abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3802010
Oplossing??
Opheffen van de staat Israel!
Ontmanteling van propaganda-instrumenten.Alle extremistische Joden naar de VS, de rest (25%) mag blijven.Terugkeer van alle verdrevenen.Een democratisch en seculier Palestina stichten.Stichting van nederzettingen van tolerante joden bij joodse heiligdommen.

Op Nederland 1 om 21.55 bij Rondom Tien een discussie over Israel!

pi_3802218
quote:
Op donderdag 11 april 2002 19:11 schreef schatje het volgende:
Jenin: 'My mother ran for help. A soldier shot her in the head'
By Justin Huggler in the West Bank

Abdullah Washai had to watch his 17-year-old brother, Munir, slowly bleed to death. He took several hours to die. A hole had been ripped in his shoulder by a round from an Israeli helicopter.
When the boy's mother, Mariam, ran into the street screaming for help, Mr Washai says, Israeli soldiers shot her dead.
These are typical of the claims of those who have managed to escape the carnage of Jenin refugee camp, the scene of the worst fighting of Israel's onslaught in the West Bank.
The question that was facing Israel yesterday was: what will happen when the full story of what Israel has wreaked in the Jenin camp is revealed?

As the Israeli newspaper Ma'ariv said in an editorial: "We can begin thinking today about the war after the war: the public relations war in the media in which Israel can be expected to be placed in the international defendant's seat, when the television screens around the world become filled with the spectacle of bodies lined up, destroyed houses and crying, distraught relatives."

The Israeli army was claiming last night it had finally taken control of all but a tiny section of Jenin camp. But the stories that have been coming out of Jenin for several days have been horrifying, although it is impossible to verify them because of censorship by the Israeli authorities, who have denied journalists access to the camp.

To reach Mr Washai and his grieving brothers, we had to scramble down a steep, wooded hillside, with the Israeli helicopters clattering overhead. As friends shuffled past to pay their respects, Mr Washai told his story, which cannot be confirmed, in the home of a friend who had taken the family in.

"My brother was shot on Saturday afternoon," he said. "A helicopter round came through the wall. It went into his chest and out through the back of his shoulder. We called for an ambulance, but when it came outside the Israeli soldiers shot at it. It had to go."
The International Red Cross has said Israeli authorities have been refusing to allow ambulances to treat the wounded all over the West Bank, which is a war crime under the Geneva Conventions.

"Munir bled until 10 o'clock that night," Mr Washai continued. "My mother went out into the street screaming for help for him. An Israeli soldier shot her in the head."

At one point he buried his head in his hands and appeared to have difficulty going on. He spent two days in the house with the bodies.

"Then we heard people gathering outside. We went out to try to get an ambulance, and the soldiers took us. They separated my brothers and me from my father. We haven't seen him since. As far as we know, the bodies of my brother and mother are still lying in the camp."

The soldiers held them for some days at a military camp and interrogated them. When they released them, they ordered them to go to Ramani, a Palestinian village near Jenin.

Yesterday afternoon, an ugly rumour was going around the village, where Mr Washai and others who have left the camp were told to go. There is no evidence but the Palestinians were saying bodies were being taken out of Jenin refugee camp in trucks.

Nahum Barnea, a well-known Israeli commentator, wrote in Yedioth Ahronoth yesterday: "A number of discussions were held on this disturbing issue by military officials. The general conclusion was that some way has to be found to move the bodies into Israel. If Israel does not find some way to give them a dignified burial, the bodies will bury Israel."

There were other disturbing claims from those in Ramani. Mohammed al-Sadi told us he was used as a human shield by Israeli soldiers as they advanced through the camp.
"The soldiers smashed their way in through my door and started smashing a hole in the wall of my house so they could get from house to house without going in the street," Mr al-Sadi told us in the mosque, filled with refugees.

"The soldiers made four of us walk in front of their tank as it advanced. There were two of my cousins and another man. Then they took us to a house where the soldiers were inside. They put us outside the front door so if anyone shot we would be shot first."

Ariel Sharon toured an army base near Jenin refugee camp yesterday. "Our wonderful soldiers have to be able to continue this struggle," he said.

However, his Defence Ministry announced late yesterday that troops have pulled out of the West Bank villages of Yatta and Samua, near Jenin, and Qabatya, near Hebron.
*A United Nations agency said yesterday it had protested to Israel about the arrest of a member of staff and 104 students at a technical training centre it runs in Ramallah. The United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA) said: "Incursions into UNRWA installations by Israeli forces and detention of UNRWA trainees and staff is completely unacceptable and contrary to Israel's obligations to guarantee the security of UN staff."
http://news.independent.co.uk/world/middle_east/story.jsp?story=283752

In mijn gedachten zit ik de soldaten die dat op hun geweten hebben en Ariel Sharon op een zo pijnlijke manier dood te martelen.

Ik sta mezelf wel op te vreten van het gevoel van onrechtvaardigheid en machteloosheid als ik dit stuk lees...

Ik vraag me dan ook echt af hoe Israel Jenin straks gaat uitleggen als ze (vroeger of later) zichzelf eindelijk uit die stad hebben teruggetrokken. Wat gaan ze doen om het bewijs weg te werken? De lijken verbranden zoals in Auswitz?

In een vluchtenlingenkamp verdorie... Een VLUCHTELINGENKAMP!!!

* motown is buiten zichzelf van woede

Ars longa, vita brevis
pi_3802695
quote:
Op donderdag 11 april 2002 22:02 schreef motown het volgende:

[..]

In mijn gedachten zit ik de soldaten die dat op hun geweten hebben en Ariel Sharon op een zo pijnlijke manier dood te martelen.
Vreemd genoeg denk ik niet zo tegenover de Palestijnse zelfmoordenaars.. die zijn ten eerste toch al dood en ik ben ten tweede niet zo'n wraakzuchtig persoon.
Niemand hoeft te leiden.. zelfs arafat niet.
Gewoon in 1 keer een bom op zijn hoofd, voelt ie niks van.

Ik sta mezelf wel op te vreten van het gevoel van onrechtvaardigheid en machteloosheid als ik dit stuk lees...
Ik weet zeker dat iedereen in dit topic daar wel eens last van heeft.
Je staat trouwens ook wel te shacken van de adreline kick die je nog in je lichaam hebt van de bomaanslag op de bus gisteren

Ik vraag me dan ook echt af hoe Israel Jenin straks gaat uitleggen als ze (vroeger of later) zichzelf eindelijk uit die stad hebben teruggetrokken. Wat gaan ze doen om het bewijs weg te werken? De lijken verbranden zoals in Auswitz?
Israelisch zijn niet zo ziek als NAZIS en PALLESTIJNSE TERRORISTEN.
Ik ben er zeker van dat soldaten die zich misdragen hebben vervolgt worden en hun straf zullen ontvangen

Als je een vluchtelingen kamp gebruikt om bommen en zelfmoordenaars te kweken....

Hoe moet je terroristen die daar zitten anders pakken?
Slimme jongens die terroristen.
Die gaan lekker tussen hun eigen burgers zitten in de waan dat Israel ze dan niet komt halen.
Dan hadden ze het dus mooi mis...

Handige informatie zeg
Gooi wat ijsklontjes in je cola, lekker friss[/b]

pi_3802697
De Palestijnse propaganda machine draait weer op volle toeren...
pi_3802900
quote:
Op donderdag 11 april 2002 22:37 schreef Koos Voos het volgende:
Dat is dus hetzelfde als ik bedoel, maar dat wat meer op de man af
  donderdag 11 april 2002 @ 22:58:22 #31
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3802974
quote:
Op donderdag 11 april 2002 22:02 schreef motown het volgende:

[..]

Cut the crap
Koranfascisme bedankt Islam
pi_3803677
quote:
Op donderdag 11 april 2002 22:53 schreef logisnack het volgende:

[..]

Dat is dus hetzelfde als ik bedoel, maar dat wat meer op de man af

Wat mij nou verbaast is dat men op dit forum direct springt richting welles/nietus verhaal of simpel gezegd, je bent voor Israel of voor de Palestijnen.

Propoganda ten spijt, en mediabeelden allom... 1 ding staat als een paal boven water, Sharon 'wint' hier helemaal niets mee.

Sharon houd zeer waarschijnlijk een 'dubbele' agenda op na. Zogenaamd voor bescherming van Israel terwijl hij in '82 feitelijk persoonlijk oorlog voerde tegen Arafat en dat hij bewust 'escalaties' provoceert ten einde Nationalistische bodem te kweken met maar 1 doel, uitbannen van Palestijnen.
Ik kan dit op z'n minst fudneren met het gegeven dat Sharon paar dagen geleden zei dat Arafat wel kon vertrekken maar dat hij dan nooit meer welkom is in Israel.

Je moet wel heel erg naief zijn als je denkt dat hier niet nog veel meer akties uit voort zullen komen. De 'haat' onder de palestijnen is alleen maar toegenomen.

Ik denk niet dat het conflict zich zal uitbreiden naar de buurlanden. Syrie zit zeker 'niet' te wachten op een oorlog met Israel die ze nooit zouden kunnen winnen ook al is hun leger 5x groter. Wat wel kan escaleren is dat onder de Arabische bevolking wereldwijd confrontaties ontstaan met de Joodse bevolking.

Sharon is het ergste wat het Midden Oosten is overkomen.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3803703
quote:
Op donderdag 11 april 2002 22:37 schreef Koos Voos het volgende:
Om maar te zwijgen van de Israelische propoganda...

- geen journalisten in bezet gebied
- geen rode kruis bij gevangenissen volgepropt met palestijnen.

Politiek gezien heeft Israel de propoganda allang verloren.

GLG

pi_3803894
quote:
Dood van Arafat, en zeker in het bijzonder dood door Israelische soldaten zou regelrechte uitbreiding van oorlog in de regio betekenen.
Niet erg slim voorstel dus.
Ik ben VOOR.
quote:
Voor moslim (extremisten) wel ja..

Sharon stopt NIET zolang er ook maar 1 zelfmoord aanslag gepleegd wordt.
En terecht.

En Powell komt nu pas langs, om Israel wat extra tijd te geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Netanjahu op 12-04-2002 00:24]

Fascisme is de sfeer die hangt in een zaal vol met linkse mensen.
pi_3804038
[quote]Op vrijdag 12 april 2002 00:18 schreef Netanjahu het volgende:

[..]

Ik ben VOOR.
[..]

[quote]

Ik niet.
Het zou een enorme oorlog kunnen ontketenen waar de hele wereld zich mee zou gaan bemoeien...
Een wereld oorlog.
Israel moet Arafat maar laten leven, die zieke man gaat vanzelf wel een keer de pijp uit.
Met hem zal het conflict sterven.
Maar handmatige doding zal het conflict verhevigen.

vrijdag 12 april 2002 @ 00:42:09 #36
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3804066
quote:
Jewish soccer team attacked, one member seriously injured
Thu Apr 11,12:26 PM ET

BONDY, France - Amid a spate of recent anti-Semitic attacks in France, a Jewish amateur soccer team was attacked during a training session in a Paris suburb and one of its members seriously hurt, French police said Thursday.

Around 15 hooded attackers wielding sticks and metal bars assaulted the team of teenagers from the Maccabi Bondy association, a Jewish group, late Wednesday after making anti-Semitic remarks.

One member of the team suffered a cut to the head and received hospital treatment but wasn't thought to be in danger.

French Sports Minister Marie-George Buffet issued a statement condemning the attack as "indescribable."

"I am convinced that the young people of France, of whatever opinion and of all origins, will take action to defend the spirit of tolerance and dialogue," Buffet said.

Synagogues, Jewish schools and cemeteries around the country have been targeted, often with firebombs, in recent weeks as fighting has escalated between Israelis and Palestinians. In the most serious case, a Marseille synagogue was burned to the ground on March 31.

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/ap/20020411/ap_wo_en_ge/france_anti_semitism_27

Gisteren ook al die schoolbus die aangevallen is

je vraagt je toch af waarom dat in Frankrijk nu juist deze keer zoveel gebeurt en niet tijdens de vorige intifada... of was dat toen ookal zo erg ?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_3804102
Beter nu het nog NIET te laat is, dan over 5, 10 of 20 jaar zodat de regio zich daar ECHT heeft kunnen bewapenen.

De VS, UK, Rusland, China en Israel en India zouden toch tot een overeenkomst moeten kunnen komen.

Fascisme is de sfeer die hangt in een zaal vol met linkse mensen.
pi_3804218
quote:
Op donderdag 11 april 2002 23:57 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

GLG

Ik ben gelukkig wat afgekoeld sinds mijn vorige... nou ja, laten we maar zeggen "emotionele" post. Maar bij de bovenstaande citaat van GLG sluit ik me 100% aan.

Nou ja, even wat constructiever, een post op kuro5hin (een discussiesite) van iemand die de moeite heeft genomen om iets van een vredesplan op te zetten. In grote lijnen zullen de meesten hier (van beide "kanten") zich volgens mij min of meer in dit plan kunnen vinden. In dat plan pleit de schrijver voor internationale interventie, waarnaar de roep (zelfs binnen de Israelische samenleving) steeds groter wordt. Ook ik geloof in de onvermijdelijkheid van de aanwezigheid van een internationale vredesmacht in de Palestijnse gebieden. Het plan is hier te lezen:

http://www.kuro5hin.org/story/2002/4/9/41521/43274

Overigens ben ik zelf ook niet helemaal zonder kritiek op dit voorstel: het wijst een veel te grote rol aan de VS toe en daarnaast totaal geen rol aan de EU. Dat vind ik niet reeel, gezien hun partijdigheid in Israel's voordeel. Ik ben voor gezamelijke bemiddeling met zowel de EU als de VS. De EU min of meer als "guardian" van de Palestijnen, en de VS als "guardian" van de Israeli's. Zo voelen beide partijen zich dan enerzijds gesterkt door een "grote broer" die voor hen opkomt indien nodig, maar zullen die "grote broers" omgekeerd ook invloed op de twee partijen hebben om geweldadige oplossingen te ontmoedigen en de dialoog te blijven stimuleren.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 12-04-2002 01:07]

Ars longa, vita brevis
pi_3804567
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 00:46 schreef Netanjahu het volgende:
Beter nu het nog NIET te laat is, dan over 5, 10 of 20 jaar zodat de regio zich daar ECHT heeft kunnen bewapenen.

De VS, UK, Rusland, China en Israel en India zouden toch tot een overeenkomst moeten kunnen komen.

sorry, maar jij hebt geen flauw benul waar je over spreekt. China, Israel... yeah right lol China moet niets hebben van dit conflict laat staan dat hun aardsrivaal VS een extra handje zouden helpen!

Wat heeft India in vredesnaam met Israel te maken!?

Alsof VS,UK,Rusland,China,India, de landen zijn die dit conflict zullen oplossen whoehahahaha sorry hoor maar dit is echt te zot voor woorden

en dat dit *traantje wegpink* ik citeer ' Beter nu het nog NIET te laat is, dan over 5, 10 of 20 jaar zodat de regio zich daar ECHT heeft kunnen bewapenen. '

die ahum 'regio' is allang zwaarbewapend. Om maar te zwijgen over de 'regio' om Israel heen. Syrie heeft een gigantisch leger, en zelfs Egypte beschikt over modern oorlogstuig. Maar dat terzijde, zelfs alle Arabische landen bij elkaar opgeteld zijn inderdaad geen 'match' voor ultra modern leger van Israel (note : allemaal dankzij en enkel alleen door steun VS waar alle wapens vandaan komen).

Enneh, er komt geen oorlog tenzij Sharon zo krankjorum is zelf zijn buurlanden aan te vallen, maar dat betekend een ramp en dat zou de VS nooit goedkeuren.

Dus leer het nou eens, Israel is marionet van VS, dat de touwtjes daarvan niet meewerken is hooguit tijdelijk. Keywords : denk aan olie in die regio, machtsverhoudingen en economische belangen. Sharon mag dan wel het conflict alleen maar verslechten meer dan dat kan hij niet doen, of hij moet Arafat afmaken, met als gevolg dat dan :
- Israel totaal geisoleerd zal worden binnen de wereldgemeendschap
- verregaande economische sancties zullen volgen wat economie plat legt
- elk symphatie zal verliezen op politiek terrein met buurstaten
- VS dusdanig zal ingrijpen dat Palestijnen 'versneld' hun eigen staat krijgen

Kortom, en nogmaals Israel graaft op dit moment zijn/haar eigen graf. En verlos jezelf nu maar van je illusie, palestijnen krijgen tegen jou wil in hun eigen staat. Trust me on that!

GLG

pi_3804610
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 01:02 schreef motown het volgende:

[..]

Ik ben gelukkig wat afgekoeld sinds mijn vorige... nou ja, laten we maar zeggen "emotionele" post. Maar bij de bovenstaande citaat van GLG sluit ik me 100% aan.

mooizo
quote:
Nou ja, even wat constructiever, een post op kuro5hin (een discussiesite) van iemand die de moeite heeft genomen om iets van een vredesplan op te zetten. In grote lijnen zullen de meesten hier (van beide "kanten") zich volgens mij min of meer in dit plan kunnen vinden. In dat plan pleit de schrijver voor internationale interventie, waarnaar de roep (zelfs binnen de Israelische samenleving) steeds groter wordt. Ook ik geloof in de onvermijdelijkheid van de aanwezigheid van een internationale vredesmacht in de Palestijnse gebieden. Het plan is hier te lezen:

http://www.kuro5hin.org/story/2002/4/9/41521/43274

Overigens ben ik zelf ook niet helemaal zonder kritiek op dit voorstel: het wijst een veel te grote rol aan de VS toe en daarnaast totaal geen rol aan de EU. Dat vind ik niet reeel, gezien hun partijdigheid in Israel's voordeel. Ik ben voor gezamelijke bemiddeling met zowel de EU als de VS. De EU min of meer als "guardian" van de Palestijnen, en de VS als "guardian" van de Israeli's. Zo voelen beide partijen zich dan enerzijds gesterkt door een "grote broer" die voor hen opkomt indien nodig, maar zullen die "grote broers" omgekeerd ook invloed op de twee partijen hebben om geweldadige oplossingen te ontmoedigen en de dialoog te blijven stimuleren.

Gelezen, althans de grote 'lijnen'.

Ik ben het met je eens dat er ook een rol weggelegt is voor de EU, maar dan niet voor de zijde van de Palestijnen. Zo kweek je een verschil tussen de VS en de EU partijdigheid. Daar ben ik geen voorstander van. Het is waar dat de VS partijdig is in deze zaak daar twist niemand ook over alleen ook de VS heeft belang bij vrede. Niemand, nog de Vs en laat staan de buurstaten van Israel zitten te wachten op uitbreiding van het conflict. Dus bondgenoot ten spijt, Powel zal niet aanstaande weekend met lege handen naar VS terug willen keren, en al helemaal niet mocht Arafat met een diplomatieke verassing komen dat hij bijvoorbeeld zoals ze dat op het Journaal al zeiden, in het Arabisch de Palestijnen opdraagt te stoppen met aanslagen en zodoende open staat voor vrede en besprekingen. Als Sharon dan (wederom) een misstap doet door ook deze handreiking te weigeren dan staat Sharon er alleen voor en dan wordt VS 'humeurig' hetgeen tot nu toe altijd heeft geresulteert in 'wat VS wil, krijgt de VS'. Vervolgens wordt er een 'staakt het vuren afgekondigd' en zal de VN(!!) een vredesmacht aan soldaten de 'bezetting' van Israel overnemen om toe te zien dat de Palestijnen geen aanslagen zullen plegen die ongetwijfeld wel plaats zullen vinden.

Desondanks vinden er verplicht besprekingen plaats met VS, EU, Israel en de Palestijnen om 1 tafel waar harde afspraken worden gemaakt over welke delen land de Palestijnen mogen claimen.

Dat vind ik persoonlijk een fair oplossing.

GLG

vrijdag 12 april 2002 @ 02:46:57 #41
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3804625
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 02:25 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
zelfs alle Arabische landen bij elkaar opgeteld zijn inderdaad geen 'match' voor ultra modern leger van Israel (note : allemaal dankzij en enkel alleen door steun VS waar alle wapens vandaan komen).
Niet alleen daardoor hoor, ook vanwege een goede dicipline lage coruptie vergeleken de Arabieren en goed opgeleide soldaten/bevolking etc etc

De landen die met Yom Kippur Israel aanvielen hadden gezamkelijk een veel groter militair budget als Israel.

De meeste Arabische landen hebben geen leger om het land te beschermen maar een leger om de despoot te beschermen tegen zijn "rivaaltjes" etc

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator vrijdag 12 april 2002 @ 06:48:18 #42
5428 crew  miss_sly
pi_3804817
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 00:37 schreef logisnack het volgende:
[quote]Op vrijdag 12 april 2002 00:18 schreef Netanjahu het volgende:

[..]

Ik ben VOOR.
[..]

[quote]

Ik niet.
Het zou een enorme oorlog kunnen ontketenen waar de hele wereld zich mee zou gaan bemoeien...
Een wereld oorlog.
Israel moet Arafat maar laten leven, die zieke man gaat vanzelf wel een keer de pijp uit.
Met hem zal het conflict sterven.

Maar handmatige doding zal het conflict verhevigen.

Denk je dat nou echt? dat is wel heel erg naief!!

Ik denk wel dat het zonder Arafat EN zonder Sharon beter zal gaan, dat er anderen nodig zijn, maar alleen de natuurlijke dood van Arafat lost conflict niet op! het is geen probleem dat alleen in Arafats hoofd leeft hoor...

Zeg dan niks...

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_3806343
Rabijn Evers uit A'dam gisteren op tv die zei dat volgens een nieuwe studie uit Israel anti-semitisme, anti-zionisme, anti-Israel in feite hetzelfde zijn.Waarop oud mannetje van het ander Joods Geluid het afdeed als Israelische propaganda.

Volgens rabijn Evers worden er ook geen mensenrechten geschonden in Israel en Sharon is ook geen moordenaar.

Verder het slachtoffer rolletje van de rabijn van wij als klein strookje land tegen de gehele Arabisch wereld.

Een vrouw die getekend had voor een ander Joods Geluid werd door lokale rabijn afgedaan als verraadster.

En er werd geklaagd over de eenzijdige berichtgeving in de media.Het RTL nieuws met de "zielig Palestijnen wat ook zielig is" zoals een jongen het zei.Dat uitsluitend gebruik werd gemaakt van Palestijnse bronnen.Waarop datzelfde mannetje van ander Joods Geluid zei dat de Israelische krant Ha'retz vaak geciteert wordt.En dat zelfs Israelische officieren uitlatingen doen over de gebruikte methodes die ernstig zijn.

En weer dat mannentje die zei dat het schandalig is dat de doden van Holocaust "gebruikt" worden voor propaganda middelen door Israel.

En een Joodse journalist van Vrij Nederland die veel kritiek kreeg omdat hij het woord "razzia" had gebruikt op de radio.

pi_3806456
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 11:16 schreef schatje het volgende:
Rabijn Evers uit A'dam gisteren op tv die zei dat volgens een nieuwe studie uit Israel anti-semitisme, anti-zionisme, anti-Israel in feite hetzelfde zijn.Waarop oud mannetje van het ander Joods Geluid het afdeed als Israelische propaganda.

Volgens rabijn Evers worden er ook geen mensenrechten geschonden in Israel en Sharon is ook geen moordenaar.

Verder het slachtoffer rolletje van de rabijn van wij als klein strookje land tegen de gehele Arabisch wereld.

Een vrouw die getekend had voor een ander Joods Geluid werd door lokale rabijn afgedaan als verraadster.

En er werd geklaagd over de eenzijdige berichtgeving in de media.Het RTL nieuws met de "zielig Palestijnen wat ook zielig is" zoals een jongen het zei.Dat uitsluitend gebruik werd gemaakt van Palestijnse bronnen.Waarop datzelfde mannetje van ander Joods Geluid zei dat de Israelische krant Ha'retz vaak geciteert wordt.En dat zelfs Israelische officieren uitlatingen doen over de gebruikte methodes die ernstig zijn.

En weer dat mannentje die zei dat het schandalig is dat de doden van Holocaust "gebruikt" worden voor propaganda middelen door Israel.

En een Joodse journalist van Vrij Nederland die veel kritiek kreeg omdat hij het woord "razzia" had gebruikt op de radio.

Die gast mag van mij dood vallen.
pi_3806697
Je moet wel rekening houden met het feit dat Israel in de eerste 30 jaar van haar bestaan heeft moeten vechten om te kunnen overleven.

Als het aan de arabische wereld had gelegen was Israel er niet meer geweest en hadden de joden hun vege lijf moeten redden.

Sharon komt uit die tijd en heeft die achtergrond. Evenals Arafat trouwens, maar dan aan de andere kant van de lijn.

Kijk bijvoorbeeld alleen maar eens naar Nederland en de generatie die de 2e WO heeft meegemaakt. Die mensen kun je ook niet kwalijk nemen hoe zij over Duitsers denken.

Hoewel een nieuwe generatie in Israel wel opgegroeid is met heel veel geweld, missen ze iig dat extreme gevoel van bedreiging uit die tijd.

Voor de vrede lijkt het me wenselijk dat er zowel in Israel als bij de palestijnen een vernieuwing van de top komt.

Thunder announces that the storm is coming
pi_3806802
quote:
Rabijn Evers uit A'dam gisteren op tv die zei dat [...]
Die vent is gewoon hartstikke gek, in de letterlijke betekenis van het woord.

Snap niet waarom ze juist uitgerekend hem ieder keer op tv halen. (behalve dat het wel lekker scoort natuurlijk)

Thunder announces that the storm is coming
pi_3807531
quote:
Damn right dat dat Israelische propaganda is. Ik behoud het recht om anti-zionistisch en anti-Israelisch te zijn zonder ook meteen anti-semitisch te zijn. Sterker nog: wat Rabijn Evers (net als vele anderen) vaak vergeet is dat Arabieren zelf in feite nog semitischer zijn dan Joden. Wie is er hier dan anti-semitisch? Iedereen die anti-zionisme gelijkstelt aan anti-semitisme is ofwel heel erg verkeerd ingelicht ofwel een vuile gore leugenaar. (Nee, golfer, ik pieker er niet over om dat terug te nemen. Ik laat me door niemand anti-semiet noemen, ik ben het misbruik van dat woord nu echt spuugzat.)
quote:
How blind and naive kan you be?
quote:
Hee, dat is raar. Ik mis de (kennelijk verplichte) "ze willen ons allemaal de zee indrijven" doctrine.
quote:
Een Ander Joods Geluid "roeleert vet" om Tweakers-termen te gebruiken! Ik ben ervan overtuigd dat het organisaties als deze zijn die uiteindelijk de redding zullen zijn van zowel Israel als de Palestijnen. Handen af van Een Ander Joods Geluid!
quote:

Het willekeurig massaal binnenvallen van huizen mag je geen "razzia" noemen? Eens kijken wat meneer Van Dale ervan zegt:
quote:
´raz·zia (de ~)

1 politionele drijfjacht
2 militaire expeditie van islamieten tegen ongelovigen

Beschrijving 1 heeft wel degelijk betrekking tot het conflict, met als enige verschil dat dit niet door een politiemacht maar door een leger wordt uitgevoerd. Dat er mensen zijn die bezwaar hebben tegen dat woord omdat het hen aan WO-II doet denken: da's dan jammer.

Er is gelukkig nog hoop voor de Joodse gemeenschap in Nederland. Soms denk ik dat de enigen die Israel en het zionisme kunnen bekritiseren zonder erop worden veroordeeld juist de Joden zelf zijn. Met deze mensen valt tenminste te praten.

Ars longa, vita brevis
pi_3807696
De staat Israël had er nooit moeten komen.
In de Nevada woestijn was er plaats genoeg.
pi_3807791
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 12:45 schreef Boosoog het volgende:
De staat Israël had er nooit moeten komen.
In de Nevada woestijn was er plaats genoeg.
die is er en daar kan je moeilijk omheen en het is niet terug te draaien.. veel israelers zijn daar geboren!. dus ...wil je miljoenen mensen etnisch zuiveren door ze naar de VS te pleuren???????????
pi_3807855
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 12:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

die is er en daar kan je moeilijk omheen en het is niet terug te draaien.. veel israelers zijn daar geboren!. dus ...wil je miljoenen mensen etnisch zuiveren door ze naar de VS te pleuren???????????

Daar waren ze in ieder geval omringd geweest met miljoenen kapitaalkrachtige vriendjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')