Vind dat "Support your locals" zulke bullshit. Kom zelf uit Friesland, het zou dus logisch zijn om Heerenveen-supporter te zijn. Ook absoluut geen schande, Heerenveen presteert al jaren best aardig, heeft een fantastisch scoutingbeleid en is op zich een leuke club. Daarnaast zou ik dan NU een reden hebben om enorm te feesten, want dit is toch wel de grootste prestatie die Heerenveen ooit heeft geleverd.
Maar nee hoor, ik ben juist voor Ajax. Als Ajax speelt ga ik wel naar Heerenveen, maar dat is om vanaf Heerenveen de trein naar de ArenA te pakken. En ben ik dan een successupporter? Mwoa.. Niet echt, ik ben jong en heb de echte successen dus niet meegemaakt. Mijn voorliefde voor Ajax is ook meer de laatste jaren opgebloeid. Mensen om me heen zeggen wel eens dat het qua reistijd verstandiger is om Heerenveensupporter te worden. "Qua succes scheelt het toch nauwelijks meer." Ik antwoord dan steevast: Supporter ben je, dat word je niet!
Ik ben niet voor Ajax, omdat ik dan het vaakst kan feesten bij een kampioenschap. Ik ben voor Ajax, omdat Ajax elk jaar weer attractief probeert te spelen, elk jaar weer voor het kampioenschap gaat, elk jaar weer de grootste favoriet is, elk jaar weer het mooiste shirt heeft (vast en zeker ook MET 3 strepen), elk jaar weer elke ploeg juist tegen Ajax zich 100% kan inzetten (en het elk jaar weer een verrassing is wie de groep traint

)
Ajax is Ajax. De mooiste club, de mooiste historie, de beste spelers, het beste imago, de beste jeugdopleiding. In het buitenland is Nederland 'het land van Ajax', niet 'het land van PSV'. Ajax
(Ondanks dat vind ik het gewoon leuk als Heerenveen goed presteert. Derom oan alle Feanfans: Tige lokwinske mei jim prestaasje fan hjoed!