO-figuur is alleen maar goed om die personen dichter bij mijn vrijzinnige gemeenschap te brengen.

Ik weet niet of ik mijn gedachte goed verwoord heb. Wellicht is het erg onduidelijk voor een ander. Excuses hiervoor.
Leuk verhaal, maar Knevel blijft een vies, eng mannetje.
pi_69177087
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 03:35 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar Knevel blijft een vies, eng mannetje.
Hij brengt die andere ergere mannetjes en vrouwtjes dichter bij 'ons'. Knevel is een held.
pi_69177112
Voor Boomsma heb ik respect omdat hij het voor elkaar krijgt mij als Atheist te accepteren zonder dat ik het gevoel heb dat hij mij 'iets wil leren'. Dat vind ik heel belangrijk.

Voorbeeldje:
- Boomsma en ik zitten op een terrasje, komt een mooie meid voorbij, hij zegt: kijk.. dat is nou een mooie meid.
Prima, geen rare side-opmerkingen erbij, een goede en relineutrale observatie.

- Knevel en ik zitten op een terrasje, komt er een mooie meid voorbij, zegt hij: kijk, dat is nou Gods werk.
Daar erger ik me een beetje aan, maar van Knevel verwacht ik dat ie dat niet zooo serieus neemt als ie het uitsprak. Hij maakte meer een geintje, maar wel met een snerende ondertoon.

-Zwartekousebanter en ik zitten op terras, komt chick voorbij, hij zegt: wend je ogen af van Gods werk want ik kan de onreine gedachten aflezen van je gezicht. Dan sta ik op en zeg: je zoekt het maar uit gek.

Boomsma is veel te progressief voor de EO. Ik ben blij dat die kerel er is dat geeft mij toch een beetje hoop dat niet alle gelovigen idioten zijn. Knevel begon ik respect voor te krijgen tot ie terugkrabbelde van zijn uitspraak (je weet wel, zijn uitspraak), en mensen die echt diepgelovig zijn vind ik eng en doen me verdriet.

Ik blij bij mijn eerdere uitspraak van andere topics:
Religie zou pas vanaf het 18e jaar toegestaan mogen worden, net als drank, het leger en autorijden.
Pas als de kinderhersenen in staat zijn een eigen beslissing te kunnen nemen zou men over religie moeten beginnen. Als iemand van 18 er dan toch voor kiest om in een God te geloven, so be it. Dat is dan een bewuste keuze.
Wat er nu gebeurt is dat kinderen vanaf de geboorte meteen worden geindoctrineerd en eigenlijk geen vrije keuze meer hebben.
Dus religie pas vanaf 18.

Eeeehmm waar ging de klacht ook al weer over eigenlijk?
pi_69177160
Leef jij ook nog, A.S.G? .

Hmm.
pi_69177161
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 04:10 schreef Noin het volgende:

Knevel begon ik respect voor te krijgen tot ie terugkrabbelde van zijn uitspraak (je weet wel, zijn uitspraak),

Niet waar. Hij blijft achter zijn standpunt (zeer radicaal) staan, maar hij vindt het achteraf gezien niet gepast om op de televise zo sensationeel een contract te ondertekenen. Hij vindt dat hij te weinig gedacht heeft aan anderen binnen de EO die dit waarschijnlijk als schokkend ervaren. Ik vind het persoonlijk ook een vreemde actie van een EO-directeur om zo goedkoop afstand te nemen (een contract ondertekenen om officieel je standpunt vast te laten leggen - WTF ) van een standpunt dat breed gedragen wordt door zijn achterban.

[ Bericht 0% gewijzigd door Registratiedienst op 19-05-2009 05:01:54 ]
pi_69177753
Ik heb ze dit topic even doorgemaild. Geen dank.
Cool story, Hansel.
pi_69177826
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 01:38 schreef Registratiedienst het volgende:
Ik zou bijna een e-mail sturen naar deze twee mannen om mijn waardering naar hen toe te uitten. Bijna.
.

OT:

Knevel: .
Boomsma: !
pi_69177863
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 08:18 schreef Modus het volgende:

[..]

.

OT:

Knevel: .
Boomsma: !
Tja, typo's kan altijd.

Tja, ga eens inhoudelijk in op mijn lofrede.
pi_69180086
Ik waardeer ze. Het zijn ook echt aardige gasten in 'real-life'. Ja, ook Knevel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')