abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2009 @ 08:37:02 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69109862
Ik kan me er zo aan ergeren.
MsPaint bijvoorbeeld zet elke keer dat je een nieuw plaatje wil saven steeds zijn bestandstype weer op jpg. Dat rare zat dacht ik al in paintbrush 10 jaar geleden.
Hij onthoudt nu toevallig dan wel je laatstgebruikte map, maar nog altijd wordt het type weer op jpg gezet, terwijl ik dat helemaal niet wil. Waarom toch? 20 regels code extra en klaar is het.

Quicktime zet iedere keer dat je deze (per ongeluk) hebt gestart ongevraagd alle bestandskoppelingen van mp3 mpeg enzo weer op zichzelf ipv daar waar hij op moet blijven staan (vlc). Kun je steeds alle koppelingen weer gaan aanpassen.

Net een programma geinstalleerd, zie ik bijna 10 icoontjes op de desktop staan, een rits snelkoppelingen naar handleidingen , naar het programma, configuratietooltje...
Waarom die troep op de desktop zetten? Die handel staat toch ook al in het startmenu, wordt zelfs in de quicklaunch toolbar geflikkerd EN er wordt een quickstarter gebruikt die heel irritant een ruimtevretend icoontje bij de klok neerzet.
Sowieso, icoontjes op de desktop en een quicklaunch bar, wat overbodig allemaal.

Overige irritaties komen later.
How can I make this topic about me?
  PR/Manusje van alles zondag 17 mei 2009 @ 08:39:47 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_69109876
Zwaar man, heel zwaar
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 17 mei 2009 @ 08:41:38 #3
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69109886
quote:
Op zondag 17 mei 2009 08:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zwaar man, heel zwaar
Jij bent er ook vroeg bij? Niet wezen stappen gister? Of ga je zo fietsen?
pi_69110050
Wat stel je voor TS?
pi_69110430
Programmeurs moeten programmeren, designers moeten designgen.
Gebruik open source programma's, leer programmeren en los het op!

Verder wel terechte klacht.
  zondag 17 mei 2009 @ 10:01:28 #6
65945 Cascade
Green changed to White
pi_69110589
quote:
Op zondag 17 mei 2009 08:37 schreef gebrokenglas het volgende:
MsPaint...
Archaïsche bagger. Ik zou MsPaint niet aanraken met een stok van 6 meter.
quote:
Quicktime...
Er wordt netjes bij installatie gevraagd welke bestandkoppelingen QuickTime moet krijgen en of het elke keer gecontroleerd moeten worden bij opstarten. Dan is het ook nog eens gewoon in de instellingen te vinden. M.a.w. leer opgaan met QuickTime.
quote:
Een programma...
Volgens mij heb je hier zonder te lezen 10 x op de Next knop gerost zonder te lezen wat het ding nou eigenlijk vraagt bij installatie.

Conclusie: klacht ongegrond, je vraagt zelf om problemen.

O ja: faalhaas!
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
pi_69110617
Welke flapdrol gebruikt er dan nog MS Paint (behalve voor FOK! topics dan)?
Cool story, Hansel.
  zondag 17 mei 2009 @ 10:42:12 #8
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69111164
Ik gebruik Irfanview en soms MSPaint voor het snel resizen van dingen.
When all else fails, you always have delusion.
pi_69111167
Paint kan anders nog niet zo lang als jpeg opslaan. Volgens mij was het altijd standaard bmp.

Verder is die andere klacht over desktopicoontjes etc. wel terecht. Veel softwareontwikkelaars denken dat hún tooltje het enige is wat je op je pc draait door het auotmatisch te laten starten, overal icoontjes, bestandskoppelingen innemen etc. Superirritant. Ik weet nog wel hoe ik dat weg moet krijgen, maar soms als ik kijk op pc's van andere mensen dan is het een gruwel aan tray icoontjes en rare programma's die opstarten als je bijv.e en simpel mp3'tje wilt starten
pi_69116135
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:01 schreef Cascade het volgende:
[..]
Er wordt netjes bij installatie gevraagd welke bestandkoppelingen QuickTime moet krijgen en of het elke keer gecontroleerd moeten worden bij opstarten. Dan is het ook nog eens gewoon in de instellingen te vinden. M.a.w. leer opgaan met QuickTime.
[..]
TS zegt toch ongevraagd. Lijkt meer op een bug trouwens.

Tevens goeie klacht, op MSN heb ik ook last van dat soort dingen. WIl je meerdere bestanden achter elkaar naar iemand sturen, begint ie iedere keer weer vanuit dezelfde map en niet degene van waaruit je het laatst een bestand selecteerde.
-
pi_69116649
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:52 schreef splendor het volgende:

[..]

TS zegt toch ongevraagd. Lijkt meer op een bug trouwens.

Tevens goeie klacht, op MSN heb ik ook last van dat soort dingen. WIl je meerdere bestanden achter elkaar naar iemand sturen, begint ie iedere keer weer vanuit dezelfde map en niet degene van waaruit je het laatst een bestand selecteerde.
Je moet gewoon naar de map toe gaan met windows verkenner, alle bestanden die je wil sturen selecteren, en dan naar het praat deel van het chatvenster slepen!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_69117163
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:04 schreef wikwakka2 het volgende:
Paint
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_69117205
paint.net
pi_69117346
quote:
Op zondag 17 mei 2009 08:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Net een programma geinstalleerd, zie ik bijna 10 icoontjes op de desktop staan, een rits snelkoppelingen naar handleidingen , naar het programma, configuratietooltje...
Waarom die troep op de desktop zetten? Die handel staat toch ook al in het startmenu, wordt zelfs in de quicklaunch toolbar geflikkerd EN er wordt een quickstarter gebruikt die heel irritant een ruimtevretend icoontje bij de klok neerzet.
Sowieso, icoontjes op de desktop en een quicklaunch bar, wat overbodig allemaal.
Dat kan je vaak wel aangeven bij de setup.
pi_69118623
Apple .
  zondag 17 mei 2009 @ 17:17:40 #16
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69122659
paint doet sinds vista standaard in JPEG opslaan hoor.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 17 mei 2009 @ 19:28:18 #17
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69126858
quote:
Op zondag 17 mei 2009 14:08 schreef Me_Wesley het volgende:
Je moet gewoon naar de map toe gaan met windows verkenner, alle bestanden die je wil sturen selecteren, en dan naar het praat deel van het chatvenster slepen!
Ja, maar dat is een workaround. Het gedrag van - in dit geval - MSN is gewoon zeer irritant. Wat een flauwekul, om steeds weer vanuit dezelfde map te gaan starten? Je kiest toch niet voor niets die andere map?
Dit is een typisch voor beeld van een ondoordacht concept van het programma.
  zondag 17 mei 2009 @ 19:29:54 #18
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69126914
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:04 schreef wikwakka2 het volgende:
Nouja, afgezien van die .jpg kwestie is het een handig dingetje om snel even een screenshot te plakken en op te slaan.
Daarbij wil ik gewoon het .png formaat gebruiken.
pi_69160746
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:42 schreef Palomar het volgende:
Paint kan anders nog niet zo lang als jpeg opslaan. Volgens mij was het altijd standaard bmp.

Verder is die andere klacht over desktopicoontjes etc. wel terecht. Veel softwareontwikkelaars denken dat hún tooltje het enige is wat je op je pc draait door het auotmatisch te laten starten, overal icoontjes, bestandskoppelingen innemen etc. Superirritant. Ik weet nog wel hoe ik dat weg moet krijgen, maar soms als ik kijk op pc's van andere mensen dan is het een gruwel aan tray icoontjes en rare programma's die opstarten als je bijv.e en simpel mp3'tje wilt starten
BMP Als er iets brak is dan is het dat wel. "Jongens kijk! Ik heb een header in mn .RAW gedaan!"
Kneuzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')