Kort antwoord: dat kan prima. Genoeg over te vinden dus ik ga het niet weer uitleggen maar sleutelwoorden zijn bootcamp, parallels desktop, vmware fusion en evt. virtualbox.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:56 schreef nelisb het volgende:
Even een noob-vraag.
Ik wil een macbook pro of imac aanschaffen, want word thuis helemaal gek van die tering tyfus windows pc.
Nu is het zo dat het thuiswerk systeem van mijn vriendin alleen werkt op windows. Zonder windows kan ze haar desktop/bestanden/email/agenda van kantoor niet thuis openen.
Is het makkelijk om windows te draaien op je mac? Welke software heb je nodig en kost dit geld?
Kunnen we gewoon draaien op os leopard en als ze thuis werkt dat ze dan naar windows switcht?
Ik heb ervaring met beide. Wil je verder nog wat weten?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:41 schreef Cid het volgende:
Hier mensen ervaringen met een Airport Extreme / Time Capsule? Ben van plan om een van de twee aan te schaffen voor mijn Macbook, met name voor wireless backup via Time Machine en opslag over het netwerk.
Zijn er geruchten dat Apple ook iets met deze apparaten gaat doen? Wellicht dat het dan beter is om even af te wachten...
Bootcamp is inderdaad het handigst. Als je het netjes wil doen heb je alleen een officiële XP-licentie nodig, Bootcamp zelf zit gewoon ingebakken in OSX (net als iPhoto, iWeb, Garageband, iMovie, iTunes etc. etc.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:56 schreef nelisb het volgende:
Even een noob-vraag.
Ik wil een macbook pro of imac aanschaffen, want word thuis helemaal gek van die tering tyfus windows pc.
Nu is het zo dat het thuiswerk systeem van mijn vriendin alleen werkt op windows. Zonder windows kan ze haar desktop/bestanden/email/agenda van kantoor niet thuis openen.
Is het makkelijk om windows te draaien op je mac? Welke software heb je nodig en kost dit geld?
Kunnen we gewoon draaien op os leopard en als ze thuis werkt dat ze dan naar windows switcht?
Thanks. Ja heb een officiële XP licentie nog liggen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bootcamp is inderdaad het handigst. Als je het netjes wil doen heb je alleen een officiële XP-licentie nodig, Bootcamp zelf zit gewoon ingebakken in OSX (net als iPhoto, iWeb, Garageband, iMovie, iTunes etc. etc.)
Is dat zo?? Dat van mij is al op haha.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:46 schreef Svyatagor het volgende:
Oja, vakantiegeld-gerelateerde hebberigheid zuigt.
Ja, lastige beslissing. Ik vind het fijn om op stap te gaan met mijn computer en heb daarom een MBP. Maar als ik lekker wil editen of muziek wil maken is het wel een beetje gekloot om alle zooi (externe monitor, tobo, muis, backup-HD, audio interface) er weer in te prikken. Beter heb je zowel een desktop als een laptop, maar ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:47 schreef nelisb het volgende:
[..]
Thanks. Ja heb een officiële XP licentie nog liggen.
Dan gaan we voor bootcamp.
Nu nog even na mijn bruiloft kijken of het een macbook pro wordt of een Imac.
Ik vind Fusion handiger, alleen voor games reboot ik naar Windows. Ik heb dus beide, en het is dan handig dat Fusion de Bootcamp partitie direct als virtuele machine kan starten. Voorheen had ik alleen een VM, geen Bootcamp, maar met games is dat natuurlijk knudde.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bootcamp is inderdaad het handigst. Als je het netjes wil doen heb je alleen een officiële XP-licentie nodig, Bootcamp zelf zit gewoon ingebakken in OSX (net als iPhoto, iWeb, Garageband, iMovie, iTunes etc. etc.)
Werkt het goed? Kan ik bijvoorbeeld m'n iTunes library op dat ding gooien en m'n video's streamen etc?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:42 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met beide. Wil je verder nog wat weten?
Over geruchten weet ik niks.
*kijkt op rekening* Wow, ik heb vakantiegeld!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:46 schreef Svyatagor het volgende:
Oja, vakantiegeld-gerelateerde hebberigheid zuigt.
heb al een MacBook. Dus zal wel een iMac worden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, lastige beslissing. Ik vind het fijn om op stap te gaan met mijn computer en heb daarom een MBP. Maar als ik lekker wil editen of muziek wil maken is het wel een beetje gekloot om alle zooi (externe monitor, tobo, muis, backup-HD, audio interface) er weer in te prikken. Beter heb je zowel een desktop als een laptop, maar ja.
thanks. Windows zal alleen voor de werkomgeving(inloggen op een website en citrix en dan kan ze haar eigen pc van kantoor thuis gebruiken incl. Alle bestanden.) van mijn vriendin gebruikt worden. Geen games of iets. Dan volstaat volgens mij bootcamp wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind Fusion handiger, alleen voor games reboot ik naar Windows. Ik heb dus beide, en het is dan handig dat Fusion de Bootcamp partitie direct als virtuele machine kan starten. Voorheen had ik alleen een VM, geen Bootcamp, maar met games is dat natuurlijk knudde.
Bootcamp volstaat sowieso, dan heb je een volledige Windows.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef nelisb het volgende:
[..]
thanks. Windows zal alleen voor de werkomgeving(inloggen op een website en citrix en dan kan ze haar eigen pc van kantoor thuis gebruiken incl. Alle bestanden.) van mijn vriendin gebruikt worden. Geen games of iets. Dan volstaat volgens mij bootcamp wel.
Inderdaad, ik gebruik ook een VPN-verbinding voor mijn werk met een Citrix-client die gewoon onder OSX werkt. Ik krijg dan alsnog de virtuele windowsomgeving (een hele oude ook nog eens) maar hoef niet op mijn Mac onder Windows te werken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bootcamp volstaat sowieso, dan heb je een volledige Windows.
In jouw geval volstaat Fusion ook, omdat je die dingen waarschijnljk heel goed in een virtuele Windowsomgeving kunt doen (weinig resources nodig). Fusion is niet gratis, ik vind het wel een stuk fijner dat ik niet hoef te rebooten. Dus ik zou dan voor Fusion kiezen.
Ik kan trouwens gewoon in OS X inloggen en een citrix client gebruiken om software en bestanden van de Hogeschool te gebruiken. Wellicht gebruikt jouw vriendin nog extra software, die niet in OS X werkt, maar zoniet dan zou je geen Windows nodig hebben.
Precies. En ik zal even kijken, ik kreeg laatst een aanbieding in mijn mail die ik niet ga gebruiken, dus wellicht kun je daar iets mee. Weet alleen niet precies hoe dat zat. Binnenkort even zoeken. Ik vind het in ieder geval een fijn product.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef nelisb het volgende:
We krijgen haar werk niet aan de praat op onze MacBook. Ook ondersteunt haar helpdesk geen os x.
Fusion kost 80usd dat valt ook nog mee en hoef dan niet te rebooten inderdaad.
Nee, Bootcamp is het makkelijkst. Het handigst is een virtuele oplossing als Fusion, Parallels of Virtualbox. Tenzij je rebooten handig vindt.quote:
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, Bootcamp is het makkelijkst. Het handigst is een virtuele oplossing als Fusion, Parallels of Virtualbox. Tenzij je rebooten handig vindt.
Laat maar even weten hoe de trial bevalt. Als je het dan wilt kopen, zal ik even kijken of je die aanbieding kan gebruiken (was volgens mij toch al gauw 2 of 3 tientjes korting).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
[..]
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.
Gelijk maar testen dit weekend op mijn MacBook.
Ik heb nog een paar schijven liggen (ja, ook SATA) en zoek juist iets om daarmee te doen. Nog een schijf erbij is dus minder efficientquote:Op donderdag 21 mei 2009 08:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook SATA? En hij is natuurlijk maar 6 euro duurder dan een refurbished zonder schijf
Virtual Box, is gratis...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
[..]
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.
Gelijk maar testen dit weekend op mijn MacBook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |